Inlägg #41: Postat: 2011-04-15 08:38:00 | |
Inger Olsson |
Tillägg till #35. "erotiska skriverier" åsyftas inte på Ted W ev. litterära alster utan på kommentarer. Även på andra sajter. /// Hans erotiska noveller slutade jag inledningsvis läsa pga språkliga och skönlitt. brister. Men det är ju en annan sak. Andra får och kan ju givevis ha andra synpunkter på det. Sajten han verkar skriva på är Argus, tror jag den heter.
|
Inlägg #42: Postat: 2011-04-15 09:33:00 | |
Bizon |
Hallå! "inger ollsson pitbull" - släpp taget - du har bitit dej fast i en fix ide som enbart finns i din egen sjuka hjärna - jag vill se konkreta oförfalskade exempel på det du anklagar mej för eller tror dej veta vad jag tänker - ditt pladder är sjukt, säkert även tragiskt, men jag kan inte hjälpa dej - sök lämplig vård!
|
Inlägg #43: Postat: 2011-04-15 09:43:00 | |
Bizon |
inger pitbull # 41 Du har då en svada som förutom att den är envägs då ingenting andra påpekar har minsta påverkan på din mentalt störda världsbild - dessutom upprepar du ständigt samma lögner utan minsta verklighetssubstans - jag misstänker att du är ett mycket svårt fall.
|
Inlägg #44: Postat: 2011-04-15 09:49:00 | |
Bizon |
forts #41 - inger pitbull, bra! Plocka nu fram det du babblar om - och håll dej gärna till det - konkreta bevis. Efter som jag inte läst boken "Samlag eller Salighet" så har jag inte haft anledning att varken kommentera innehållet eller vad det menar - jag är inte Dick Wase så försök hålla isär begreppen.
|
Inlägg #45: Postat: 2011-04-15 09:59:00 | |
Bizon |
Pittbul #41 Du säger att "Sanningen är däremot den att de flesta pedofiler behöver nämligen inte bruka direkt våld eller penetrering ens på barn."? Vad menar du med detta - "ens på barn"? Sedan fortsätter dum med "Då hade det varit lätt att fälla dem!" Jaha? Så vad skulle annars kunna fälla dem? - pladdrande mentalsjuka individer som du, ja då kan vi verkligen se fram mot en totalkvaddad rättssäkerhet. Må så vara att det är så du vill ha - lika kul som den godtyckliga människojakten i 1984 - hej och hå pitbull - du skulle må då,,, nej snälla du, sök vård!
|
Inlägg #46: Postat: 2011-04-15 10:05:00 | |
Bizon |
pitbull Du skriver att man kan utläsa av "alla" mina kommentarer på Sourze och andra ställen "att du förespråkar all sex - oavsett konsekvenser". INGER! Upp till bevis. - Men människa du måste förstå att lite trovärdighet är nödvändigt om du inte ska framstå som fullständigt pantad - kanske det inte betyder så mycket för dej då du inte ens bryr dej om vad som är sant eller falsk i allt du häver ur dej - sök vård inger!
|
Inlägg #47: Postat: 2011-04-15 10:17:00 | |
Bizon |
pitbull forts #41 - vad en "vuxen, mogen och sund man uttrycker" enligt dina normer det är nog inte så mycket av ren självbevarelsedrift. Att ha din skrällande käft över sej är inte någon önskvärd situation. --- Du säger att "På nätets pedofilsajter framgår att flera av dem arbetar med barn." - Jasså! Jaha? Eftersom jag inte vet så mycket om dessa sajter så kan jag inte uttala mej - men här återkommer min tidigare misstanke - har du verkligen rent mjöl i påsen - den där polischefen som nyligen åkte dit för allehanda oegentligheter mot kvinnor och barn var enligt vad som sas i sammanhanget riktigt rabiat då det gällde att sätta dit andra oavsett skuld - vad är det du försöker dölja inger pitbull?
|
Inlägg #48: Postat: 2011-04-15 10:32:00 | |
Leif Erlingsson |
Jag kände att jag var tvungen att leta upp ursprunget till vad som har hänt i nuvarande tråd. Det var en tråd jag aldrig läste eller skrev i, men till sist hittade jag det: Inger Olsson 2010-11-13 08:22 inlägg #40, Länk: sourze.se i "FRI vilja är en faktisk omöjlighet" tråden, och det hon där redogör för.
|
Inlägg #49: Postat: 2011-04-15 10:36:00 | |
Bizon |
fortsätt #41 Som sagt - jag ser fram mot en sann redovisning av vad inger pitpull får fram vad gäller det hon säger sej göra citerar//jag tänker i a f checka upp om det redan finns anmälningar mot dig ang. sex med barn.//sc. Konstigt att du inte gjort det tidigare - med den typen av allvarliga anklagelser du slänger omkring dej borde du ha någonting på fötterna. Du avslutar visserligen ditt inlägg med att du vet vad du sår vilket det finns uppenbara anledningar att betvivla, men även att diskussionen för din del skulle vara färdig - får man förmoda då om du inte kan skrapa fram något som stödjer dina idéer - ja i så fall skulle åtminstone denna diskussion vara slut :- men icke sa Nicke, en pitbull släpper inte sitt grepp så lätt då den inte förstår sitt eget bästa - jag är inte förvånad att det straxt dök upp ytterligare ett litet gläfs. citat//Tillägg till #35. "erotiska skriverier" åsyftas inte på Ted W ev. litterära alster utan på kommentarer. Även på andra sajter.//sc. "åsyftas" vad är det du försöker säga? Citera med hänvisning om det är något du vill framstå som suspekt - dina tomord är inte mycket värda om du inte kan underbygga dom med fakta.
|
Inlägg #50: Postat: 2011-04-15 10:43:00 | |
Bizon |
Leif #48 - Tack - det var ju ett bra tag sedan så det behövdes lite envishet kan jag tro :-
|
Inlägg #51: Postat: 2011-04-15 10:49:00 | |
Inger Olsson |
#48 Leif E är det teorin om intergenerationell sex du inte känner till? Som sagt; dessa ideér ville redan RFSL förverkliga på 70-talet.
|
Inlägg #52: Postat: 2011-04-15 10:56:00 | |
Leif Erlingsson |
Jag har aldrig studerat ämnet men det är heller inte relevant för dina angrepp på en meddebattör eftersom det enda inlägg jag själv kunnat finna, och det ligger på dig Inger att presentera dina referenser/bevis för dina anklagelser, är där Bison SVARAR på ett inlägg av dig där du tydligen inte första gången drar fram denne Dick Wase som jag själv inte alls känner till. Den som hela tiden lyfter ämnet är alltså Inger Olsson, och ingen annan. Bizons svar: #88, Länk: sourze.se i "FRI vilja är en faktisk omöjlighet" tråden, 2010-11-21 05:20.
|
Inlägg #53: Postat: 2011-04-15 10:59:00 | |
Leif Erlingsson |
Jag beklagar f.ö. DJUPT att du har utsatts. Tyvärr begår du i din tur visserligen inte fysiska övergrepp på andra - vilket är vad som nästan alltid händer när trauman ej får en lösning.
|
Inlägg #54: Postat: 2011-04-15 11:33:00 | |
Inger Olsson |
Leif E ??? Ärligt talat: jag vet inte vad du pratar om. Du refererar även till fel artikel. Vad har Dag Nilsson med detta att göra? /// Du får tycka vad du vill. Jag har sagt mitt. Jag behöver varken din eller någon annans tillåtelse för att checka upp Ted W i o f f e n t l i g verksamhet, då det är, vad jag förstår, ett sådant "arbete" han beskriver i nämnda kommentar #1 till Jockes artikel. Dock inte som behörig bibliotekarie, det är jag säker på att han inte har utbildning för. Att arbeta på bibliotek och hävda att en grupp småttingar, icke könsmogna ens, har initierat bett h o n o m, av påstådd nyfikenhet, att läsa i erotisk litteratur - tror jag inte ett smack på. Det startar han även med att orerande beskriva - som svar till artikeln. Denna besynnerliga kommentar är, som jag har skrivit, en av många som Bizon har knypplat ihop.
|
Inlägg #55: Postat: 2011-04-15 11:38:00 | |
Inger Olsson |
Hur trevlig är Bizon själv mot andra som inte delar hans åsikter? Någon duvunge är han dock inte.
|
Inlägg #56: Postat: 2011-04-15 12:04:00 | |
Jocke S-43 |
52 Dick Wase har skrivit en del om ämnet här på sourze, även på Newsmill. Googla bara namnet så. Är även expert på, var det Gotlands historia?
|
Inlägg #57: Postat: 2011-04-15 12:11:00 | |
Leif Erlingsson |
Jag hittade en översikt över Dick Wases artiklar, men öppnade bara några stycken. Såg ingen som så där rent spontant tycktes handla om det som diskuterats ovan. Däremot hittade jag Ingers egen kommentar i den tråd jag länkade till, då jag sökte på det begrepp hon tjatat om. Jag anser fortfarande att det är hon som har bevisbördan samt att hon bör ange exakta referenser när hon häver ur sig sådant här. Jag hinner inte läsa samtliga "Dick Wase"-trådar, och vad säger att jag hittar den tråd hon avser ens om jag gör det? Jag är inte hon, jag vet inte hur hon tänker. Dessutom hänvisar hon ju underförstått till material på andra ställen också. Hon måste ange exakt, klickbart eller exakt citerat med exakt källhänvisning, verifierbart. Sourze är inte kvällspressen - här måste grova anklagelser kunna styrkas.
|
Inlägg #58: Postat: 2011-04-15 12:38:00 | |
Nexa |
Inger: Är du säkert på att det inte är din egen syn på sex som färgar ditt korståg mot Bizon? Minns den stackars översättaren som åkte dit för innehav av barnporr efter att ha arbetat med mangaboksöversättningar. De tecknade bilderna som visades på nyheterna såg ut som fula små dvärgar. Även om folk inte har samma inställning till sex som du själv behöver det faktiskt inte innebära att de begått en olaglighet.
|
Inlägg #59: Postat: 2011-04-16 05:42:00 | |
Bizon |
Leif, Jocke och Nexa - Trevligt att se lite ifrågasättande civilkurage här på Sourse. Gårdagen var hektisk för mej så jag hann inte med att följa upp tråden. Fick en återbudstid turligt nog till besiktning av bilen som jag inte kunde tacka nej till, men fick inte så lång tid på mej att ta mej dit. Lagen om att kunnig personal går igenom våra bilar en gång om året tycker jag är bra - men att om den automatiskt genererade tiden för ordinarie besiktning inte fungerar bli hänvisad från Nynäshamn till Norrtälje är lite magstarkt. Med dagens bensinpriser åker åtminstone inte jag mer än nödvändigt. --- Det var det om det - till ämnet. Jag tror säkert att ni är fullt kapabla att försvara er själva, men ni får vara beredda på att ni som nu ifrågasatt "inger o" kommer att angripas av henne så fort hon får en chans - förvånas då inte om ni blir anklagade för precis vad som helst - gärna då med anknytning till "intergenerationellt" sex som inte heller jag visste vad det var innan hon förde in ämnet i debatten. Jag berättade för min äldsta dotter om vad som pågår här - hon bara ruskade på huvudet och undrade om "människan" var sjuk vilket jag ju även själv tror, men inte har andra belägg för än hur hon beter sej. Min yngsta dotter som jag körde till ridningen i går i min nybesiktigade bil :-, hon sover just nu i min säng vilket emellanåt är orsaken till att jag inte sover som en stock då hon har en benägenhet att ta hela sängen i anspråk - dessutom är hon varm som en kanin :- Säkert är detta ett mycket sjukt beteende av en förälder att han/hon låter läs tvingar" barnen komma upp i sin egen säng och gud förbjude krypa ner under samma täcke - men nu skiter jag för mitt eget livs skull i vad inger o anser. Men tänk er om en sådan människa skulle få genomslag med sina anklagelser,,, det skulle bli utredningar och djupintervjuer av de eventuellt drabbade barnen till vilken skada beror ju på de som utreder och risken är ganska överhängande att det blir en sådan son inger o, och vad som då i stället sker är ett barn som fått en massa svårförståeliga frågor om för barnet helt vardagliga företeelser som kanske har med kärlek att göra mellan barn och förälder, men inget som en människa som inger o målar upp i sin sjuka hjärna. --- Jag är MAN, och jag sticker inte under stol med att jag älskar ungar, det har jag alltid gjort. jag har en relativt fri syn på sex och är intresserad av erotik - jag älskar dessutom erotisk kärlek och har med glädje rikligt praktiserat sådan kärlek tillsammans med mina kvinnor som även vissa är mödrar till mina barn. Som en hyllning till sådana lyckans stunder har jag gjort en del skulpturer och målningar på temat, så även en del dikter, noveller och romaner. Säkert finns det folk som inte anser att mitt liv levs i enighet med svenska traditioner, men det har heller aldrig varit min ambition. Hur som med mina omständigheter, jag är säkert inte ensam om att ha blivit "stalkad" av en sjuk människa - tror inte heller att sådant går att undvika då människan har vissa tendenser att kunna bli mentalt störd - kanske det är som inger olsson säger, att hon inte blivit utsatt för några övergrepp, men att hon tagit så illa vid sej av det hon fått höra eller se i livet att det satt så djupt olyckliga spår - övergrepp sker, vakna människor behövs, sjuka behöver vård, och livet behöver kärlek för att överleva...
|
Inlägg #60: Postat: 2011-04-16 09:56:00 | |
Lasse Wilhelmson |
Det är tråkigt att du skall behöva försvara dig Bizon, men ibland får man nog, jag vet genom egen erfarenhet. Alla vi som diskuterat med dig här på Sourze, eller bara läst vad du skrivit, vet att du aldrig hemfaller åt personangrepp, utan i stället alltid i diskussioner försöker få till stånd en konstruktiv dialog. Alltid utgår du från egna erfarenheter och undviker att spekulera om sådant du inte vet. Alltid med ett öppet sinne och en varm humanistisk grund. Jag tycker du skall kontakta redaktionen på Sourze och be dem ta itu med frågan, eftersom Inger faktiskt gravt bryter mot de regler som gäller för diskussionerna här. det gjorde jag när jag själv drabbades för knappt ett år sedan pga mina israelkritiska artiklar. Och då blev det bättre.
|
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.