Valt inlägg:
Klart att vi formar de unga på många sätt. Men det finns ett aber. Tonårstiden - slyngelåldern - är även en upprorisk trotsålder då regler, lagar, normer ska "prövas".
Men har de unga några sådana att pröva/utmana idag? Finns det a u k t o r i t ä r a spelregler kvar övht? Eller?
Att, som auktoritet, säga till en tonåring att röka och dricka kostar pengar och hälsan" är i mina öron kvalificerat dumt. Det är att tigga om utmaning. Dels för att en ung ser sig "odödlig". Lungcancer får man när man är gammal typ...
Vad gör man? Vad gjorde jag själv? Det vill ni nog inte veta... Men min avkomma överlevde "tonårstiden" förutan missbruksproblem, kronofogdeskulder och kriminalitet Man får helt enkelt vara tuffare som förälder och både verka och tala tydligt.
När det gäller allvarligt destruktiva ungdomsgäng ska de genast slås sönder och man plockar ner ledaren direkt.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?