Psykiatrin måste tas på allvar

Den här tråden diskuterar artikeln Psykiatrin måste tas på allvar.
Showing page 2 of 3: 1  2  3
Inlägg #21: Postat: 2011-08-04 12:25:00
Aguirre
Rätt Jocke "sinnessjuka soldater springer alltså omkring världen över, och utan anledning skjuter och dödar folk, ja barn och fruntimmer...? "...ja precis så beter sig de USA-ledda styrkorna.
För mig är de operationerna faktiskt ännu sjukare då de är en masspsykos och inte en individuell.Jocke kanske tycker att NATO:s skjutande världen runt på bröllopsfestaer,skolor och sjukhus m.m. är med berättigad anledning och försvarbart...det gör inte jag.// Med Jockes anonymitet åsyftas att det inte betyder nåt för mig om han verkligen är nån med namnet Joakim Steneberg eller inte...vad skulle det göra för skillnad ? Jag har ändå ingen domvärjo över,eller intresse av den personen som person...varför skulle nån ha det ?
Inlägg #22: Postat: 2011-08-04 13:05:00
Dippen
#19 Jag är inte orolig å mina eller dina vägnar Jan.
Inlägg #23: Postat: 2011-08-04 13:17:00
Mats Persson
"Får inte ihop # 5 och # 7! Är det skrivet av samma person?"

Vad har Du för indikationer på att det INTE är skrivet av samma person enär det bär samma namn?

Framför allt - varför behöver Du "få ihop" något?
Inlägg #24: Postat: 2011-08-04 13:24:00
Leif Erlingsson
#22 Om det betraktas som friskt med NATO:s skjutande världen runt på bröllopsfester, skolor och sjukhus m.m. men sjukt när man gör allt som står i ens makt för att tydliggöra det sjuka, då vill jag inte enligt den måttstocken betraktas som "frisk".
Inlägg #25: Postat: 2011-08-04 13:35:00
Dag Nilsson
#19 Dippens problem är ett svårartat ser-sin-egen-sjuka-i-andra-syndrom. Självkännedom noll. Verksam medicin saknas.
Inlägg #26: Postat: 2011-08-04 13:40:00
Dippen
#24 Du kan vara lugn Leif ingen betraktar dig som "frisk" utifrån normala människors måttstockar.
NATO springer inte omkring och dödar civila med vilje, i konflikthärdar runt om i världen
händer det ibland att misstag begås eller andra omständigheter som föranleder att oskyldiga drabbas.
Att NATO förhindrar etniska utresningar, massmord etc sticker väl i ögonen på de som vill skapa kaos
och förintelse i väntan på paradigmskiftet.
Inlägg #27: Postat: 2011-08-04 13:50:00
Jocke S-43
21 Nyanser är väl inte direkt styrkan i ditt sätt att resonera? Och att det utgår till närmre 100 från din anarkistiska ickeideologi framstår oftast med all önskvärd tydlighet.
Det sker misstag i FN:s och Natos operationer, en del rent kriminella. Norge och Sverige liggger nog rätt bra till i det sammanhanget. Kanske alla operationerna var fel, från Afghanistan och framåt, ingen vet, förutom du och några andra förstås.
Det innebär inte att nån islamistisk kriminell bör ha gett sig på Norge, som i viss mån stödjer Palestina, vilket heller inte var fallet. Men nyanser som sagt, både när det gäller detta ämne och andra?
Själv har jag tagit ställning som vapenvägrare, men kunde nog tänka mig en FN-arme tills vidare. Tills vi har instrument att upptäcka politiska galningar i tid, ingen nämnd.
21 Sedan kan du vara vänlig att utelämna mitt familjenamn i kommentarer? Det är min rätt att benämnas med mitt nick, men jag ställer mig bakom mina påståenden med mitt namn för den som vill söka.
Du går till personanagrepp och producerar påståenden eller politisk propaganda under anonymitet, det är den fega skillnaden. Rädd för bannor från vinpimplande, "lågavlönade" väninnor?
Någon "Aquirre" existerar f.ö. inte i verkliga personregister! Noll träffar!
Inlägg #28: Postat: 2011-08-04 13:59:00
Leif Erlingsson
Dag #25, vilket Dippen 5 minuter senare gav nästan omedelbart kvitto på.
Inlägg #29: Postat: 2011-08-04 14:08:00
Jocke S-43
20 Var god utelämna mitt famijenamn, min rätt enligt sourze. Nej jag har ingen adress för närvarande, ingen ide söka mig. Min ev postadress i Sverige är bara det.
Har f.ö. levt stora delar av mitt liv i en "anarkistisk/bohemisk/vagabondisk" tillvaro. Av delvis ideologiska skäl. Jobbat ihop lite ibland. Visst har det kostat på, pensionen är inte imponerande, men en privatpension hjälper till. Och så här ofta just nu mobilt i Europa får man lite koll på småborgerligheten, vad för epitet den än gömmer sig under!
Inlägg #30: Postat: 2011-08-04 14:15:00
Leif Erlingsson
#29:  - Var inte löjlig, det står ju på Länk: sourze.se - din Sourze-profil.
Inlägg #31: Postat: 2011-08-04 14:22:00
Jocke S-43
30 Löjlig? Läs vad jag skriver! Frågan har varit uppe på sourze red. Mitt namn kan användas i diskussion i mina artiklar, om nödvändigt. Vad jag kallar mig i debatter står tydligt bredvid kommentarerna, med det svarar man! Det är det korrekta.
Vill du heta Leif Erlingsson där är upp till dig.
Mitt familjenamn skall f-n inte släpas i smutsen av någon anonym amoralist! Man kan f.ö. skriva artiklar här under anonymitet numera.
Capito?
Inlägg #32: Postat: 2011-08-04 14:31:00
Jocke S-43
F.ö. är ju anonymiteten alltmer under diskussion som ett problem på internet. Vissa klarar inte av det utan missbruk. "A orsakar skitsnacket på internet." Länk: google.se
Det är som med tabloidpress under katastrofer, förmågan till självcencur sätts på prov! Varav följer i förra fallet att vissa delar av befolkningen inte kan släppas lösa utan kontroll, lagar osv!
Inlägg #33: Postat: 2011-08-04 14:33:00
Leif Erlingsson
Sjukt eller friskt?

"How Cancer Is Willingly Forced Upon the People.. since the 50s"  Länk: davidicke.com .    Vi måste börja se samband på egen hand, utan att någon håller oss i handen och leder oss genom snitslad bana.  För den snitslade banan går bredvid de samband som skulle hjälpa oss förstå.  Vi ska kontrolleras och begränsas.  Det är långsiktigt, men när effekterna av radioaktivitet, saboterat immunförsvar, minskad fertilitet o.s.v. till sist verkligen slår igenom, och vi samtidigt förbjuds hela oss själva Codex Alimentarius Länk: freedom.lege.net , då får vi vara glada om vi alls överlever som art.  En till pusselbit som du bara kan ledas till "av galningar":  Saint-Yves med Synarkin från tidigt 1870-tal, som kan anses ligga bakom så mycket av det som skett på ytan.  Länk: blog.lege.net .  Inkl. alltså befolkningsreduktionsagendor.  Som vi lever mitt inne i!
Inlägg #34: Postat: 2011-08-04 14:39:00
Dippen
#25/#28 Såsens Knoll och Tott i en jag saknar sjukdomsinsikt symbios, akta Er för snart kommer Kung Bumbo och ger Er stryk verbalt . Vem som är Kung Bumbo får ni själva klura ut.
Inlägg #35: Postat: 2011-08-04 14:46:00
Leif Erlingsson
Påminner om CMO 2011-08-03 03:43 #63 Länk: sourze.se "cmo pjutt pjutt pjutt cmo pjutt pjutt"
Inlägg #36: Postat: 2011-08-04 15:23:00
Leif Erlingsson
Ganska avslöjande, när det kommer från en som projicerar det på andra..."Att NATO förhindrar etniska utresningar, massmord etc sticker väl i ögonen på de som vill skapa kaos och förintelse i väntan på paradigmskiftet."

Dippen #26 Länk: sourze.se .
Inlägg #37: Postat: 2011-08-04 18:03:00
Lennart Asp
Mats Persson # 23:: Varför behöver Jag "få ihop" något, frågar Du? Hm, låter som en existentiell djupt filosofisk fråga. Jag vet inte om jag är kompetent nog att svara på den. Men alla människor strävar väl efter att hitta NÅGOT slags samband, "få ihop något" av vår förvirrade omvärld? Om dina personliga indikationer om "Mats Persson" får ihop #5 #7 en syntes måste jag lite på Dig, Mats. Vi har alla våra dåliga och goda sidor inom oss som kämpar om att manifestera sig. Jag är inget undantag. Det beror ju lite på hur man bemöts också. Med fördomar eller med respekt för var och ens olika åsikter ...
Inlägg #38: Postat: 2011-08-04 18:31:00
Mats Persson
inlägg #37 Av Din replik anar jag att Du söker ett "sång-och-dans-nummer" där det inte finns. Jag tror inte att Du behöver göra en existensiell fråga - om det inte känns viktigt för Dig förstås! Men det är precis så enkelt som det låter. Mitt första inlägg skulle i FaceBook-miljö vara en "gilla-markering" I det andra vädrade jag en nu rätt ålderstigen käpphäst. Jag tycker alltså personlig, subjektiv uppfattning att det vore trevligare att läsa inlägg från vuxna personer som inte dominerades av personliga påhopp, ifrågasättande av andra deltagares psykiska hälsa, deras försörjningsförmåga med mera.

Så enkelt var det alltså, Lennart!
Inlägg #39: Postat: 2011-08-05 00:20:00
Lennart Asp
Mats Persson #38: Det är mänskligt att fela! Jag kanske missförstod Dig!? Jag har i många av mina tidigare debatter gett uttryck för samma käpphäst som din "att det vore trevligare att läsa inlägg från vuxna personer som inte dominerades av personliga påhopp, ifrågasättande av andra deltagares psykiska hälsa, deras försörjningsförmåga med mera."
Vi är alltså överens i denna fråga, Mats!
Inlägg #40: Postat: 2011-08-05 01:16:00
Aguirre
#29 Jocke -"Ge mig namn och adress så skall jag besöka dig,jag är inte feg" minns du det hotet Jocke ? Och så har du själv inte ens en adress ! Du är inte anonym men har gått under jorden .. Och så tror du att din hemlöshet berättigar dig till att kalla dig anarkist ? Om du tror att det är så enkelt att skaffa sig en ideologi, så förstår jag varför du kallar alla som tittat på en kvinna utan hat för feminister.
Showing page 2 of 3: 1  2  3
Laddar...