Dagen då jag blev rädd för islam

Den här tråden diskuterar artikeln Dagen då jag blev rädd för islam.
Showing page 3 of 5: 1  2  3  4  5
Inlägg #41: Postat: 2011-09-08 22:26:00
open minded
Det första som slog mig när jag fick samtalet att tornen hade träffats av 2 plan. Helvete då har 3 världskriget börjat, sedan dess har jag läst intensivt om händelsen kring 911. Ganska snart visade det sig att påhittade "terrorister" hade tagits fram.Ordet terrorist gick hett i medierna veckorna efter händelsen hörde ordet malande och övertygande många gånger. Den intensiva läsningen har gjort att pusselbitarna har fallit på plats vart efter. Vad pusslet handlar om är oroväckande och det är vad som skrämmer mig.
Inlägg #42: Postat: 2011-09-08 22:29:00
Leif Erlingsson
Jag hittade en till som inte är rädd för judarna:  Larry Toenjes.Tillsammans med veteranen Rusty Glenn har denne 74-årige pensionerade collegeprofessor från Texas seglat 1300 mil på 4 månader från Galveston i en 12 meters segelbåt till 2 mil utanför Gaza på internationellt vatten.  Syftet är såväl att hedra de över 200 flottister ombord på USS Liberty som Israel mördade och sårade samtidigt som deras eget land övergav dem, som att försöka få uppmärksamhet riktad på dessa mäns familjers och överlevande kamraters kamp för att kräva att kongressen undersöker attacken för så många år sedan.För i nästan 45 år har USA:s regering och media försökt dölja denna attack, som pågick i många timmar medan Israel mycket väl visste att det var ett amerikanskt fartyg man anföll och med USA:s presidents goda minne -- han återkallade amerikanska flygplan som sänds ut för att understödja USS Liberty gentemot deras angripare.Många analytiker känner att eftersom Israel upptäckte att de kunde döda amerikanska soldater utan påföljd, så kan Israel genomföra hänsynslösa attacker mot vemsomhelst utan påföljd.  Därför, skriver Alison Weir, President, Council for the National Interest, är det av avgörande betydelse att visa att amerikanerna inte kommer att glömma Liberty.
Inlägg #43: Postat: 2011-09-08 22:31:00
Lennart Asp
Jag delar Lennarts rädsla för religionen - hur den genom mänsklighetens historia alltid har varit ett perfekt alibi för att starta krig, utföra terrorrattentat och för korrumperade ledare att hålla sig kvar vid makten. Vi kan nu se att Muhammedteckningarna användes av vissa makthavare i Mellanöstern/Nordafrika som ett sista desperat trumfkort för att hålla sig kvar vid makten, men det kortet ser nu ut att rinna ut i sanden. Frågan är om det någonsin funnits något krig bara för religionens skull? Trettioåriga kriget var ett religionskrig fick vi lära i skolan. Lärarna "glömde" bara att berätta att "Lejonet från Norden" , vår egen lille Adolf, inte hade något emot att vår "svenska" krigsmakt sponsrades av ett katolskt land - Frankrike. Så mycket för religionen alltså! Samma sak med terrorattacken mot New York tror jag inte religionen i sig var huvudsaken. Huvudmotivet var nog makt. Att ändra på maktbalansen i världen lite från Gudfadern USA till den onda sonen, Usamade in och hans polare....
Inlägg #44: Postat: 2011-09-09 00:02:00
Dippen
Nu har de zionistiska fluortanterna släppt hemliga inspelningar, allt för att dölja sin false flag operation, vojne vojne.. "Tidigare hemliga inspelningar från 11 september-attackerna i New York har släppts.
Där kan man bland annat höra hur kaparen Ziad Jarrah hotar passagerarna på ett av planen."
Länk: aftonbladet.se
Inlägg #45: Postat: 2011-09-09 00:10:00
Dippen
#41 Jag såg det inte som ett "vanligt" terroristdåd utan mer som en krigshandling, med tanke på målen, det är också min åsikt än idag. Islamisterna tyckte det var dags att flytta kriget till USA, om än bara för några timmar.
Inlägg #46: Postat: 2011-09-09 00:22:00
Dippen
"Och man frågar sej - hur är detta möjligt utan en enda läcka - pengar är ju trots allt inte allt här i världen - och av alla underhuggare som måste ha varit inblandade i detta spektakel så måste väl någon kunna läcka såvida dom inte är uppstoppade med dollarsedlar. Hur ser frekvensen av plötslig rikedom ut - och bårhusstatistiken över plötsligt och oförklarligt avlidna sprängämnesexperter?" Bra analys och sammanfattning Bizon, en normal funtad människa inser är det är orimligt att kunna hålla en sån här stor operation hemlig. Clintonadministrationen kunde inte ens hålla en liten avsugning och annat smått & gott hemligt.
Inlägg #47: Postat: 2011-09-09 00:25:00
Spartacus70
#22. Bizon, att mittsektionen av WTC7 faller först tyder just på en kontrollerad sprängning. Man gör så för att inte resten av byggnaden skall falla utåt utan inåt för att inte skada kringliggande byggnader vid en demolering.

Ett tredje plan var kanske tänkt att flyga in i WTC7 men misslyckades av någon anledning. Att spränga huset var kanske den enda lösningen för att inte avslöja planen. Hade huset stått kvar så hade säkert bevis funnits.
Inlägg #48: Postat: 2011-09-09 00:37:00
Dippen
#44 Det fanns inga kapare och passagerare, eller hur Dag universalgeniet a La Nilletant? Fjärrstyrda var de va? Av ondskefulla zionistiska fluortanter bakom joysticks...Eller var det Ödlemannen som med sin kosmiska energi styrde planen till ett högre medvetande vilket fick planen att implodera till vår dimension rakt ner i hjärtat på den store Satan. Halleluja skrek alla små zionistgrisar nu brinner det feta amerikanska imperialist fläsket...
Inlägg #49: Postat: 2011-09-09 00:38:00
Spartacus70
#35 Lasse, nu räknade du visserligen inte upp mig men jag kan kanske kasta lite klarhet över situationen.
För det första så får du hålla isär begreppen "judehatare" och "personer som ifrågasätter sionister som utnyttjar judar för sina egna intressen". När du väl lyckats separera dessa i din begränsade tankevärld så klarnar bilden helt plötsligt.

Sionisternas främsta mål är att göra Israel till den enda superstaten i regionen. För att klara detta måste man först göra sig av med länder som Irak, Afganistan, Iran, Syrien, Libyen osv.
Då man även försökt sig på detta egenhänt tidigare utan större framgång insåg man någonstans på vägen att man behövde skapa en fiende som inte bara kunde befinna sig i vart och ett av ovannämnda länder, men även en fiende som hela världen skulle kunna frukta.
In träder den moderne terroristen, den som är ute efter att döda dig och mig för att vi lever i frihet och demokrati. Alltså ingen Bader-Meinhof-variant eller en röd Khmer.

Nästa steg var att skapa ett varaktigt krig mot denne fiende och det förutsätter att fienden först angriper oss och inte tvärtom, för det hade inte majoriteten av folket i väst accepterat.
Så vad som behövdes var ännu en i raden av kataklysmiska händelser likt den i Pearl Harbour. Och häri ligger det fina i kråksången. Om man genom denne fiende angrep världens största militäta makt, så kunde ju inte ens världens nationer sätta sig på tvären, för inte ens de kan sätta sig emot denna supermakt. Och detta hade ju inte varit möjligt om Israel hade försökt genomföra samma aktion då de relativt snabbt och lätt hade kunnat hindrats av andra större makter.

Att endast få har trätt fram och avslöjat delar av konspirationen är inte konstigt då få sitter med hela versionen klar för sig. Amerikanerna kallar detta för "compartmentalization" och det innebär att alla inblandade vet bara vad de själva gör och inte mer. Ungefär som dig själv när du kommer med dina angrepp på folk. Du missar helheten totalt.
Inlägg #50: Postat: 2011-09-09 00:48:00
Dippen
#49 Fniss, är du 15 år? Är det sånt som du och dina polare fantiserar ihop när sett några youtube klipp och läst whitepower bloggar?
Inlägg #51: Postat: 2011-09-09 01:19:00
Bizon
46/47 Spartacus & Dippen Ja - förberedelsen under många år med flygutbildning, anställning och tjänstgöring för de kapare med pilotutbildning som i vart fall lyckades med två plan - ett tredje störtade visst någonstans då passagerarna gjorde myteri mot kaparna har jag hört - kanske var det de planet som planerades att gå in i WTC 7?
Och för att inte detta århundrades mest spektakulära krigshandling bara skulle bli en liten futtig historia eller någon halvmesyr så tog initiativtagarna tillfället i akt att aptera samtliga mål/byggnader för att öka raseffekten efter det att flyget gjort sitt.

Så långt låter det som en rimlig krigshandling bakom fiendens linjer - sedan kan man naturligtvis spekulera i om hela planeringen av 911 med aptering av byggnader, och kontroll av flygmaskiner osv görs av en eller två skilda aktörer? Mycket tyder på att det inte är helt möjligt för en liten organisatör som hade sitt säte i Afghanistan skulle kunna ha de insikter och den totala systemkontroll som nog måste till för att lyckas med en sådan historia.
Inlägg #52: Postat: 2011-09-09 06:38:00
open minded
#45 Jag såg det inte som ett "vanligt" terroristdåd utan mer som en krigshandling, med tanke på målen, det är också min åsikt än idag. Islamisterna tyckte det var dags att flytta kriget till USA, om än bara för några timmar.

Tråkigt att du inte har funnit insikt på 10 år och fortfarande inte förstått att det inte var islamister som låg bakom det hela.
Inlägg #53: Postat: 2011-09-09 06:40:00
Spartacus70
#46. Dippen, lustigt att du nämner Lewinsky-affären, vilket för övrigt inkluderade en judisk kvinna också. Men den stora skillnaden där var att dels så kostade utredningen kring Lewinsky nästan exakt 10 gånger så många miljoner som utredningen kring 9/11. Kan du gissa varför?
Och dels så användes den incidenten för att dölja andra faktum medans 9/11 användas för att utpeka en syndabock.

Ps! Du får gärna visa mig dessa youtube-klipp och bloggar som du verkar ytterst bekant med.
Inlägg #54: Postat: 2011-09-09 06:48:00
open minded
#45 Dessutom så är de skyldiga bakom det hela avslöjade. Processen för att fälla dessa har inte ens börjat så vi är om ens halv vägs med det hela. Ju längre det förnekas ju längre kommer det ta. Länk: youtube.com
Inlägg #55: Postat: 2011-09-09 06:51:00
Spartacus70
#51. Bizon, man behöver eg bara ställa sig frågan vilken terroristorganisation skulle vara så korkad att de skulle döda ett par tusen av fienden för att i nästa skede förlora flera hundra tusen av sina egna? Här pratar vi inte ens kamikaze-kvaliteter eller ens självmordsbombare för inga oskulder i eller utanför världen hade lagt upp sig för någon som offrat så många av sitt egna, oskyldiga folk.

När det gäller hur många aktörer som deltagit så kan man ju bara spekulera men många har redan så mycket blod på sina händer att lite till missfärgar ens knappt. Men vad vi vet bla så är det att samma Israeliska säkerhetsfirma skötte inte bara säkerheten på de tre flygplatser från vilka planen under 9/11 startade men också ett antal europeiska flygplatser från vilka andra kända terrorbombare tagit sig ombord.
Attacken mot NY kunde ha dödat över 10.000 men man nöjde sig med 3000. Ungefär som i Pearl Harbour. Ca 500.000 barn dog pga sanktionerna mot Irak 1991-2003.

Och nu släpper man ytterligare bevis i form av ljudupptagningar samtidigt som Obama kommer med lugnande besked inför den kommande krisen. Timing har alltid varit USA´s starka sida....
Inlägg #56: Postat: 2011-09-09 08:07:00
Dag Nilsson
#50 "Fniss, är du 15 år?" - Jag förstår varför du vill vara anonym, Dippen.
Inlägg #57: Postat: 2011-09-09 11:06:00
Klöver Knekt
Hur kan man flyga in ett plan fullastat med bagage och passagerare in i Pentagon, utan att lämna några spår av bagage och passagerare?

Byggnad 1 i New York: Phuitt! Kollaps rakt ner!
Byggnad 2 i New York: Phuitt! Kollaps rakt ner!
Byggnad 3 i New York: Phuitt! Kollaps rakt ner!
Only in America...
Inlägg #58: Postat: 2011-09-09 11:21:00
Per W
Du var där och letade förstås, men hittade inget...?
Inlägg #59: Postat: 2011-09-09 13:44:00
Dag Nilsson
#57 Mer specifikt - bara byggnader kontrollerade av Larry Silverstein.
Inlägg #60: Postat: 2011-09-09 14:59:00
Leif Erlingsson
Men Larry kan inte klaga på betalningen, byggnader som skulle kosta miljarder att sanera fick han istället dubbel terroristförsäkring på, jackpot!
Showing page 3 of 5: 1  2  3  4  5
Laddar...