Valt inlägg:
Varför skall man vara rädd för en religion? Det finns de som gör extrema tolkningar av budskapet i den religion de säger sig tillhöra.
Jag kommer ihåg var jag befann mig 11 september eftersom jag då var bosatt i ett muslimskt land. Människor jag mötte var chockade över det som hänt, men samtidigt arga och ledsna för att det påstods att koranen och islam hade uppmanat till det. De hade inte samma tolkning av koranens ord. Jag kan inte tala för alla muslimer men törs nog ändå påstå att majoriteten av dem inte vill utrota dem som har en annan tro.
Vi lever i en värld med starka spänningar mellan olika grupper, religiösa så väl som politiska och ju räddare vi blir desto mer ökar den spänningen.Vi tillskriver "den andre" egenskaper som inte alltid finns där.I vems intresse det ligger att vi skall tycka så kan vi ha skilda åsikter om, och gärna diskutera här på Sourze.
Att New York fick sin berömda skyline förstörd är av mindre intresse.
Många vackra städer har genom åren blivit till grus och aska men hus kan byggas upp igen.Värre är det då med de människor som aldrig kommer tillbaka. Vilket gäller människor över hela världen som blir oskyldiga offer i krig,terrorattentat och naturkatastrofer.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?