Valt inlägg:
Lasse i Gatan #159. Jag tycker att det är du som är hjärntvättad. 150 år av dåliga skämt och satanistisk-inspirerad skolning, och resultatet av det är miljontals hippie-liberaler som tycker att det är bättre att röka marijuana än att studera religioner. Nej, det finns en Gud. Om du åtminstone kunde lite om Islam hade du mycket väl känt till "Det finns ingen Gud förutom Allah, och Mohammed är hans sändebud". En person som säger detta bekänner sig själv som muslim. Men jag gissar att du tycker att självmordsbombare är mycket mer intressanta att studera... Open minded #160 Sionisterna har urholkat västvärldens ekonomi i syfte att utplåna Islam. Det har spenderats flera tusen miljarder dollar bara de senaste årtiondena. Dessutom mördar de muslimer och lägger skulden på de som fortfarande lever. Sionisterna beter sig så som Satan gör. Asdf #164 Allah har sänt ner profeter till alla civilisationer. Tor och Buddha kan mycket möjligen vara profeter, men som också missförståtts. Så som Jesus Kristus blev missförstådd. Han sa att han är en profet med budskap från Gud. Istället blev han själv dyrkad som Gud. Arabiska är inte svårtillgänglig. Inget större språk är det. Du kan vilken dag du vill börja lära dig arabiska, kinesiska och spanska. Alla tre tillsammans om du även så vill det. Om det är hård fakta du söker kan du studera naturvetenskap i skolan. Men tro är inte fakta. Tro är övertygelse. Meningen med livet här är tro. Om Gud ville visa sig hade säkert alla blivit religiösa, men då hade vår existens inte haft ett syfte. Vissa är helt enkelt menade att brinna i helvetet tror jag. Jag har läst kortare texter av alla du nämner. Visst är de intressanta att läsa, och ibland även har rätt. Men i filosofin finns det ingen "rätt" eller "fel", bara olika uppfattningar av vad som är rätt och fel. Det jag tycker är lite paradoxalt i ditt argument är just att västerländska filosofer, särskilt från tidiga renässansen ofta refererar till forna grekiska civilisationen och även till muslimska och arabiska tänkare. Grekerna refererade ofta i sin tur till tänkare i Mellanöstern. Man är inte blind om man ser med hjärtat, istället för att kalkylera med hjärnan. Adamo #168 Talibanerna samarbetar med västvärlden och sionisterna. Talibanerna är wahhabiter som får ekonomiskt och socialt stöd från Saudi Arabien, som i sin tur är en av USA:s och Storbritanniens närmaste allierade närmaste allierade i arabvärlden. Alltså, västvärldens köp av saudisk råolja finansierar talibanernas och al-Qaidas terrorverksamhet, som riktas mot världens muslimer och deras gudomliga rättigheter. När du och alla andra lägger skulden på talibanerna lägger ni därmed, oftast omedvetet, skulden även på sionisterna. En dag inom snar framtid kommer folk börja erkänna relationerna mellan wahhabismen och sionismen, och den dagen kommer bara de som dyrkar pengar ignorera dessa relationer. Den dagen kommer vi också lära oss vilken sida du verkligen står på, men redan idag har jag mina föraningar.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?