Inlägg #81: Postat: 2011-07-26 12:34:00 | |
Aguirre |
Dag....jag tror inte den som hatar så stort kan älska något....se upp till,eller dyrka, är nog det de gör...Det är där dom totalitära fantasierna och ledarna kommer in...Landsfadern,Moder Ryssland,Moderlandet,...bilder av föräldrar...tomma bilder.
|
Inlägg #82: Postat: 2011-07-26 14:11:00 | |
Dag Nilsson |
#81 - Aguirre, givetvis har du rätt i att de som hatar inte kan älska. Hat är de räddas vrede. Rädda människor kan inte älska - någonting. De söker en stark ledare att skydda dem från det de är rädda för. Framförallt skall den ledaren skydda dem från deras eget inre.
|
Inlägg #83: Postat: 2011-07-26 14:56:00 | |
CMO |
#72 Naturligtvis gick det långt over huvudet på dig och Leif, Dag. Men min poäng, som de mer intelligenta förstod, var att visa på den direkta parallellen mellan t.ex. dig och Breivik. Vad man kallar det inbillade hotet ”muslimer” eller ”sionister”, ”kulturmarxister” eller ”friliberaler” är egalt. Det är som sagt samma symptom och samma sjukdom. Att Breivik hade vanföreställningar om muslimer och var pro-israel har ju varit känt sedan början och även nämnts på Sourze ett flertal gånger. Sök hjälp Dag, innan du hamnar på löpsedeln....
|
Inlägg #84: Postat: 2011-07-26 15:38:00 | |
Spartacus70 |
#76 Jocke, Teapartyrörelsen ska nog inte helt bedömas utefter deras självvalda ledare Glenn "Fox" Beck och Sarah Palin. Dessa utnyttjar mest situationen till sin fördel för att få kontroll över en rörelse som annars kunnat bli deras motståndare.
Vad beträffar 16-åringar som tränas politiskt är väl det eg ganska glasklart. Det gäller att fostra dom innan de hinner få egna åsikter. Så på ett plan är liknelsen med Hitlerjugend inte helt chockerande. För övrigt så känns det som hela Breivik-mainifestet slängs ut för att skapa förvirring. Alla verkar kunna finna sanning och vägledning i den oavsett vilken sida man står på. Det hela luktar stor, begraven hund för mig. |
Inlägg #85: Postat: 2011-07-26 15:50:00 | |
Dag Nilsson |
#83 CMO, du har en poäng i att det är jag som skall passa mig för att hamna illa på löpsedlar. Sina egna hänger de naturligtvis inte ut. Därför kan du fortsätta att idiotförklara alla som inte hyllar sionisterna i USrAel och hela den övriga västvärlden i trygg förvissning om att din belöning kommer.
En typ av belöning blev tydlig idag. Erik Åsbrink får toppjobb på Goldman Sachs, som tack för bl.a. Novemberrevolutionen 1985. Fortsätta att vara duktig CMO - Go for The Führer! The Zionist-Fürer. |
Inlägg #86: Postat: 2011-07-26 16:06:00 | |
Dag Nilsson |
"Breivik visar inga tecken på empati." "Han är inte som en av oss" säger advokat Lippestad.
Vilken typ av empati visade Sternligan och Irgun när de sprängde Kung Davids Hotel och avrättade Folke Bernadotte? Var de "en av oss"? Sternligans empatiska handlingar gav dem ministerposter och de hyllades i efterskott av Israel för sin hänsynslösa men beundransvärda brutalitet. På vad sätt skiljer sig Breiviks terrorhandlingar från sionisternas terrorhandlingar? Vilken slags empati visas av sionisterna när de slaktar i Gaza? |
Inlägg #87: Postat: 2011-07-26 16:11:00 | |
CMO |
#85 Vanföreställningssyndrom kan ibland vara grundat i bipolär sjukdom. En auktoritativ hemmiljö kan enligt vissa forskare också bidra. Vanföreställningarna uppstår vanligen efter 40 års ålder. Låter något av detta bekant? Terapi och medicinering kan hjälpa. Länk: en.wikipedia.org
|
Inlägg #88: Postat: 2011-07-26 16:20:00 | |
CMO |
...
Min blick gled upp för ett byxben så vitt som årets första snö det kändes som om jag svävade fritt och jag visste att jag skulle dö så såg jag min fiendes anletsdrag och Herre min Gud, det var jag! Det var jag, det var jag, det var verkligen jag! Jag tittade som i en spegel det var jag som stod där i vit kostym och med mungipor fulla av dregel det var min egen lägre natur det var den del av mig själv som är djur Jag reste mej långsamt på darrande ben för den sista slutliga striden ett envig på liv och död och jag visste så väl att det var på tiden att slåss mot andra är lätt det är ett rasande enkelt sätt Men att ta sej själv på blodigt allvar är det svåraste av allt det är när man försöker leva som man lär som det verkligen börjar blåsa kallt du ser grandet i din broders öga. din egen bjälke bekymrar dej föga Det onda i världen är andras fel själv är du ren och vit du står på den rätta sidan där det inte finns någon ondska och skit du är god, du har rätt, du är bäst det är dom andra som sprider pest Men kan det verkligen vara så grant att du själv råkar vara perfekt att det som du tror på är alldeles sant och allt annat är helt defekt varför är just du så duktig blir din panna aldrig fuktig? Men högmod går före fall, min vän och ansvaret faller tungt det ruttnar en döende kropp i din buk fast du just nu simmar lugnt och förr eller senare är det din tur att möta din lägre natur En kväll när du väntar det minst av allt ska det knacka på din dörr du öppnar med en grogg i din hand som du gjort så ofta förr där ute står Mr. Hyde och äntligen blir du skraj Din grogg faller ur din kraftlösa hand och du slickar dej matt om munnen nu är det du som ska slåss för ditt liv din utmätta tid är förunnen nu hjälper inga protester nu hjälper varken böcker eller präster Du är ensam, nu i din sista kamp med din egen hand kring din strupe nu finns ingen hjälp, ingen nåd för din själ och den sista kulan är förlupen du är ensam i ingenmansland och det droppar blod från din hand... Ur "Slutstrid" av Kjell Höglund |
Inlägg #89: Postat: 2011-07-26 16:41:00 | |
Leif-Arne Undvall |
Anmälde mig som stödmedlem till Levanger AUF. Inga utfästelser om hur jag kommer rösta i kommande val dock. Hotelkungen Stordalen donerar 1´´ till upbyggnad av Storöya. Hataren har utdelat ett fruktansvärt slag, men har ingalunda vunnit, tvärt om, hatarna är på defensiven.
|
Inlägg #90: Postat: 2011-07-26 16:53:00 | |
Leif-Arne Undvall |
Stå upp för rättsamhället. Till och med de värsta odjur har rätt till en juste rättegång. Det förutsätter en försvarsadvokat, kanske tom en av de bästa. En man har tagit på sig jobbet som försvarsadvokat, det är oerhört viktigt att se skillnad på att vederbörande inte försvarar handlingen utan personen bakom, hur meningslöst det än kan vara. Geir Lippestad har sannolikt Norges svåraste jobb framför sig. Han får ta en hel del. Ett stöd till försvarsadvokaten är ett stöd till rättsamhället. Länk: facebook.com!/event.php?eid108308355933342
|
Inlägg #91: Postat: 2011-07-26 17:29:00 | |
Aguirre |
Kjell hade trillat av pinn om han visste att såna som CMO använde hans texter...är toknationalism,sionism och dyrkan av en stark statsledare en del av dina vanföreställningar CMO ?...i såfall är du inte sjuk...bara en medelamerikan.// Rättegång....vi får väl hoppas att åklagaren,domaren och nämdemännen inte är frimurarkollegor till Breivik...det brukar vara så annars.Det är fortfarande noll granskning av frimueriet i Breiviksaken...man psykologiserar vilt i övrigt..men frimureri...icke denna gång heller.
|
Inlägg #92: Postat: 2011-07-26 17:51:00 | |
CMO |
#91 Dina kunskaper om medelamerikanen är ungefär lika vägrundade som dina kunskaper i övrigt. ”Medelamerikanen” är patriotisk men inte nationalistisk, han skiter i Israel och han är mycket skeptiskt om inte rent fientligt inställd till sin regering.
|
Inlägg #93: Postat: 2011-07-26 18:05:00 | |
GunnarL |
Kan någon förklara för mig varför Breivik bara kan dömas till 21 års fängelse och inte till livstid. Gärningen måste väl ändå rubriceras som överlagt mord - man skulle t.o.m. kunna driva 76 rättegångar med den brottsrubriceringen. Det där med 21 år har jag fått från en intervju med Leif G W Persson på radio.
|
Inlägg #94: Postat: 2011-07-26 18:08:00 | |
Leif-Arne Undvall |
#93 Man avskaffade livstidsstraffet för någon tid sedan i Norge, 21 år är lagens strängaste straff i Norge. Det finns ändå en möjlighet, man har möjlighet att döma till "förvaring" om vederbörande av något skäl uppenbart vad gäller B. anses farlig för allmännheten. Förvaring kan vara livslång.
|
Inlägg #95: Postat: 2011-07-26 18:20:00 | |
Dippen |
De som dömdes för mordbrand för Diskoteksbranden i Göteborg 1998 fick varierande straff där han som tände på fick 8 år, antalet offer var i paritet med utöya. Uppsåtet var förvisso troligtvis ej att mörda utan att förstöra.
|
Inlägg #96: Postat: 2011-07-26 18:40:00 | |
GunnarL |
94/ Tack för upplysningen! Det låter som ett ganska bra upplägg det där med förvaring. Egentligen bättre än fängelse för chansen finns ju alltid att folk kan förändras till det bättre. Då kan man ju släppa ut dem - om de inte förändras kan man ju fortsätta att förvara dem. Det blir mer flexibelt än fängelsestraff.
|
Inlägg #97: Postat: 2011-07-26 19:01:00 | |
Aguirre |
CMO...så det är inte medelamerikanernas vilja som speglas i valet av Reagan,Bush och Obama då ? Vems vilja tillsatte dessa ? Menar du att medelamerikanen är fientligt innställda till dem de röstar på ? Jaja...du bor ju där så det är dina hallucinationer som har företräde antar jag.
|
Inlägg #98: Postat: 2011-07-26 19:30:00 | |
CMO |
#97 Det som avspeglas i ett tvåpartisystem är vad de flesta anser vara det "minst dåliga" alternativet. USAs konstitution är speciellt utformad för att "lägga hinder i vägen" för starka ledare. Makten hos USAs president är därför mycket mer beskuren än t.ex en svensk statsministers. I stället för att dilla om hallucinationer borde du kanske läsa på lite om amerikansk historia och amerikanska förhållanden.
|
Inlägg #99: Postat: 2011-07-26 19:51:00 | |
Dag Nilsson |
#87 Återigen visar CMO att ingen debattnivå är för låg för honom och hans likar. Han arbetar för skamfyllt samhälle där öppenhet skall hånas och dras i smutsen. Att människor skäms att berätta sanningen om sig själva är viktigt eftersom det är svårt att utmana makten om man har hemligheter man tror sig vara ensam om.
Jag hoppas fler än jag ser CMO:s anti-demokratiska teknik och förstår hur målmedvetet han tillämpar den. CMO går den hierarkiska patriarkala maktens ärenden. I #88 Lånar han in Kjell Höglunds själsstrid som ett slags sedelärande historia. CMO fattar inte att såväl Höglund och jag gått igenom det sången handlar om. Därför vet vi vad den inre uppgörelsen handlar om. Och den kan vara betydligt värre än i denna dikt. Min gissning är att CMO själv aldrig varit i närheten av en inre uppgörelse. Men - jag kanske har fel. Berätta om den i så fall, CMO. |
Inlägg #100: Postat: 2011-07-26 20:36:00 | |
CMO |
#99 Nej naturligtvis fattar inte CMO.
CMO har ju inte gått igenom den själsliga rening som Dag Nilsson gått igenom och inte nått den medvetandenivå som Dag Nilsson nått. Det är därför CMO är tvådimensionell och inte kan känna Gud eller känna den riktige ”Jesus” som bara Dag Nilsson kan, det är därför som bara Dag Nilsson har funnit den rätta lösningen till mysteriet med de försvunna armeringsplåtarna i tvillingtornen, och det är därför bara Dag Nilsson kan förstå sanningen om sionismen. Just en sådan känsla av utvaldhet hör väl till sjukdomsbilden? Tror du att Breivik kände samma eufori som du gör, när han kände att det bara var han som riktigt förstog hur islamiseringen av Norge kunde stoppas? |
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.