| Inlägg #161: Postat: 2011-07-18 14:41:00 | |
|
Adamo |
#155: man behöver inte vara religiös eller spåkärring för att förutse vad som komma att hända den dagen islam härskar i samhället.
Det räcker med att titta på vad som händer i dessa länder där islam härskar och varför flyr muslimer till icke islamiska länder där det finns så många "fantastiska" islamiska länder att välja imellan? Vad gör muslimerna i Pakistan mot befolkning i Indien? Vad gör talibanerna mot egen befolkning i Afghanistan? Vad gör muslimerna i Iran mot sina egna? Och skenet bedrar även i det rika Saudiarabien... Jästarbetare halshuggen i Jeddah Saudarabien: Länk: youtube.com Du påstår ha 40 år erfarenhet av att turista i dessa länder men just igår satte du och drack ett "ekologiskt spanskt vin", troligtvis i Spanien, därför att i ett muslimskt land får inte muslimer dricka sprit utan bara turisterna... Eftersom du och några andra här tycker att islam skapar ett så förträffligt samhälle föreslår jag er att flytta till ett utav dessa förträffliga islamiska länder där ni skulle säkerligen bli mottagna med öppna armar och kanske t.o.m. få asyl med bidrag och allt... |
| Inlägg #162: Postat: 2011-07-18 14:49:00 | |
|
CMO |
#157 A-Gurra Sionisterna vill inte vara polare med mig eftersom jag vill att Israel ska avträda bosättningarna på västbanken och framför allt sluta utvidga dem, så jag vet inte vad de tittar på när de runkar. Jag pratade inte om sexarbetare, dem har jag all respekt för, jag talade om de som verkligen säljer ut sig, om de tar betalt eller inte har inte med saken att göra.
|
| Inlägg #163: Postat: 2011-07-18 14:55:00 | |
|
Adamo |
#160: Jag smutskastar ingenting, utan jag avslöjar och berättar vad du och dina lakejer inte vill höra.
Det är ju du och andra ”narrow minded” som du som kontinuerligt smutskastar det enda demokratiska landet i mellanöstern. Då denna artikel handlar om islams propaganda är jag här för att avslöja islams riktiga ansikte. |
| Inlägg #164: Postat: 2011-07-18 15:01:00 | |
|
asdf |
"Inget i Koranen har hittats på av män. Om du kunde arabiska hade du säkerligen insett det." Detta är ett mycket bisarrt argument för mig. Varför skulle en allsmäktig gud göra ett universellt budskap så svårtillgängligt för majoriteten? En ateist kommer inte lära sig arabiska för att läsa Koranen utan att först ha något konkret skäl att tro att Islam inte är ytterligare en falsk religion, vilket allt faktiskt tyder på. "Jag tycker att det är värdelöst att debattera med folk som kan inget om Islam." Är du själv så säker på att det är värdefullt att diskutera universalitet med dig då? Du visar inga tecken på att förstå den västerländska filosofiska traditionen. Det går att växa upp i Sverige utan att ha kläm på Hume, Spinoza, Déscartes, Kant, Hegel, Nietzsche, etc, etc. Blind övertygelse imponerar inte på icke-religiösa. Tvärtom.
|
| Inlägg #165: Postat: 2011-07-18 15:15:00 | |
|
open minded |
Vad gör muslimerna i Pakistan mot befolkning i Indien?
Vad gör talibanerna mot egen befolkning i Afghanistan? Vad gör muslimerna i Iran mot sina egna? Svar inget hemskare än vad Sionisterna planerar för världen... |
| Inlägg #166: Postat: 2011-07-18 15:23:00 | |
|
Adamo |
Svar inget hemskare än vad Sionisterna planerar för världen...
Typiskt inlärt trams... Och vad är det som är som hemskt som muslimerna inte ha planerat för världen? För att ni muslimer vill också härska hela världen eller hur? |
| Inlägg #167: Postat: 2011-07-18 15:28:00 | |
|
open minded |
Jag är inte muslim men ser ett styre av muslimerna heldre än ett styre av sionisterna..
|
| Inlägg #168: Postat: 2011-07-18 15:31:00 | |
|
Adamo |
men du förklarar inte varför.
|
| Inlägg #169: Postat: 2011-07-18 15:35:00 | |
|
open minded |
Mina anledningar har jag och har delat med mig mycket av det. Vad det berör dig tänker jag inte ens lägga ner energi för att förklara detta för. Behöver nog inte säga mer än att sionism Nazism och dessa bygger på satanism och dyrkar lucifer... Svar nog??
|
| Inlägg #170: Postat: 2011-07-18 15:41:00 | |
|
open minded |
Om du kollar upp salomons nyckel så hänvisar den till pentagrammet som numera är ersatt av davids stjärna. Salomos Nycklar handlar bara om svartkonst och beskriver 51 olika demoner eller andar.
Till varje demon hör en symbol som håller det goda borta, så att bara mörkrets krafter ska härska. |
| Inlägg #171: Postat: 2011-07-18 15:46:00 | |
|
open minded |
Demonerna önskar att hävda sin rätt över jorden, krossa de mänskliga uppkomlingarna och förstöra deras själar. Demonerna vill att människan ska dyrka dem framför deras skapare, genom att erbjuda gåvor och välbehag som gentjänst, åtminstone till en början. De vill höja sig själva till deras rättsmätliga plats, enligt dem själva. I många demoners hjärtan är den platsen lika eländig som myror krälande framför deras fötter.Andra demoner ser potensialen i människorna och skulle antingen rekrytera dem till sin armé i ett krig mot Himlen eller nalysera dem för att lära sig hemligheten om deras kraft, vilket är en reflektion av Guds, eftersom det var människan och inte demonerna som skapades som avbild av Herren själv.
Ytterligare demoner vill tvinga människorna att avslöja sig själva, att erkänna att de är lika ondskefulla och korrupta som demonerna, och bevisa att Gud i själva verket inte älskar dem heller. I allmänhet hatar demoner alla människor de inte kan utrota eller änglar som förblivit ofallna, men ändå så har många demoner behållit en egensinnigt sinne av heder, eller är det kanske ironi. |
| Inlägg #172: Postat: 2011-07-18 15:47:00 | |
|
Adamo |
Behöver nog inte säga mer än att sionism Nazism och dessa bygger på satanism och dyrkar lucifer...
ditt svar avslöjar att du ljuger om din tro, då bara muslimer har blivit indoktrinerade med sånt trams. sioniströrelsens enda syfte är att ge judarna i palestina självständighet från islamiskt förtryck. Det förtryck som du representerar och försvarar. Därför är du så rädd för sionismen. |
| Inlägg #173: Postat: 2011-07-18 15:49:00 | |
|
Leif-Arne Undvall |
"sioniströrelsens enda syfte är att ge judarna i palestina självständighet från islamiskt förtryck"... Nu förivrar du dig väl en smula, tror du Theodor Herzel hade gett samma definition?
|
| Inlägg #174: Postat: 2011-07-18 15:53:00 | |
|
Adamo |
Då får herr Leif-Arne Undvall vidare utveckla vad Theodor Herzel hade för hemska syfte...
|
| Inlägg #175: Postat: 2011-07-18 15:57:00 | |
|
Ibrahim |
Lasse i Gatan #159. Jag tycker att det är du som är hjärntvättad. 150 år av dåliga skämt och satanistisk-inspirerad skolning, och resultatet av det är miljontals hippie-liberaler som tycker att det är bättre att röka marijuana än att studera religioner. Nej, det finns en Gud. Om du åtminstone kunde lite om Islam hade du mycket väl känt till "Det finns ingen Gud förutom Allah, och Mohammed är hans sändebud". En person som säger detta bekänner sig själv som muslim. Men jag gissar att du tycker att självmordsbombare är mycket mer intressanta att studera... Open minded #160 Sionisterna har urholkat västvärldens ekonomi i syfte att utplåna Islam. Det har spenderats flera tusen miljarder dollar bara de senaste årtiondena. Dessutom mördar de muslimer och lägger skulden på de som fortfarande lever. Sionisterna beter sig så som Satan gör. Asdf #164 Allah har sänt ner profeter till alla civilisationer. Tor och Buddha kan mycket möjligen vara profeter, men som också missförståtts. Så som Jesus Kristus blev missförstådd. Han sa att han är en profet med budskap från Gud. Istället blev han själv dyrkad som Gud. Arabiska är inte svårtillgänglig. Inget större språk är det. Du kan vilken dag du vill börja lära dig arabiska, kinesiska och spanska. Alla tre tillsammans om du även så vill det. Om det är hård fakta du söker kan du studera naturvetenskap i skolan. Men tro är inte fakta. Tro är övertygelse. Meningen med livet här är tro. Om Gud ville visa sig hade säkert alla blivit religiösa, men då hade vår existens inte haft ett syfte. Vissa är helt enkelt menade att brinna i helvetet tror jag. Jag har läst kortare texter av alla du nämner. Visst är de intressanta att läsa, och ibland även har rätt. Men i filosofin finns det ingen "rätt" eller "fel", bara olika uppfattningar av vad som är rätt och fel. Det jag tycker är lite paradoxalt i ditt argument är just att västerländska filosofer, särskilt från tidiga renässansen ofta refererar till forna grekiska civilisationen och även till muslimska och arabiska tänkare. Grekerna refererade ofta i sin tur till tänkare i Mellanöstern. Man är inte blind om man ser med hjärtat, istället för att kalkylera med hjärnan. Adamo #168 Talibanerna samarbetar med västvärlden och sionisterna. Talibanerna är wahhabiter som får ekonomiskt och socialt stöd från Saudi Arabien, som i sin tur är en av USA:s och Storbritanniens närmaste allierade närmaste allierade i arabvärlden. Alltså, västvärldens köp av saudisk råolja finansierar talibanernas och al-Qaidas terrorverksamhet, som riktas mot världens muslimer och deras gudomliga rättigheter. När du och alla andra lägger skulden på talibanerna lägger ni därmed, oftast omedvetet, skulden även på sionisterna. En dag inom snar framtid kommer folk börja erkänna relationerna mellan wahhabismen och sionismen, och den dagen kommer bara de som dyrkar pengar ignorera dessa relationer. Den dagen kommer vi också lära oss vilken sida du verkligen står på, men redan idag har jag mina föraningar.
|
| Inlägg #176: Postat: 2011-07-18 15:57:00 | |
|
CMO |
Ah nu förstår jag. Sionisterna är "Death eaters" och open_minded är Harry Potter, tror han. Det är en bedrift att vara så utflippad att tom Erlingsson tycker att det blir larvigt. open_minded är den enda hittills som klarat det. MVH/Lucius Malfoy
|
| Inlägg #177: Postat: 2011-07-18 15:58:00 | |
|
Leif-Arne Undvall |
#174 Theodor Herzel hade , enligt min mening inga hemska syfte/n, i symmerhet vid en kontextuell betraktelse. I stället för att jag rdogör för dem här, de torde vara bekanta för de flesta, så föreslår jag att du läser på. Du har uppenbarligen så stora kunskapsluckor att du blir ett tacksamt byte för islamisterna. Inte för att jag på något sätt gillar dem.
|
| Inlägg #178: Postat: 2011-07-18 16:05:00 | |
|
Ibrahim |
Det slår mig att dagens västerländska "vetenskapsmän" är så dåligt insatta i vår värld. De vet knappt att demoner rör sig på vår jord, fast i en annan dimension. Det finns ca 1000 personer idag som fått förmågan från Gud att se änglar. Visserligen kunde alla människor göra det när de var spädbarn. Men de allra flesta människor förlorar den förmågan när de växer upp. Jag har en kusin som har en dotter som är i tonåren men som fortfarande kan se änglar, och till och med kommunicera med dem. Den västerländska civilisationen har lärt många saker, men också fått oss att glömma många saker. Sedan drygt 100 år tillbaka har arkeologer hittat massvis med skelettben från jättar i Mellanöster och östra Afrika. Men detta ignoreras i väst. Varför? För att sionisterna inte vill att folk ska återgå till religionernas budskap. De vill att vi ska isoleras från varandra och oss själva för att bli arbetsnarkomaner som, som den nu avlidne George Carlin en gång sade, kan göra sina arbetsuppgifter men inget annat. Sionisterna vill inte att vi ska ifrågasätta deras system, så de kommer med underhållning istället. "Spela spel och rök på, det är den nya trenden till er"...
|
| Inlägg #179: Postat: 2011-07-18 16:05:00 | |
|
Adamo |
#177: Theodor Herzel ville ju ge judarna ett självständig stat där de kunde leva i fred med dessa som ville vara med.
Eftersom judarna aldrig fick tillåtelse att återuppbygga och styra sitt land under muslimsk dominans är det underförstått att de först måste bli självständiga för att kunna förverkliga Theodor Herzels visioner, eller hur? |
| Inlägg #180: Postat: 2011-07-18 16:19:00 | |
|
Jocke S-43 |
161 Beyaz? Vin rouge d´Algerie? Vet inte om de finns idag, i så fall visar de på utvecklingeen - "fundamentalism"! Som jag nämnt var både t.ex. Turkiet, Egypten och Iran mer sekulariserade än de är i dag. Vilket du inte bemötte eftersom du inte vet antagligen. Konfrontation med väst och läget i Mellersta östern är en del av orsaken.
Har en flaska rött marockanskt här, som jag sparar. Och det finns både affärer med alkohol, och krogar där även marockaner går. Även om det är begränsat. På gott och ont. Precis som i Sverige f.ö.! |
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.