Ship to Gaza seglar bara efter rubriker

Den här tråden diskuterar artikeln Ship to Gaza seglar bara efter rubriker.
Showing page 25 of 31: 15  16  17  18  19  20  21  22  23  24  25  26  27  28  29  30  31
Inlägg #481: Postat: 2011-07-09 23:27:00
Aguirre
Hasch heter det Dippsås...I övrigt instämmer jag med Lennon&Asp...det är sommar nu...då skall väl t.o.m. fanatiska sionister ha det lungt och inte ha sån magkatarr. Chilla Dippar och CMO:er.
Inlägg #482: Postat: 2011-07-09 23:50:00
Aguirre
Jag gillar open mindeds länkar med riktiga judar som protesterar mot sionismen och som bankas av falska amerikaliknande judekopior...det bästa är ju om judarna själva gör upp med Israel...det måste vara ett helvete för världens judar att ha ett sånt gäng som hävdar att de är en judisk stat.
Inlägg #483: Postat: 2011-07-09 23:55:00
GunnarL
På tal om Hälsingland - det har inte det minsta med Ship to Gaza att göra - så kan jag berätta att jag vistats en hel del där. Närmare bestämt i Ljusne vid Ljusnans utlopp och strax utanför Söderhamn. Jag tyckte om hälsingarna, jag tyckte om den vackra naturen och jag tyckte om de små fina restarungerna vid Östersjön ev. Bottenhavet där man kunde frossa i sotare och andra sillrätter. Mina erfarenheter från Hälsingland är enbart positiva. Däremot har jag aldrig varit i Texas.
Inlägg #484: Postat: 2011-07-10 00:57:00
kristjan
Texas? GunnarL #483
Kolla en video med Bush 11/9
Där kan du se vilken taktik gäller i Texas.
Myten säger "skjuta först, fråga sen".
Enligt en väl utförd sociopsykologisk undersökning som jag läst,
visar denna att myten innehåller otroligt mycket sanning.
Man kollade t o m neurotransmittorerna.
Kan ta fram källa
Inlägg #485: Postat: 2011-07-10 06:45:00
Dag Nilsson
#457 - CMO - "...massiva mängder religiöst svammel och dilettanteri inom historia och naturvetenskap..." Jag antar att du med detta menar att jag saknar allt stöd hos utbildade arkeologer och historiker.

Du är förblindad av tro - CMO! Precis som vilken fanatisk extrempolitiker som helst. Läs på!

Bibeln står i vägen för arkeologin - Länk: dn.se

Hans Furuhagen: ”Bibeln och arkeologerna” - Länk: dn.se

"Furuhagen gör ett träget arbete med att kronologiskt gå igenom Bibeln och jämföra dess urkunder med andra historiska hävder och med arkeologins rön. De religiösa och politiska hinder som ständigt ligger i vägen gör det svårt för vetenskapen, men Furuhagen lyckas utmärkt väl förhålla sig kylig även till de mest uppenbara absurditeterna.
De kristna intressenterna är ute efter att bekräfta Bibelns sanningshalt. Det har inte gått något vidare. Inga spår efter Moses och Exodus har hittats. Det tidiga Israel var snarare en hop förhållandevis primitiva fåraherdar som levde i den politiska och kulturella periferin. Inte heller har man funnit spår av det enorma, glansfulla kungarike som David instiftade och Salomo övertog.
Detta senare är ett problem främst för judarna, som förgäves letar efter sina nationella rötter och hi­storiska belägg för rätten till staten Israel. Men självklart är det också besvärande för de kristna om David visar sig vara en blott mytisk gestalt. Hela Messiastanken bygger ju på en ny David."
Inlägg #486: Postat: 2011-07-10 06:59:00
Dag Nilsson
#483 - GunnarL - Kul att du gillar Ljusne och Jungfrukusten. Där är precis här jag bor med öppna Bottenhavet ett stenkast från stugan.

Du måste ju läsa mitt konstruerade exempel med hälsingar som har känsla för sin fädernejord innan då sågar det! #407 - Länk: sourze.se
Inlägg #487: Postat: 2011-07-10 07:20:00
Dag Nilsson
#476 - Intressant att du vågar dig på begreppet - folk. Den mest kända som pratade om folk var kanske - "Ett Folk. Ett Rike. En Führer." Wikipedia har annars en bra beskrivning - Länk: sv.wikipedia.org

Det enda som kan göra svenskarna till ett folk är att de är skrivna här inom Sveriges gränser. Eller att man har svenskt medborgarskap. Oavsett var ifrån på Jorden man själv eller ens anförvanter härstammar. Men detta innebär att det i övrigt inte finns några andra gemensamma nämnare - vare sig genetiska, kulturella eller religiösa.

Något samlat judiskt folk som kan hävda genetiska rötter från ett Israel som fanns hundratals år för vår tideräknings början, finns helt enkelt inte. Det är politiska fantasterier av samma typ som Adolf H gillade att laborera med. Sionism heter det. Och det är lika faktabefriat som Adolfs vansinnigheter. Maktens fula tryne är sig likt!
Inlägg #488: Postat: 2011-07-10 07:31:00
Dag Nilsson
#476 - Jag glömde säga att man kanske kan införa ett slags folktest. För svensk del kan det vara att alla som kan sjunga "Små grodorna, små grodorna är lustiga att se" kan gälla som svenskt folk. Vad tror du om det Adamo?

Kanske kan man stryka kravet "kan sjunga" och ersätta det med "åtminstone delvis kan skråla fram" och med tillägget att doping av typen en kvarting och fem starköl är tillåtet. Inga krav på att det gäller både svansar och öron på grodorna. Då bortfaller det för många av uppenbart svenskt folkslag.
Inlägg #489: Postat: 2011-07-10 09:34:00
Adamo
#480:
“give peace a chance!”John Lennon”.

Det kommer hamas aldrig att kunna göra och saken blir inte bättre med “Shit to Gaza” fjantar.
Inlägg #490: Postat: 2011-07-10 09:42:00
Adamo
#484:
Var det inte Karl-Oskar från Småland som utvandrade till Amerikat och hjälpte till att skjuta ner fler indianer han med?
Och sen har vi Samerna i Sverige som också har mördats och förslavats, jo men visst ja, det är ju mycket roligare att prata om indianerna i Amerikat.
Inlägg #491: Postat: 2011-07-10 09:58:00
Lennart Asp
Bravo Dag! På dem bara! Religionen ska hålla tassarna borta från arkeologin, politiken och nationalismen! Jag hört Hans Furuhagens berätta om sin bok i P1 också. Väldig kunnig man. För att vara rättvis så måste dock påpekas att det även från den arabiska sidan görs försök att tolka arkeologiska fynd enbart till sin egen fördel. Jag har läst en mycket intressant bok om denna kamp mellan judar och araber för att få tolkningsföreträde till arkeologin i området. Författaren menar,som Hans Furuhagen, att dem bibliska skygglapparna bara leder arkeologin vilse. Kommer tyvärr inte på bokens namn på stående fot.
Inlägg #492: Postat: 2011-07-10 10:17:00
Lennart Asp
Adamo #489:
"De svage kan aldrig förlåta. Förlåtelse är den starkes attribut."
Mahatma Gandhi
Inlägg #493: Postat: 2011-07-10 10:25:00
Isaac Haskiya
Ship for Gaza har gått på grund.
Nu kommer de flygande "aktivisterna" in. Här är dagsläget:
1- Ett stort antal stoppades redan in Europa.
2- 124 arresterades av dem som ändå nådde Israel.
3- 6 Israeler som viftade med Welcome to Palestine plakat i Ben Gurion
arresterades också.
4- 9 är fängslade i Beer Sheva och Ramla.
5- Ett antal mellan 50 och 100 tog sig in i territorierna och deltar
i upplopp i Nabi Saleh, Bil´in och Kalandiya. IDF har beordrats
gripa in och arrestera dessa.
Inga svenskar för ögonblicket.
Dessa "aktioner" är ingenting annat än tramsiga jippon av folk som inte har något annat att beställa. Det är bäst att de studerar, arbetar, bildar familj eller gör något som är nyttigt i sina egna länder. De röstar inte i Israel.
Inlägg #494: Postat: 2011-07-10 10:31:00
Adamo
#487 – #488: Dag N tycks bestämt tro på Jesus och trots att Jesus själv påstod varit judarnas kung vägrar Dag N erkänna judar som folk, och trots att det finns massor med arkeologiskt bevis på att judarna har haft en ständig närvaro i området, fortsätter Dag N att vägra erkänna judar som folk.

Det lustiga är att vid en närmare titt på koranen muslimernas heliga bok hittar man orden Israel eller ”israeler” 47 gånger och orden ”jude” eller ”judisk” 26 gånger, även ”kristen” eller ”kristna” hittar man 15 gånger.
Men, hör och häpna, orden ”palestina” eller ”palestinier” går inte att hitta i koranen!
Märkligt att mohammed kunde ha missat referera till sånt viktigt land och dess folk i sina heliga skrifter…
Nej då, det var därför att "palestina" och dess "palestinier" har aldrig funnits före 1964!
Inlägg #495: Postat: 2011-07-10 10:57:00
Adamo
#492: "De svage kan aldrig förlåta. Förlåtelse är den starkes attribut." Mahatma Gandhi

Om du menar att israelerna är de starka i sammanhanget, då har israelerna redan förlåtit muslimerna flera gånger, först när flera muslimska stater startade krig mot Israel med syftet att radera Israel och dess befolkning ur kartan och sedan genom att acceptera existensen av muslimer som medborgare trots att detta innebär risk att muslimerna underminerar Israels samhälle inifrån.
Vidare är Israels fiender inte så där svaga, då dessa har tvingat israelerna att kämpa för överlevnad i ca 60 år...
Och vem är som säger att de svaga har alltid rätt?
Du ska inte ta allt som Mahatma Gandhi sade som sanning då Gandhi själv har anklagats för rasistiska uttalande också, så det så...
Inlägg #496: Postat: 2011-07-10 11:23:00
Dag Nilsson
Adamo - jag har rötter i Sverige på både fäderne och möderne i minst 400 år - tillhör jag det svenska folket då?

Om du svarar ja - kan jag konvertera till judendomen genom att genomgå vissa ceremoniel och omskärelse och på så sätt komma att tillhöra det judiska folket?
Inlägg #497: Postat: 2011-07-10 11:41:00
Jan Olsson
Dag,föe att räknas som jude skall Du vara född av en judisk mamma! - Du får släktforska,kanske har Du judiskt påbrå på mödernet? - Lycka till med Din ev.nya tillhörighet! - Mvh.
Inlägg #498: Postat: 2011-07-10 11:53:00
Adamo
#496:
Jag tror inte att judarna skulle ifrågasätta ditt ursprung Dag eller Sveriges rätt att existera.
Vet inte vad är det som krävs för att konvertera till judendom, vet inte heller vad är det som krävs för att konvertera till islam eller till kristendom, aldrig varit intresserad i det och troligen kommer aldrig att bli.

Däremot ifrågasätter jag inte – tillskillnad från dig – judarnas ursprung.
Inlägg #499: Postat: 2011-07-10 12:02:00
Dag Nilsson
#497 - Jan, om det alltid varit som du säger då kan det inte vara sant att det har funnits människor med ickejudisk bakgrund som konverterat till judendomen och därefter räknats som judar. Vet du hur det ligger till?
Inlägg #500: Postat: 2011-07-10 12:28:00
Jan Olsson
Man konventererar till religionen,inte till släktskapet.- Men troligen har de flesta i Israel djupa rötter i sitt förhållande till judendomen! - Konvertiter eller ej! - Gräv inte djupare än Du har spade till Dag! - Nöj Dig! - Det är inget självändamål! - Mvh.
Showing page 25 of 31: 15  16  17  18  19  20  21  22  23  24  25  26  27  28  29  30  31
Laddar...