| Inlägg #21: Postat: 2011-04-11 20:54:00 | |
|
Aguirre |
Striner är en hårt arbetande myndighetsperson..i de debatter han tidigare deltagit har han ibland varit anonym under namnet "Arbetshästen" då har han tagit ut svängarna ännu mer...Han trivs inte så bra på sitt jobb..och det går dåligt för honom i de indviduella löneförhandlinngarna...enligt honom själv p.g.a. hans stora "rättspatos" det framgick i förra diskussionen...så ha förståelse...det är en man med bördor vi inte kan ana oss till.
|
| Inlägg #22: Postat: 2011-04-11 20:56:00 | |
|
Aguirre |
PS..Det var han själv som röjde sin synonym Arbetshästen...annars hade jag respekterat hans anonymitet såklart
|
| Inlägg #23: Postat: 2011-04-11 21:21:00 | |
|
Leif-Arne Undvall |
Att vara anonym för egen del och ägna sig åt personangrepp är inte snyggt, gör man dessutom i grupp så är ren mobbing. Säkrast då att vara anonym, gunås.
|
| Inlägg #24: Postat: 2011-04-11 21:29:00 | |
|
Bizon |
Ja Aguirre jag ska ha förståelse - det är inte min grej att sparka på en som redan ligger, och jag var inte informerad om hur illa det är - jag tyckte bara att karln ska hålla sej till sanningen, och som vi andra erkänna eventuella felsteg så är dessa glömda och frid och fröjd. Jag tycker raka debatter är att föredra framför jolmande kring hetgröten som på vissa forum - men att debattörer som striner springer runt benen på folk och nafsar bakifrån utan att hålla sej till de faktiska omständigheterna har jag svårt att fördra...
|
| Inlägg #25: Postat: 2011-04-12 00:47:00 | |
|
Aguirre |
Nja..Leif-Arne...personangreppen här på Sourze är väl rätt så begränsade till skällsord..och nedsättande omdömen...vilket ju inte precis är nån anledning att vara anonym...de flesta andra debattforum slår ju Sourze med råge...// Ja Bizon ,Striner är brutal mot de som inte som han tatt sig i kragen och gjort nåt av sig, trots sin bakgrund....liknar lite de som blivit helnykterister som ställt undan flaskan eller ickerökare som lagt av...de skall oftast överföra sig själva på de som inte gör det samma, och då blir det präktiga uttalanden...Jag har minsann..och jag fick minsann..och dom skall minsann...ganska vanligt fenomen..
|
| Inlägg #26: Postat: 2011-04-12 06:38:00 | |
|
Tomasz Striner |
Att jag är missnöjd med att gno ihop bidragspengar till alla "fritidsforskare" som angripit mig på detta forum är något som jag inte är rädd för att gå ut med. Till alla er som månar om kriminella ungdomar och i tysthet jobbar för en revolution av samhället. Lycka till. Men tro inte att jag ska betala ert arbete eller applådera dess innehåll något resultat av arbetet finns inte, vilket visar sig väl i dagens samhälle, där felaktigheterna snarare förstärks genom era insatser. Ha en ännu mer underbar dag hälsar ert alltid lika vänliga hatobjekt, Tomasz "Arbetshästen" Striner.
|
| Inlägg #27: Postat: 2011-04-12 09:56:00 | |
|
Leif Erlingsson |
Tomasz Striner, ett konstruktivt förslag: Säg upp dig och ställ en till tjänst till arbetsmarknadens förfogande, så får någon annan bära bördan som tycks för tung för dig. Själv vill jag inget hellre än att få jobba med mina hjärtefrågor för det allmännas bästa, och får jag dessutom en tjänst för att göra detta så kunde det ju inte vara bättre. Men oroa dig inte, vi hittar alla våra vägar, till sist.
|
| Inlägg #28: Postat: 2011-04-12 10:36:00 | |
|
Leif-Arne Undvall |
#27 Det är verkligen trist att se den högtravande retoriken blandas med riktiga gemenheter. Lågt Erlingsson, riktigt lågt!
|
| Inlägg #29: Postat: 2011-04-12 10:36:00 | |
|
Bizon |
striner #26 det är svårt att ta dej på allvar för att inte säga omöjligt - dina uppdämda frustrationer gör dej bara komisk men borde förståss snarare vara att beklaga då du trots att du tidigare kommit fram till det enda rätta i ditt fall - att avstå från fler inlägg i debatten, men ändå titt som oftast faller till föga och låter nya tokerier pysa ut vilket mest liknar slag i luften levererade av en med mentala väderspänningar. I ditt senaste inlägg pratar du på om bidragspengar som du tycks vara övertygad om att alla utom du lever av - dessutom tror du att din vilja har någon betydelse i hur dessa bidrag fördelas vilket är helt fel då dess fördelning följer politiska beslut långt över ditt huvud - något som vi förvisso kan ha synpunkter på, men vackert får finna oss i - och om det är så att ditt arbete inte genererar några resultat så kan du kanske sova lugnt både för de katastrofala följder man lätt kan föreställa sej skulle bli om du fick härja fritt, men även då ditt arbete inte genererar något ens att beskatta så behöver du ju inte ens oroa dej för att du bidrar med bidragspengar till andras behov - fast jag undrar ju lite över hur det hänger samman - du har en anställning och anser dej ha kommit upp dej? Men du får ingen lön eller i vart fall betalar ingen skatt som senare alltså inte kan fördelas till bidragsbehövande? Kunde vara kul med en förklaring.
|
| Inlägg #30: Postat: 2011-04-12 10:56:00 | |
|
Leif E Ström |
#15, Tomasz Striner, #16, Oscar Berven. Det är med synnerlig ovilja jag kommenterar denna ytterst tunna men vassa tråd. Oscar Berven, du verkar bland många andra här ha all kunskap om alla andras djävliga egenskaper, men de medicinska metaforerna är ytterst skrala. Katalysatorn för dessa rader är inblandandet av cancerproblemet. Forskningen befinner sig i en återvändsgränd och det finns bara en lösning: "att undvika att få cancer". Uttalandet bygger på det paradoxala, nämligen, man vet aldrig vilka som undslapp cancern p.g.a. förebyggande åtgärder. I själva sjukdomsförloppet finns en process som numera kallas "angiones", då en tumör sänder ut kemiska signaler i kroppen för att dra nya blodkärl till sig så att den skall få näring att växa och utvecklas. Precis samma process som den här på Sourze. Skillnaden är bara den att inte ens strålning hjälper mot elakhetsprocessen, foliehattarna är numera även förstärkta med bly.
|
| Inlägg #31: Postat: 2011-04-12 11:04:00 | |
|
Leif Erlingsson |
Leif-Arne, med kommentaren om mina riktiga gemenheter. Jag fick som barn lära mig att man bör tala med bönder på böndernas sätt men med lärde män på latin. Nu kan jag inte latin, men jag gör så gott jag kan. I den andra änden av skalan är jag dock ej handikappad, och kan ryta till nere i dyngan då det behövs. Det behövdes. Re: #28, Länk: sourze.se .
|
| Inlägg #32: Postat: 2011-04-12 11:10:00 | |
|
Leif Erlingsson |
Leif E Ström, du har förväxlat det friska som håller på att tränga undan cancern, som du tycks tro vara cancern, med själva cancern som redan har fått fäste i hela kroppen. Re: #30, Länk: sourze.se .
|
| Inlägg #33: Postat: 2011-04-12 12:30:00 | |
|
Aguirre |
Striner är trött på att jobba ihop till andras bidrag :- Själv sitter han på en statlig myndighet...så det är ingen risk att han producerar en krona till nån annans bidrag...han är bara en kostnad finansierad av oss andra som betalar hans lön för att han skall kasta skit på sina finansiärer...Striner har inte ens vett att vara ödmjuk mot de som betalar hans lön..en riktig parasit med andra ord...jag tror de stenkastande ungdomarna i Rosengård genererar mer pengar till samhället...de kan inte generera mindre i alla fall..
|
| Inlägg #34: Postat: 2011-04-12 12:31:00 | |
|
Inger Olsson |
Klart att vi formar de unga på många sätt. Men det finns ett aber. Tonårstiden - slyngelåldern - är även en upprorisk trotsålder då regler, lagar, normer ska "prövas".
Men har de unga några sådana att pröva/utmana idag? Finns det a u k t o r i t ä r a spelregler kvar övht? Eller? Att, som auktoritet, säga till en tonåring att röka och dricka kostar pengar och hälsan" är i mina öron kvalificerat dumt. Det är att tigga om utmaning. Dels för att en ung ser sig "odödlig". Lungcancer får man när man är gammal typ... Vad gör man? Vad gjorde jag själv? Det vill ni nog inte veta... Men min avkomma överlevde "tonårstiden" förutan missbruksproblem, kronofogdeskulder och kriminalitet Man får helt enkelt vara tuffare som förälder och både verka och tala tydligt. När det gäller allvarligt destruktiva ungdomsgäng ska de genast slås sönder och man plockar ner ledaren direkt. |
| Inlägg #35: Postat: 2011-04-12 12:40:00 | |
|
Aguirre |
Elakheten i Leifs inlägg om att Striner borde säga upp sig ligger i så fall i att Leif borde veta att statliga myndigheter är slutinstans för de akademiker som inte efterfrågas inom produktiv sektor..och att Fas3 är Striners nästa steg...tror nån på fullt allvar att t.ex en bra jurist hamnar på en statlig myndighet ? Det är ju i så fall tragikomiskt...Statliga tjänster är ju dumpningsplats för de tankemässigt lytta..det räcker väl fortfarande med en fil.kand för att få ingångstiteln "byrådirektör" om du hamnar på en statligt inrättad akademikertjänst..snacka om glaspärlor. Men jag håller med Leif...Striner är sådär extra statligt formad, att han faktiskt borde säga upp sig..men vem skulle vilja ha honom ?
|
| Inlägg #36: Postat: 2011-04-12 12:44:00 | |
|
Aguirre |
Inger.."När det gäller allvarligt destruktiva ungdomsgäng ska de genast"...upplysas om vem som är ansvarig för deras situation och upphov till deras känslor...så att de slutar kasta sten på skolbyggnader och kastar dem rätt istället.
|
| Inlägg #37: Postat: 2011-04-12 13:01:00 | |
|
Inger Olsson |
#36 Känslor? Tja, problemet ligger i att få en allvarligt destruktiv ungdom att kasta "rätt". Har den redan sociopatiska drag kommer det INTE att räcka med att "snacka" den tillrätta. Även en valp som är allvarligt skadad kan du heller inte få "hund" igen genom att vara extra kärleksfull och gullig. Tro mig.
|
| Inlägg #38: Postat: 2011-04-12 13:03:00 | |
|
Inger Olsson |
forts. Ibland är "bästa" medicinen att den får känna på sin egna handlingar. För att den ska börja fatta helt enkelt...
|
| Inlägg #39: Postat: 2011-04-12 13:15:00 | |
|
Aguirre |
Det är makten i landet som har sociopatiska drag..och det börjar den utveckla på de oskyldiga barnen redan i skolan...våra barn skall inte fostras som valpar till att bli statens hundar...dom skall kunna bitas rejält :-
|
| Inlägg #40: Postat: 2011-04-12 13:38:00 | |
|
Inger Olsson |
Makten och Staten? Inte ens hos naturfolk kan man gå lös på vem och vad som helst utan att det får konsekvenser./// Empati är en grundläggande förmåga för allt biologiskt liv. OM den skadas allvarligt är det kört för möjligheten till ett socialt samspel. Man avlidar då hundar t ex. Ytterst har det inte med "Staten" att göra./// Har redan sett unga individer som man inte längre kan ha i ett omöblerat rum ens; vilka är så destruktiva att de får hållas inspärrade för gott. Staten kan inte göra ett skit åt detta. Man har helt enkelt ingripit för sent för barnets skull. Och då menar jag även att man inte har förhindrat att grovt kriminella gäng rekryterar ensamma barn i vissa förorter och "lär upp" dem.
|
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.