Inlägg #101: Postat: 2011-10-03 12:23:00
|
Dag Nilsson |
#100 "Varför demolera Pentagon med en missil?" Bra fråga Per W, men den har inget med det påstådda flygplanets påstådda hastighet att göra. Ett tips är att tänka enligt logik som kan styra falskflaggtänkande. Även tänk - Vem tjänade mest på den händelseutveckling som följde på massmorden den 11 september 2001?
Om planet i din länk inte går in för landning så måste det inte ha några vingklaffar helt ute.
Vad vet du själv om 77:an hastighet när den slog ner fem lyktstolpar?
|
|
Inlägg #102: Postat: 2011-10-03 12:25:00
|
Spartacus70 |
Per, nu är du ute på tunn is. Hastigheten på "planet" har bekräftats flera gånger både genom radar och det klipp som visas av bevakningskameran. Att "planet" gick snabbt är det ingen som betvivlar. Att sedan jämföra en uppvisning av ett plan med tränad pilot och en halvtaskig amatör är som att jämföra mig och Ronnie Pettersson i samma bil. Om skillnaden hade varit så liten på våra kunskaper så tror jag att betydligt fler hade gjorts sig rika på Formel 1-cirkusen.
|
|
Inlägg #103: Postat: 2011-10-03 13:05:00
|
Per W |
#102 Jag har inte påstått något om planets hastighet. Men visat att det går att flyga ett trafikplan på låg höjd. Klippet visar ett Airbusen flyger med betydligt högre hastighet utan klaffar under andra varvet jämfört med det första med klaffar. 850 km/tim är er spekulation.
Öh, du, Ronnie Peterson ett "t" är död sedan 1978.
#101 Ja du, Dag. Se dig om. Vem har tjänat mest på utvecklingen efter 2001 till dags dato? USA? "Sionisterna"? Frimurarna, Lions Club eller
Rotary? som är på Saudiarabiens hatlista i dess skolor.
Jag tror Iran och Kina ligger bra till.
|
|
Inlägg #104: Postat: 2011-10-03 13:49:00
|
Spartacus70 |
#103 Per, "Och vad vet du om Pentagon-"farkostens" hastighet?".
Då den svarta lådans serienr aldrig verifierats av myndigheterna och den påstådda lådan slutar att registrera en sekund innan träffen är ju felaktigheter som pekar på att planet aldrig användes i attacken.
Angåend Ronnie så kände även jag till att han inte lever längre. Visserligen såg jag inte olyckan själv men litar på myndigheternas berättelse ;
|
|
Inlägg #105: Postat: 2011-10-03 14:06:00
|
Dag Nilsson |
#103 Per, om din Länk: youtube.com inte ska visa annat än att det går att flyga på låg höjd så har du lyckats. Jag ser på filmen att det går att flyga på låg höjd. Jag har själv varit uppe med flygklubbens hemmavid mycket mindre flygplan och det kunde också flyga på låg höjd. Är det något annat du vill visa angående flygplan som inte heller är relevant för min frågeställning?
En otränad pilot, som dessutom är i färd med att döda sig själv, klarar inte att genomföra 77:an sista minuter. Bara mirakelfanatiker blockerade av ett gigantiskt stockholmssyndrom går att lura till tro istället för insikt om den sanning som skulle skrämma ner dem i permanent fosterställning. Väx upp, visa mod, våga se dig omkring.
|
|
Inlägg #106: Postat: 2011-10-03 14:50:00
|
Per W |
#104 Jag såg olyckan på Monza 1978 i direktsänd TV men det var säkert fejkat. Ronnie lever idag tillsammans med Elvis i Överkalix. men erkänn att det var en dålig liknelse eftersom Ronnnie körde ihjäl sig eller kanske var bilen radiostyrd?. Övervakningskameror tar inte så många bilder per sekund så man kan inte dra några slutsatser av den. Ett flygplan i 850 km/tim flyger 200 m på en sekund, så det blir inte så många bilder att analysera.
#105 "Permanent fosterställning" ?, Du skojar... jag skulle bli oerhört fascinerad om ni skulle ha rätt, men ni har ingenting att komma med. Lösa spekulationer och kvasivetenskapliga fantasier..
Och hur var det nu? Vem tjänade på 9/11?
|
|
Inlägg #107: Postat: 2011-10-03 15:01:00
|
Per W |
Så här gick det naturligtvis till:
* Flygplansdelar placeras ut på gräsmattan av konspirationsmedlemmar.
* En "robotliknande" sak flyger strax efter in i Pentagon
* Folk som är med i konspirationen springer runt och river ner lyktstolpar.
* För att ytterligare öka på trovärdigheten så slår man en av lyktstoplarna genom en taxi
* Sedan så håller alla personer tyst, även förbipasserande.
|
|
Inlägg #108: Postat: 2011-10-03 15:15:00
|
Per W |
Belysningsstolparna var naturligtvis inte heller av den krockeftergivliga trafiksäkra typ, som är vanliga i Sverige sedan 90-talet.
|
|
Inlägg #109: Postat: 2011-10-03 15:22:00
|
Dag Nilsson |
#107 Alla punkter utom den sista är rätt! #106 - Per, nu börjar du vakna till. 200 m på en sekund är det som gäller. Tänk dig då en dykning mot marken i vinkel en fot ner per 20 fot framåt. Räta upp maskinen i en enda manöver så att du hamnar med endast ett par meter mellan motorerna och marken. Efter 1,5 sekunder ska du möta döden.
Att någon skulle - utan visshet om egen död - kunna sätta en kärra två meter över marken efter en brant dykning och acceleration upp till över 800 km/tim och med rätt kompensering för ground force och hålla den höjden, utan att ha tränat på vanlig landning med flygplanstypen eller ens med ett annat flygplan, är så bortom all rimlighet att du borde släppa detta, Per. Du kan för mycket om flyg för att ta något sådant på allvar.
|
|
Inlägg #110: Postat: 2011-10-03 15:24:00
|
Spartacus70 |
Per, jag såg olyckan också men inte på plats, utan i TV som du och även om liknelsen gått ur tiden så att säga så hoppades jag att du skulle förstå den.
Angående kamerorna så kan det ju vara så att "planet" var för snabbt för de andra kamerorna då inga andra bevis lagts fram.
Du undran vem som tjänade på 9/11? Bolagsfascismen utan tvekan med frimurarna i spetsen. Alla kontrakt som delats ut i mellanöstern tillhörande västerländska företag med förgreningar inom politiska tankesmedjor och andra organ. USA som land tjänade föga på det då man nyttjar landet på samma sätt som man gjorde med Soviet men då hette fienden Afganistan. Tänka sig att Afganistan kunde få de två största supermakterna på knä och knäcka dom.
Läs på historieninte enbart den accepterade och dra dina egna slutsatser och släpp tanken för omväxlingsskull att du är ett offer för omständigheter. Frimurarnas stora skådespel handlar om kaos och död.
|
|
Inlägg #111: Postat: 2011-10-03 16:14:00
|
Per W |
#110 Gammal "konspirationsskåpmat".
|
|
Inlägg #112: Postat: 2011-10-03 16:18:00
|
Per W |
#109 850 km/tim är ren spekulation. Brant dykning också ren spekulation. Att självmordsterrorister är fast beslutna att dö utan att darra på manschetten är väl känt. Din konspirationsteori helt knäpp.
|
|
Inlägg #113: Postat: 2011-10-03 17:15:00
|
Dag Nilsson |
#112 Hade flygplanet någon hastighet alls enligt vad du anser. I så fall vilken? Ta det på 100 km/tim när.
"Att självmordsterrorister är fast beslutna att dö utan att darra på manschetten är väl känt." Jaså, det är väl känt. Jag tror att du gått på den demonisering av araber som hela det CIA/Mossad-styrda upplägget kring 9/11 avsåg att åstadkomma. Det är inte lätt att döda sig själv för någon människa som inte direkt längtar döden t.ex. pga sjukdom.
|
|
Inlägg #114: Postat: 2011-10-03 18:31:00
|
lique |
Vet inte riktig vart ni vill komma hän. Ena halvan försöker skydda CIA och USA medan den andra har inte köpt lögnen. Vet inte om nån har sett denna video? Den är kanske gammal i era ögon, men radioprataren säger att en konspirationsteori förblir en teori, men med bevis så blir det en konspirations möjlighet. Denna videon bevisar för mig det jag alltid har vetat, sen den dagen det hände. Jag glömmer aldrig denna morgon. Vaknade och såg extranyheterna om vad som hade hänt i New York. Tror att jag var den enda människan på jorden som hoppade upp på bordet och dansade. Dansen var av ren glädje som kom från hjärtat. Samma datum som dom svinen förstörde mitt hemland. Nock om min hat.
Titta på videon. Länk: youtube.com
|
|
Inlägg #115: Postat: 2011-10-03 18:48:00
|
Per W |
Demonisering av araber? Jag har inte nämnt araber.
|
|
Inlägg #116: Postat: 2011-10-03 19:26:00
|
Spartacus70 |
#111 Per "#110 Gammal "konspirationsskåpmat".
Det är ju också ett sätt att bemöta ett svar som du frågade efter. Du kanske kan förklara hur dessa företag INTE tjänade på sina affärer i Irak & Afganistan? Eller låt mig gissa, du visste varken att det förekom och har inte bemödat dig att efterforska eller så känner du till det och kalssar det som en teori i ren förnekelse. Vilken är det?
|
|
Inlägg #117: Postat: 2011-10-03 19:27:00
|
Spartacus70 |
ligue, vad var det som bekräftades den dagen som du redan visste?
|
|
Inlägg #118: Postat: 2011-10-03 22:49:00
|
monk |
|
|
Inlägg #119: Postat: 2011-11-10 11:07:00
|
Leif Erlingsson |
Jag kollade nyss en sak en sourze-skribent som ska få förbli anonym skrev för en tid sedan, och fann att det var ett strålande exempel på bokstavsmentalitet. Detta skrevs:"Jesse Ventura har upprepade gånger avslöjats som lögnare vad gäller sitt förflutna. Han var t ex aldrig medlem i "US Navy Seals"." Länk: sourze.se Kollade själv den angivna källan, och detta är vad jag fann:"Ventura graduated with BUD/S class 58 in December 19706 and was part of Underwater Demolition Team 12 UDT.7 The UDTs were merged with the US Navy SEALs in 1983, 8 years after Ventura had left the Navy." Länk: en.wikipedia.org !!!Att kalla Jesses påstående att han varit Navy SEAL för lögn är verkligen och bokstavligt bokstavstänkande. För bokstäverna UDT ändrades till bokstäverna SEAL men SEAL betyder ju då vad bokstäverna UDT betydde när Jesse var vad han var. Denna bokstavsmentalitet får vi verkligen se upp med!
|
|