Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Intressant diskussion. Sourze är ju ett expermient, där alla får agera journalister inom ramen för tidningens publicistiska regler, dvs ungefär Sveriges Rikes Lag. Det har alltid varit idén att inte censurera utöver det. De enda övriga sätten vi från redaktionen styr på, egentligen, är genom att bjuda in skribenter som vi vill ska skriva, ge dessa en extra framskjuten plats på sidan och genom att vi ofta är förmätna nog att också ge oss själva en extra framskjuten plats när vi skriver. Vi har alltid hyllat det höga och de låga inom de här ramarna och jag har alltid strävat efter att vara känslig för risken att vi glömmer bort den öppna grundprincipen och börjar refusera skribenter bara för att vi inte tycker att det de skriver är "bra". Gjorde vi det skulle vi i ett slag bli som vilken tidning som helst och därmed förlora existensberättigandet - för "vanliga" tidningar finns det ju redan hur många som helst av. Just den här sortens artiklar, förresten, som är kritiska till Sourze, känner jag mig lite extra stolt över. Vilka andra tidningar skulle publicera sådant? Men, som jag har skrivit tidigare, den egentliga magin med Sourze kommer, tror jag, infinna sig om vi en dag når riktigt stor trafik. Vi får väl se om vi har tålamod och kraft att lyckas med det.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?