|
Inlägg #61: Postat: 2011-05-09 12:53:00
|
|
daniel1978 |
Leif, det slog dig aldrig att jag kanske drev med dig?
|
| |
|
Inlägg #62: Postat: 2011-05-09 13:11:00
|
|
Leif Erlingsson |
Nej Daniel, för jag är ju en helt humor- och fantasibefriad trudis, så hur skulle det kunna ha slagit mig?
|
| |
|
Inlägg #63: Postat: 2011-05-09 13:15:00
|
|
open minded |
#55 Den eviga debatten fortsätter tack vare dig och de andra. Debatten har pågått sedan 2001 och kommer att fortsätta så länge tills de skylldiga är helt ute i rampljuset. Med tanke på hur många det är som inte är överygade om hurvida händelsen genomförts så kommer inte ifrågasättandet att upphöra. Men ett stort tack till er för att ni håller debatten vid liv och ger alla en snabbare bild av det hela.
|
| |
|
Inlägg #64: Postat: 2011-05-09 13:25:00
|
|
Leif Erlingsson |
Jag tror bestämt att Leif-Arne Undvall #51 läs hans inlägg på Länk: sourze.se har hittat svaret på varför den kategori som saknar framtids- och transparens-engagemang ändå så ihärdigt bemöter alla kreativa inlägg från oss som är här p.g.a. våra prioriteringar av framtid och öppenhet o.s.v.. Nämligen att de måste vara undersysslelsatta. Anakronismens dårar undersysselsatta, alltså. Tack, Leif-Arne.
|
| |
|
Inlägg #65: Postat: 2011-05-09 14:15:00
|
|
daniel1978 |
Leif, var inte så hård mot dig själv. Jag tycker att dina inlägg är fulla av både humor och fantasier!
|
| |
|
Inlägg #66: Postat: 2011-05-09 14:45:00
|
|
Carl Olof |
Intressant diskussion. Sourze är ju ett expermient, där alla får agera journalister inom ramen för tidningens publicistiska regler, dvs ungefär Sveriges Rikes Lag. Det har alltid varit idén att inte censurera utöver det. De enda övriga sätten vi från redaktionen styr på, egentligen, är genom att bjuda in skribenter som vi vill ska skriva, ge dessa en extra framskjuten plats på sidan och genom att vi ofta är förmätna nog att också ge oss själva en extra framskjuten plats när vi skriver. Vi har alltid hyllat det höga och de låga inom de här ramarna och jag har alltid strävat efter att vara känslig för risken att vi glömmer bort den öppna grundprincipen och börjar refusera skribenter bara för att vi inte tycker att det de skriver är "bra". Gjorde vi det skulle vi i ett slag bli som vilken tidning som helst och därmed förlora existensberättigandet - för "vanliga" tidningar finns det ju redan hur många som helst av.
Just den här sortens artiklar, förresten, som är kritiska till Sourze, känner jag mig lite extra stolt över. Vilka andra tidningar skulle publicera sådant? Men, som jag har skrivit tidigare, den egentliga magin med Sourze kommer, tror jag, infinna sig om vi en dag når riktigt stor trafik. Vi får väl se om vi har tålamod och kraft att lyckas med det.
|
| |
|
Inlägg #67: Postat: 2011-05-09 14:50:00
|
|
Carl Olof |
Förresten, ang blankrad: dubbla rabrytningskommandon i html, dvs mindre-än-tecken, "br", större-än-tecken.
|
| |
|
Inlägg #68: Postat: 2011-05-09 14:58:00
|
|
Dag Nilsson |
Ytans människor - de som saknar kontakt med sitt eget känsloliv - verkar leva i en så förfärlig emotionell och andlig svält att de en efter en börjar uppvisa paradoxalreaktioner. --- Det jag här särskilt tänker på är att de tycks piggna till av trötthet! --- Om jag tröttnar på en debatt då lämnar jag den bara. Men så kan tydligen inte de göra, som i brist på egen mental energi söker finna livskänslan hos andra människor. De måste istället - gång på gång - komma tillbaka och kommunicera hur allt tröttare de har blivit. En iver som tycks accelerera med tröttheten. --- Eftersom jag och mina sourzevänner lever med underbara tillmälen som foliehatt, trudis mm, så kanske ett namn på de olyckliga skulle kunna vara uppiggande. --- Mina förslag är - "De trötta säger ifrån" med uppföljarna "De trötta säger ifrån - en gång till" och "Nu är jag så trött att tangentbordet glöder."
|
| |
|
Inlägg #69: Postat: 2011-05-09 15:02:00
|
|
Dag Nilsson |
#66 - Carl Olof - SOURZE - TOPP - 10 poäng av 10 möjliga!
|
| |
|
Inlägg #70: Postat: 2011-05-09 15:08:00
|
|
Michael Lundahl |
Hej Carl Olof, kul att se dig i diskussionen. :
Som jag har sagt tidigare så har jag inget emot redaktionens arbete därför att censur d.v.s. förhandsgranskning med ev. refusering baserat på innehåll blir lätt en åsiktpolisiär verksamhet vilket jag av naturliga skäl är helt emot på en sajt som denna. Jag anser det vara varje människas rätt att göra narr av sig själv så länge det sker inom ramarna för den enda gemensamma moral som finns: lagen.
Så låt det därmed vara sagt att min kritik inte faller på redaktionen för förekomsten av nonsens här. Låt det också sagt att Sourze absolut inte är en plats enbart för nonsens; här finns fortfarande mycket bra kvar.
Nej, min kritik riktar sig mot att det höjs för få röster mot den stora mängd nonsens som läggs till denna sajt. jag är givetvis medskyldig där för att jag inte går i svarsmål mer.
|
| |
|
Inlägg #71: Postat: 2011-05-09 15:10:00
|
|
daniel1978 |
Dag #69. Ovanstående smörande för Chefredaktören får mig att stilla undra om du suktar en fas 3-plats på Sourze?
|
| |
|
Inlägg #72: Postat: 2011-05-09 15:24:00
|
|
Michael Lundahl |
Daniel, tröttnar inte folk på dig i det att så fort någon säger något som inte går ut på att ösa galla och hat över andra så tar du det som att dessa människor har näsan upp i ändalykten på den som kommenteras?
|
| |
|
Inlägg #73: Postat: 2011-05-09 15:37:00
|
|
daniel1978 |
#72, jo, minst en uppenbarligen. #71 var med glimten i ögat men det gick inte hem hos dig och jag beklagar det. Dag är mer hårdhudad och återkommer säkert med en dräpande harang.
|
| |
|
Inlägg #74: Postat: 2011-05-09 15:45:00
|
|
Michael Lundahl |
Ok, låt mig ställa frågan igen då: Daniel, tröttnar inte du på att dra skämt som bara du förstår och som du måste förklara för åhöraren?
Sarkasm och ironi gör sig dåligt över nätet...
|
| |
|
Inlägg #75: Postat: 2011-05-09 15:59:00
|
|
daniel1978 |
"Sarkasm och ironi gör sig dåligt över nätet..." - ursäkta att jag säger det men du är inte direkt ett oskyldigt litet lamm själv i det avseendet. Jag antar att om du tycker att det raka debattläget på internet är jobbigt så kan du ju alltid skriva insändare till lokaltidningen istället. Jag tror jag hoppar över att svara på din fråga och ställer en motfråga istället: var du på grinigt humör redan imorse när du vaknade?
|
| |
|
Inlägg #76: Postat: 2011-05-09 16:07:00
|
|
Michael Lundahl |
Nej, jag var på rätt gott humör... sedan kom jag hit och läste vad de som blivit utpekade av den här artikeln skriver... och då föll humöret snabbt.
|
| |
|
Inlägg #77: Postat: 2011-05-09 16:21:00
|
|
daniel1978 |
Ok. Då föreslår jag att vi avslutar denna lilla missriktade pajkastningsomgång så kan du spara svadorna åt trudisarna. Det hade iaf jag tänkt göra.
|
| |
|
Inlägg #78: Postat: 2011-05-09 16:26:00
|
|
Dag Nilsson |
#71 - Åh nej Daniel, fas 3-plats på Sourze har jag redan. Nu handlar det om att lägga sig i läge för de mer subtila faser vi alla måste förbereda oss på. --- Angående smörande så är det du som jagar en billig poäng på den kommentaren. Jag blev helt enkelt glad när jag såg Carl Olof bekräfta, att han är den som jag uppfattat att han är.
|
| |
|
Inlägg #79: Postat: 2011-05-09 16:29:00
|
|
daniel1978 |
#78, he, jag visste väl det. Dag, den gamla hårdingen, tog det med en klackspark.
|
| |
|
Inlägg #80: Postat: 2011-05-09 16:35:00
|
|
daniel1978 |
Dag, har det kommit någon ny trudisteori under min frånvaro? Du kan kanske uppdatera mig så jag blir à jour med den tekniska utvecklingen på trudisfronten.
|
| |