Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#35 Lasse, nu räknade du visserligen inte upp mig men jag kan kanske kasta lite klarhet över situationen. För det första så får du hålla isär begreppen "judehatare" och "personer som ifrågasätter sionister som utnyttjar judar för sina egna intressen". När du väl lyckats separera dessa i din begränsade tankevärld så klarnar bilden helt plötsligt. Sionisternas främsta mål är att göra Israel till den enda superstaten i regionen. För att klara detta måste man först göra sig av med länder som Irak, Afganistan, Iran, Syrien, Libyen osv. Då man även försökt sig på detta egenhänt tidigare utan större framgång insåg man någonstans på vägen att man behövde skapa en fiende som inte bara kunde befinna sig i vart och ett av ovannämnda länder, men även en fiende som hela världen skulle kunna frukta. In träder den moderne terroristen, den som är ute efter att döda dig och mig för att vi lever i frihet och demokrati. Alltså ingen Bader-Meinhof-variant eller en röd Khmer. Nästa steg var att skapa ett varaktigt krig mot denne fiende och det förutsätter att fienden först angriper oss och inte tvärtom, för det hade inte majoriteten av folket i väst accepterat. Så vad som behövdes var ännu en i raden av kataklysmiska händelser likt den i Pearl Harbour. Och häri ligger det fina i kråksången. Om man genom denne fiende angrep världens största militäta makt, så kunde ju inte ens världens nationer sätta sig på tvären, för inte ens de kan sätta sig emot denna supermakt. Och detta hade ju inte varit möjligt om Israel hade försökt genomföra samma aktion då de relativt snabbt och lätt hade kunnat hindrats av andra större makter. Att endast få har trätt fram och avslöjat delar av konspirationen är inte konstigt då få sitter med hela versionen klar för sig. Amerikanerna kallar detta för "compartmentalization" och det innebär att alla inblandade vet bara vad de själva gör och inte mer. Ungefär som dig själv när du kommer med dina angrepp på folk. Du missar helheten totalt.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?