| Inlägg #1: Postat: 2011-09-07 11:39:00 | |
|
Leif Erlingsson |
Du behöver inte vara rädd med anledning av 9-11.Postade i annan tråd -- Länk: sourze.se -- en blurb om vår tids kanske näst viktigaste bok. Den viktigaste boken däremot är Dr. Judy Woods "WHERE DID THE TOWERS GO", med de fysiska bevisen för vad som verkligen hände 2001-09-11, hur det hela gjordes. Nu när man vet vad som verkligen hände, och hur det gjordes, så kan man börja nysta i vem som gjorde det. När det är klarlagt, så kan man få reda på -- inte bara spekulera som vi hittills har gjort i ett årtionde -- VARFÖR det gjordes.Men redan de ovedersägliga bevisen för VAD SOM VERKLIGEN HÄNDE 2011-09-11 som Dr. Judy Wood ger oss innebär bara de att hennes bok är vår tids viktigaste bok. Lyssna även på "Dr Wood and John Lash The quintessential talk on 911." Länk: blogtalkradio.com första timmen Länk: blogtalkradio.com andra timme
|
| Inlägg #2: Postat: 2011-09-07 16:05:00 | |
|
Lennart Asp |
Abo! Cook synd att du är rädd för islam, Lennart! Å tornen var tjoockt nice!!! Ingen fara, kompis! Chilla ner! Gå på stan! Abo! Kolla in alla fina guzzar! Jag ska inte knasa till tanten! Lovar! Hon lackar väl ur annars? ...
|
| Inlägg #3: Postat: 2011-09-07 20:29:00 | |
|
Arifi |
Varför skall man vara rädd för en religion? Det finns de som gör extrema tolkningar av budskapet i den religion de säger sig tillhöra.
Jag kommer ihåg var jag befann mig 11 september eftersom jag då var bosatt i ett muslimskt land. Människor jag mötte var chockade över det som hänt, men samtidigt arga och ledsna för att det påstods att koranen och islam hade uppmanat till det. De hade inte samma tolkning av koranens ord. Jag kan inte tala för alla muslimer men törs nog ändå påstå att majoriteten av dem inte vill utrota dem som har en annan tro. Vi lever i en värld med starka spänningar mellan olika grupper, religiösa så väl som politiska och ju räddare vi blir desto mer ökar den spänningen.Vi tillskriver "den andre" egenskaper som inte alltid finns där.I vems intresse det ligger att vi skall tycka så kan vi ha skilda åsikter om, och gärna diskutera här på Sourze. Att New York fick sin berömda skyline förstörd är av mindre intresse. Många vackra städer har genom åren blivit till grus och aska men hus kan byggas upp igen.Värre är det då med de människor som aldrig kommer tillbaka. Vilket gäller människor över hela världen som blir oskyldiga offer i krig,terrorattentat och naturkatastrofer. |
| Inlägg #4: Postat: 2011-09-07 20:57:00 | |
|
GunnarL |
3/ Naturligtvis skall man inte vara rädd för någon religion! Jag har aldrig mött religiösa människor som utgjort något som helst hot mot sin omgivning - det gäller såväl kristna som muslimer. Det man skall vara "rädd för" om man över huvud taget skall vara rädd är fundamentalism i alla dess former. Lika sällsynt förekommande inom religion som inom andra samhällsområden - men visst finns den. Det var emellertid ganska signifikativt att när man hörde om dådet på Utöya så gick tanken omedelbart till islamistiska terrorister - så påverkade är vi av massmedia. Tack och lov visade det sig vara en norsk fundamentalist. Detta gör naturligtvis inte tragedin mindre, men det bör i alla fall ge möjlighet till lite eftertanke. För övrigt är artikeln bra och "Mångalen" är en underbar film.
|
| Inlägg #5: Postat: 2011-09-07 21:47:00 | |
|
Bizon |
Leif - Har lyssnat på första timmen av Dr Wood och John Lash samtaal om 911 - intressant - nya djärva bevis - frigjord energi och dessa cirklar i åkrar - Tessla var också med på ett hörn - måste sova på saken - är du verkligen säker på att detta är en redogörelse för de fysiska bevisen för vad som verkligen hände 2001-09-11, och hur det hela gjordes?
Till GunnarL, Arifi och Lennart Asp vill jag bara säja att man inte behöver vara rädd för religionerna i sej - självklart inte. Det är mänsklig dårskap det finns skäl att vara rädd för. |
| Inlägg #6: Postat: 2011-09-07 22:42:00 | |
|
Per W |
Du har lyssnat en timme? och tyckt det var intressant? Driv inte med Leif?
|
| Inlägg #7: Postat: 2011-09-07 23:42:00 | |
|
Lennart Asp |
#5: Tjo, Bizon! Dissa religionen! Dissa Stockholm! Åk på New Yoork! Softa! De e nice! Billiga vitvaror å droga med! Alla guzzar på stan rör på göten! Skakar rumpa! Fan vad sjukt! :
|
| Inlägg #8: Postat: 2011-09-07 23:50:00 | |
|
CMO |
#4 "så påverkade är vi av massmedia"
Snarare är vi väl "påverkade" av alla liknande attentat som skett t.ex. i New York, London, Madrid, Bombay, Karachi, Bagdad, Indonesien, Stockholm, Nairobi, Moskva, Belsan, Bagdad, Kabul, Kandahar, Somalia etc och som visat sig vara utförda av just islamister. Fast enligt Erlingsson och hans husse är de förstås utförda av Mossad .... |
| Inlägg #9: Postat: 2011-09-08 00:21:00 | |
|
Bizon |
#8 Nja CMO mosad eller andra fundamentala typer är mindre intressant - det som verkligen betyder något är att det inte är några naturkrafter som löper amok utan människor - individer av kött och blod som gått i skola och kanske har ett jobb att sköta och framtidsdrömmar - drömmar som i ett enda detonation av ett bombbälte upphör.
|
| Inlägg #10: Postat: 2011-09-08 01:05:00 | |
|
Lennart Asp |
#8: Hej, mannen?! Ja e påverkad! De e niice! Shono e Mooncrazy! I loove Cher! Värsta guzzen! :
|
| Inlägg #11: Postat: 2011-09-08 05:49:00 | |
|
Leif Erlingsson |
Jodå Bizon, jag är säker på att Dr. Judy Woods "WHERE DID THE TOWERS GO" presenterar de fysiska bevisen. Du kan få en liten försmak genom "Re: Requests for Correction per Section 515 of Public Law 106-554", March 16, 2007, by Dr. Judy Wood, to NIST. Jag länkade till den från t.ex. Länk: sourze.se i januari, med lite kringkommentarer. I den kommentaren nämner jag bl.a. Torsion Field Physics. Nu hör jag i diskussionen med Dr, Judy Wood att hon t.o.m. tänker att Torsion Field Physics kan komma att användas för att avleda från vad somm verkligen hände. Hon är knivskarp, även om hon inte låter det. För hennes resonemang är knivskarpt. För om den/de skyldiga anklagas för att -- med en liknelse -- mörda med en pistol, fast de använde en kniv, så går de fria!!!!Re: Bizon #5 Länk: sourze.se .
|
| Inlägg #12: Postat: 2011-09-08 06:54:00 | |
|
Leif Erlingsson |
CMO #8 Länk: sourze.se : - Tror du inte den före detta makteliten har fler säkerhetstjänster till sitt förfogande än ditt älskade? Mossad?!
|
| Inlägg #13: Postat: 2011-09-08 08:24:00 | |
|
Lennart Lundwall |
Nyss klockren och knivskarp... Hr Asp klottrar och står i. Varför, mannen?
|
| Inlägg #14: Postat: 2011-09-08 09:05:00 | |
|
Bizon |
Leif #11 - efter att ha vaknat och ytterligare kikat på en del bilder från 911 och läst lite olika spekulationer har jag fastnat för begreppet "pulvrisation". Spekulationerna om var all massa tagit vägen har ju varit en av frågorna. Betänker man att trycket på varje molekyl från toppen och nedåt får all överliggande massa adderad till sin egen. De molekylära strukturkrafterna är oerhört starka - och molekylernas moltal är närmast astronomiskt. Den ackumulerade massenergin som ökar nedåt i höga föremål innehåller även en komponent kompression vilken även den ökar exponentiellt ju närmare basen i föremålet ett givet tvärsnitt beräknas även om basen breddas och trycket fördelas på fler molekyler om tvärsnittets yta ökar - vilket är en vanlig och närmast ofrånkomlig teknisk lösning i mänskliga konstruktioner - även om man inte behöver gå till så fundamentala överdrifter som Faraonerna gjort.
Alltså allt omkring oss som reser sej från en fot, ett plan en tänkt bottenyta får och har en inneboende laddning av energi avhängigt den massa som vilar på denna ytas tvärsnitt och minskar högre upp i strukturen ända till det sista och avslutande lagret av molekyler där det för tillfället rådande atmosfärstryket bara har betydelse i jämförelse med storleken på aktuellt föremål. Frigörs denna energi asymmetriskt någonstans i strukturen ökar respektive minskar frigörs den ackumulerade energin i de övriga nedåt och horisontellt liggande strukturerna. Momentan kompression och dekompression uppstår - exoterma och endoterma förlopp bildas liksom explosions och implosions effekter ända in i materiens innersta strukturer där dock de exoterma överväger - då det gäller strukturer av WTCs art är det inte så svårt att tänka sej den materiella metamorfosen från fast form till pulver som i kombination med hög hetta dels från kompressionen och dels från brinnande materia sprider detta material till stora ytor via luften - en brasa sprider även den sina tidigare ofta skrymmande strukturer till sin omgivning i form av värme samt sotpartiklar vilka är lika med den tidigare massan tillsammans med en återstod av aska och sånt som inte tagit sej. Alltså inte olikt det som återstod av WTC. Det anmärkningsvärda i sammanhangen är de explosionsartade eldslågor som slog ut längre ner ur byggnaderna - och inte minst att WTC7 tror jag den kallas en bra bit från tornen bara sjönk ihop med precisionen hos en professionell husrivning - vad/vilka förorsakade det? Är det av betydelse att CIA hade sina arkiv där? Eller är det bara skrönor det med som så mycket annat här i världen? |
| Inlägg #15: Postat: 2011-09-08 09:44:00 | |
|
Lennart Asp |
#13: Ursäkta, Lennart! Polaren Dogge Doggelito kapade mitt Sourzekonto. Men jag har anmält honom. Han åker in i fängelse igen! :
|
| Inlägg #16: Postat: 2011-09-08 11:13:00 | |
|
Babol54 |
|
| Inlägg #17: Postat: 2011-09-08 12:03:00 | |
|
Leif Erlingsson |
CIA hade förvisso arkiv i WTC 7. Även i Pentagon försvann "lägligt" denna dag inte bara arkiv utan även revisorerna som jobbade med dem. Nämligen ang. det oerhörda belopp som saknades, som nämndes på TV av Donald Rumsfeld dagen före 9-11. Min gissning är att detta belopp använts som mutor... Och varför inte just i samband med 9-11...?
|
| Inlägg #18: Postat: 2011-09-08 12:33:00 | |
|
Bizon |
Babol #16 Gång på gång visas hur byggnadens volym sjunker mot marken till det yttre intakt,,, men redan i början av detta förlopp kan man på denna video iaktta hur taket på ett högst märkligt sätt sjunker in i byggnaden. Något som tyder på att byggnadens inre strukturer redan börjat falla samman medan ytterhöljet/väggarna står pall ytterligare någon tid.
Under faller ser man en lång rad rökpuffar som efter någon sorts aktivering skapar utåtriktade explosionsartade tryck som slungar gasmoln och materia ur fönsteröppningar - har även sett fimer med eldslågor som jag nämnde tidigare, även dessa långt från demoleringszonen. Kollade också en annan film som visar hur Tower 7 sjunker samman till damm den också - där ser man också en rad explosioner som ligger långt från demolerignszonen. Och som sagt, den byggnaden träffades inte av något flygplan vad jag vet. |
| Inlägg #19: Postat: 2011-09-08 12:53:00 | |
|
Leif Erlingsson |
Dr. Judy Wood nämnde i det samtal mellan henne och John Lamb Lash jag tidigare Länk: sourze.se :at till att innanmätet av WTC-7 redan var borta när fasaden föll. Jmf. ett antal andra byggnader i WTC-komplexet som blev helt invärtes urgröpta... Hela vägen långt ned i källaren -- material borta...
|
| Inlägg #20: Postat: 2011-09-08 12:55:00 | |
|
Bizon |
Men Leif - är inte detta ett alltför spektakulärt iscensättande av att dölja en svindelhärva - och förresten oavsett vad som skulle döljas eller demonstreras kan bara riktigt makt- och penga-stinna psykopater ens komma på tanken att fullfölja ett sådant vansinne - nu tänker jag inte så mycket på den materiella förstörelsen som de människoöden som råkade komma i kläm - men när de stora psykopaterna dansar så spelar inte några liv någon större roll - eller snarare så kan det vara en av de önskade effekterna då sånt rör upp än större känslor.
Hur var det med atombomberna - i den maktdemonstrationen strök det med så oerhört många fler. Precis som i flertalet krig där på senare tid just Amerika visat sin närvaro på ett minst sagt skrämmande sätt. Vad är det för land egentligen - vad vill dom ha sin makt till - de där med spridandet av demokrati och sånt måste väl alla med bara ett uns av hjärnaktivitet ha genomskådat vid de här laget. Strategi och krigsindustrins vinster är naturliga drivkrafter kan man ju tycka, men det visar ju även att girighet och makt är bland det farligaste som finns - särskilt om dessa infekterat samvets- och empati-lösa psykopater. Och man kan ju undra varför just sådana lyckas ta sej fram till ledande ställning både inom de flesta regeringar och på höjdarpositioner i företags och bankvärlden. |
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.