Inlägg #41: Postat: 2011-09-04 19:46:00
|
CMO |
Leif,
Med tanke på hur många som vid upprepade tillfällen i mycket tydliga ordalag har upprepat att de är trötta på inte minst dig och dina oändliga haranger och länksamlingar.
Har det någonsin resuterat i någon känsla hos dig?
|
|
Inlägg #42: Postat: 2011-09-04 19:48:00
|
Leif Erlingsson |
David Ray Griffin bevisar i "WTC 7 och dess mystiska kollaps - Varför den officiella rapporten om 11 september är ovetenskaplig och osann" att det organ som haft ansvar för att utreda den tredje byggnadens kollaps har gjort sig skyldigt till den värsta sortens vetenskapliga falsarium: man fabricerar, förfuskar och ignorerar bevis. Uppenbarligen för att inte bryta mot axiomet att det är araber i flygplan som är orsaken.Alla insatta yrkesmän vet att den som ifrågasätter "fel" blir omplacerad eller förlorar jobbet. Det finns ett antal "prejudikat" på det inte i juridisk mening utan i praktiken, och människor med familjer eller sig själva att försörja ser om sitt hus och håller reda på vad de vågar och inte vågar göra, svårare är det inte.
|
|
Inlägg #43: Postat: 2011-09-04 19:49:00
|
Leif Erlingsson |
CMO, känslan av uppgivenhet.
|
|
Inlägg #44: Postat: 2011-09-04 19:51:00
|
Leif Erlingsson |
Men jag glömmer aldrig:"Trots synnerligen dåliga odds tror jag att en orubblig, bergfast och hårdnackad intellektuell beslutsamhet för att fastställa vad som verkligen är sant i våra liv och samhällen är en fundamental förpliktelse, som åligger oss alla som medborgare. Den är i själva verket tvingande. Om en sådan beslutsamhet inte innefattas i vår politiska vision har vi inget hopp om att återupprätta det som vi nära nog har förlorat - människans värdighet." -- Harold Pinter i sin Nobelföreläsning "Konst, sanning & politik" 2005.En lögn får aldrig, aldrig, aldrig stå obemött.
|
|
Inlägg #45: Postat: 2011-09-04 19:53:00
|
Dag Nilsson |
Bazant har föreläst i Sverige men har aldrig satt en fot på ett bygge. En fullständigt opraktisk man som ser mortlar där det inte går att finna annat än dammoln.
Man måste vara en "mortelmössa" för att kunna tro på Bazants formler, vilka skall förklara hur sandkorn mals ned till tusendels millimeter utan något som har en kvarnfunktion.
Mortelmössorna - CMO & Co - är brottsligt naiva. Tyvärr utgör de ett hot mot friheten hos oss som tillhör majoriteten människor.
Däremot värms mitt hjärta av att se 500.000 tusen israeler kräva rättvisa i Israel i protest mot en politik som bara gynnar 20 familjer där. Vi är alla ett och samma folk som kräver rättvisa. Tillsamman är vi judar, araber, europeer osv över hela Världen. Tillsammans mot lögnmänniskorna.
|
|
Inlägg #46: Postat: 2011-09-04 20:01:00
|
CMO |
#42 "Alla insatta yrkesmän vet att den som ifrågasätter "fel" blir omplacerad eller förlorar jobbet."
Visst ja, alla firmor och institutioner som anställer ingenjörer är kontrollerade av sionistmaffian.
Det enda som krävs är att man visar att Bazant räknat fel det förlorar man inte jobbet för, iaf inte om man räknat rätt, och knappast annars heller.
Om man inte är anställd av sionistmaffian som alla vi andra yrkesverksamma ingenjörer, dvs om man har egen firma eller är pensionerad förlorar man inte heller jobbet, eller om man är professor med tenure eller emeritus.
Sen kanske det finns en och annan som skulle vara beredda att förlora jobbet för att avslöja "västvärldens största hopkok av lögner".
Och det närmaste en "yrkesman" som försvarar Griffins teologiska alster är en "bygg och anläggningsingenjör" civil engineer som är expert inom bevattning ..... imponerande...
|
|
Inlägg #47: Postat: 2011-09-04 20:04:00
|
Leif Erlingsson |
Om du ska få jobb inom bygg i USA så får du inte grotta i detta. Det hotar alla de som hållit käft, inte minst...
|
|
Inlägg #48: Postat: 2011-09-04 20:07:00
|
CMO |
#45 "Man måste vara en "mortelmössa" för att kunna tro på Bazants formler, vilka skall förklara hur sandkorn mals ned till tusendels millimeter utan något som har en kvarnfunktion."
Bra Dag!
Ser då fram emot att du redovisar felen i Bazants beräkninger. Men räkna då inte med du som vanligt ska få min hjälp att översätta dem till "lätt svenska", så att du ska fatta vad det är han fakstiskt säger.
Eller också kan du bevisa din flygande-plåt teori. Om du kan göra det måste ju också "mortel" modellen vara felaktig.
|
|
Inlägg #49: Postat: 2011-09-04 20:07:00
|
Mats Persson |
inlägg #42 "Alla insatta yrkesmän vet att..." Hmmm...ett svårslaget argument. Nu kan jag ju inte utan vidare tro att jag är lika insatt yrkesman som Leif men jag har många års arbetslivserfarenhet från både offentlig och privat verksamhet. Både som ledare och följare. Jag har då sett modiga och kloka människor som ifrågasatt och som - efter en tid - fått erkännande för sin klokskap. Men jag har också sett kollegor som inte fått erkännande och som blivit negativt omplacerade men det har jag också kunnat förstå.
Man kan arbeta på lantmäteriverket och hävda att "jorden är platt!" och i konsekvens med detta vägra att befatta sig med sfärisk trigonometri. När man sedan blir omplacerad eller uppsagd kan man alltid hävda att "Ledningen vägrar lyssna på nya tankar. Man envisas med att tänka som man gjort i hundratals år. Men jag går med högburet huvud ty jag vet att jag har sanningen!"
Detta inte som ett inlägg i debatten om för tio år sedan fallna hus utan på den återkommande teorin om arbetsgivares dumhet.
|
|
Inlägg #50: Postat: 2011-09-04 20:09:00
|
Leif Erlingsson |
David Ray Griffin bevisar f.ö. med enkel logik flera ggr om sin tes. Man behöver bara sätta tankeblockswitchen i OFF-läge.
|
|
Inlägg #51: Postat: 2011-09-04 20:10:00
|
CMO |
#43 Ta fasta på den känslan och ge upp!
Din frånvaro som debattör är den största förbättringen av Sourze debattforum som någon enskild individ skulle kunna åstadkomma i dasgläget.
Du har makten i din hand...
|
|
Inlägg #52: Postat: 2011-09-04 20:13:00
|
Leif Erlingsson |
Mats Persson, eftersom man ifrågasätter officiell sanning så kan man få sparken för detta då man antas vara inkompetent när man ifrågasätter det som "experterna" har bestämt vara sant. Av någon anledning försöker CMO få in sionisterna i detta, förstår inte riktigt varför annat än att han alltid gör det i alla diskussioner som sin standardmetod att förstöra allt han rör vid.
|
|
Inlägg #53: Postat: 2011-09-04 20:14:00
|
Leif Erlingsson |
CMO, se dig i spegeln!
|
|
Inlägg #54: Postat: 2011-09-04 20:28:00
|
Jocke S-43 |
"Huka er gobbar å karringar, forr nu ladder dum um." Fritt från förre stastministern Tage Erlander...
|
|
Inlägg #55: Postat: 2011-09-04 20:31:00
|
Mats Persson |
inlägg #52 Med samma - men omvända - envishet hävdar jag alltså att det inte är normalen Du beskriver. Arbetsgivare är inte dumma. De vill ha del av sin medarbetares hela begåvning. Men det förekommer stollar också och en del har, på ibland rätt märkliga grunder, blivit hjälteförklarade i tabloiderna.
Jag har noterat att Ditt resonemang på den här punkten är vanligt här på Sourze för att kunna föra det fortsatta resonemanget, vilket jag för egen del "fått del av" mer än en gång. När jag hävdar att den organisation jag just nu arbetar för faktiskt har rätt svarar yrkesretorikerna som ett brev på posten att "Ja-ja, så säger Du ju bara mot bättre vetande, alltså ohederligt för annars blir Du ju av med jobbet, det vet ju ALLA"
|
|
Inlägg #56: Postat: 2011-09-04 20:49:00
|
CMO |
#47 De kan ju publicera det anonymt, eller genom en bulvan då, om du nu hade haft rätt....
Synd att du och Dag aldrig inser när spelet är förlorat, hur uppenbart för normalbegåvade det än blir, det gör det lite tjatigt, minst sagt.
Men just det är ju ett av kännetecknen för "vanföreställningsyndrom" så jag inser att det inte är ert fel.
|
|
Inlägg #57: Postat: 2011-09-04 20:54:00
|
CMO |
"Av någon anledning försöker CMO få in sionisterna i detta, förstår inte riktigt varför annat än att han alltid gör det i alla diskussioner som sin standardmetod att förstöra allt han rör vid. "
Det är bland annat din husse och diverse andra islamistbeundrare som oombett fört in "sionisterna" i diskussionen när de, utan belägg naturligtvis, hävdat att Isral låg bakom 9/11.
Dag är av samma åsikt. Han är t o m övertygad om jag inte minnns fel.
Förutom att han har "sionister på loftet" i största allmänhet.
Uppfriskande om du har en annan åsikt. Är det utomjordngarna som du satsar din slant på...?
|
|
Inlägg #58: Postat: 2011-09-04 20:59:00
|
Leif Erlingsson |
CMO menar "Synd att Leif och Dag inte inser att makten och mobbarna har vunnit spelet." "De kan ju publicera det anonymt". Jaha, och då säger CMO & Co: "Amatörer, inte yrkesmän"... Allt CMO kommer att säga "de kan ju..." kommer han sedan själv att förkasta. Det kan jag själv ställa upp som axiom, på tal om axiom. :
|
|
Inlägg #59: Postat: 2011-09-04 21:03:00
|
CMO |
#56 Sen finns ju alla de tusentals illustra yrkessmännen som skrivit på "A&E for truth".
De flesta av dem har naturligtvis redan blivit kickade eller "omplacerade" så, de borde ha tid att skriva massor av artiklar som visar att Bazant har fel.
Fast det behövs bara en....
|
|
Inlägg #60: Postat: 2011-09-04 21:17:00
|
Leif Erlingsson |
Det finns "minst en" rivningsexpert som sagt att 9-11 måste ha varit en kontrollerad nedtagning. Han såg på video utan förutfattad uppfattning nedtagningen av WTC-7, han visste alltså inte att det var i New York den 11 september 2001, och ha sa direkt på kamera att det inte kunde vara något annat än en kontrollerad sprängning. När han fick veta tid och plats, stod han fast vid vad han just sagt, också på kamera. Jag vet inte hur många experter som skulle säga detta om de visste från början vad det gällde.
|
|