Valt inlägg:
inlägg #42 "Alla insatta yrkesmän vet att..." Hmmm...ett svårslaget argument. Nu kan jag ju inte utan vidare tro att jag är lika insatt yrkesman som Leif men jag har många års arbetslivserfarenhet från både offentlig och privat verksamhet. Både som ledare och följare. Jag har då sett modiga och kloka människor som ifrågasatt och som - efter en tid - fått erkännande för sin klokskap. Men jag har också sett kollegor som inte fått erkännande och som blivit negativt omplacerade men det har jag också kunnat förstå.
Man kan arbeta på lantmäteriverket och hävda att "jorden är platt!" och i konsekvens med detta vägra att befatta sig med sfärisk trigonometri. När man sedan blir omplacerad eller uppsagd kan man alltid hävda att "Ledningen vägrar lyssna på nya tankar. Man envisas med att tänka som man gjort i hundratals år. Men jag går med högburet huvud ty jag vet att jag har sanningen!"
Detta inte som ett inlägg i debatten om för tio år sedan fallna hus utan på den återkommande teorin om arbetsgivares dumhet.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?