| Inlägg #61: Postat: 2011-04-14 18:49:00 | |
|
Leif Erlingsson |
Svar på #60: Länk: sourze.se
|
| Inlägg #62: Postat: 2011-04-14 18:54:00 | |
|
Jocke S-43 |
61 OK, noterar din inställning! Men vill påstå igen, ditt sätt att länka runt så här blir väldigt betungande, kontraproduktivt för dig själv skulle jag vilja påstå!
|
| Inlägg #63: Postat: 2011-04-14 19:03:00 | |
|
oscar berven |
Jocke #60 din latin spegelvände jag i pubertal intuition/frustration. Nu skriver jag analysen om den, tidigare i denna tråd #23; Länk: sourze.se mao, man lär inte för livet utan för skolan.
|
| Inlägg #64: Postat: 2011-04-14 19:03:00 | |
|
Jocke S-43 |
57 Nexa, det finns inget parti som inte kallar sig feministiskt, iaf mellan raderna. Samma gäller våra riksmedia. Hela frågan om kön har förnklats till en fråga om mer eller mindre feminism. Ideologiskt och ekonomiskt och vad du vill så är det som politik och media fortfarande satsar på när det gäller frågan om kvinnor/män. Därför är inte feminism något marginellt, fastän dess främsta ideologiska tillskyndare är en samling rätt marginella typer. Läste just något om Tiina Rosenbergs beteende på fördrag.... Vi hade en annan, Eva Lundgren som blev professor på "rituella barnamord"! Först nyligen blev vi av med henne, till enorm ekonomisk ersättning till henne! Marginellt? Vidare sker en omfattande diskimineringa va skolpojkars betyg, se min artikel i vårdnadfrågor för pappor, negligering eller förlöjlignade av mäns problem osv. "Marginellt"? Ja "perifert" skriver du ser jag nu, en synonym till "marginellt".
|
| Inlägg #65: Postat: 2011-04-14 19:11:00 | |
|
Leif Erlingsson |
Jocke #62, länkar är bra, de fungerar självsorterande: De som inte vill veta förblir okunniga, och de som vill veta expanderar exponentiellt i kunskap. Precis som det ska vara.
|
| Inlägg #66: Postat: 2011-04-14 19:13:00 | |
|
Jocke S-43 |
63 Oscar, läste din nr 23 var det? Rätt väl beskrivet, på en helt annan nivå än deras "kukfakta och fittkunskap". Jag säger bara fy f-n på deras drängstuguspråk sån billig indoktinering av unga omogna människor, både framför och bakom katedern! 13 åringar skall inte kolla sin "sexulla läggning" på fritidsgård. 20-30-åringar utan lärarexamen politiska feminister dessutom skall inte lära våra barn sex! Låt småtjejerna hitta sin clitoris själva när de vill, de klarar det bäst själv! Det är vad min artikel i huvudsak handlar om, inget annat! Nån j-a måtta får det väl vara!
|
| Inlägg #67: Postat: 2011-04-14 19:18:00 | |
|
oscar berven |
har helt plötsligt netiketten blivit att bannlysa länkar, som ju är själva navet inte bara på internet, utan referenser till böcker, artiklar och människors tankar ... ?
|
| Inlägg #68: Postat: 2011-04-14 19:23:00 | |
|
Inger Olsson |
Oscar: Du får ju själv bedöma om länk behövs eller inte, men du kan ju kanske inte förvänta dig att man ska ha tid och leta i andra länkar... Det där med Internet: ett tag var det så himla populärt att länka. Men det fanns ett annat sätt förr; att summera vad man ville ha sagt och det är väl inte helt fel?
|
| Inlägg #69: Postat: 2011-04-14 19:28:00 | |
|
Bizon |
Nexa #35 Kanske missuppfattar jag din reaktion på hur du tolkar och värderar då särskilt beskrivande tillnamn till begreppet "feminism", men jag är ändå glad för din utförliga redogörelse för dina tankar om det hela. Du har dessutom helt rätt i att det behövs nyansering i den feministiska snårskogen vilket jag i viss mån tycker en del tillnamn faktiskt försöker vara, vilka även just försöker uppmärksamma mottagaren/läsaren på det du även noterat - de extremistiska krafterna inom rörelsen. Och visst, som du ju även påpekar extremister finns över allt. er som har allt annat än en realistisk syn på samhället. Sedan ser jag att du efterlyser samma sak som jag gör - en mer från var och en definierad betydelse av vad det vara må, men i detta fall varianterna på feminism - Jocke S har tidigare gjort några roande artiklar i ämnet som pekar på nödvändigheten att var och en åtminstone för egen del inte bara åker med feminismpopulismens tåg utan att veta vart det ska eller om det stannar. Vad man själv lägger i orden vet ju ingen annan lika lite som jag vet vad andra avser med ett sådant begrepp som nu erfarenhetsmässigt visat sej kunna inbegripa snart sagt vilka tokigheter som helst. Att bara backa ut ur en diskussion i en annars intressant debatt tycker jag är lite synd - är det inte bättre då att fråga för att skapa lite klarhet? Slagträretorik, okvädningsord, falska anklagelser och skamgrepp i nedsättande och förtryckande syfte som till exempel inger olsson sysslar med förekommer inte hos seriösa debattörer med alla hästar hemma - att en tillfällig fnurra kan uppstå mellan hetlevrade tyckare är vanligen inget allvarligt och brukar kunna rättas till, men i andra fall av mer sjuklig karaktär är det meningslöst att ens försöka. Forts.
|
| Inlägg #70: Postat: 2011-04-14 19:29:00 | |
|
Bizon |
Mexa forts -- Du menar att om artikeln skrivits utan de ord som du har en särskild känslighet för så hade du uppfattat den som mer seriös. Ja,,, men du läser och skriver på ett öppet forum med en massa människor med sina egenheter som kommer till uttryck i deras texter - du själv precis som vi andra, och Jocke kan knapt göra en tvåraderskommentar i vilket ämne som helst utan att slira in på feministspåret - precis som inger olsson gärna utnämner någon till pedofil och förföljer denne i tid och evighet. Folk har sina käpphästar och vad vet vi om de bakomliggande orsakerna utan att fråga - i vissa fall får vi rediga svar i andra inte, av detta lär vi känna klientelet. --- Ja,,, jag uppfattar ordet "stats-feminism" på samma sätt som du gör - en dålig företeelse. Dessutom en djupt odemokratisk sådan med grovt sexistisk agenda vilken slagit hårt mot samhällets manliga släkte särskilt i vårdnadsfrågor, och detta i kombination med myntandet av myten "ensidig manlig skuld". Det är en del av min subjektiva uppfattning av ordets betydelse. Dessutom i paritet med stöd till ungdomsgårdar och utformandet av sexuell upplysning som det råder delade meningar om skattepengar ska gå till - så har det gått åtskilliga skattemillioner till så kallad feministisk föreningsverksamhet och könssegregerade företeelser där mannen saklöst betraktats som bov medan kvinnan per automatik kunnat göra vad hon vill med eventuella gemensamma barn - alltså på samhällets bekostnad skapat en gravt rättsosäker situation för män som helt ställts under kvinnors godtycke. OCH nej - jag försvarar inte övergrepp mot barn och kvinnor - jag vet att sånt förekommer - men jag försvarar inte heller rätten för kvinnoorganisationer att ta lagen i egna händer oavsett dom kallar sej feminister eller ej. Att du blir irriterad då någon pekar på upplevelsen av att vi lever under ett feministiskt statskick kan så vara, men vad ligger bakom den upplevelsen - finns det någon substans och hur ser den ut? --- Du har rätt i att ord bara är ord i någons retorik - det viktiga är vad vi vill få fram med den - och åter igen, fråga, men förvänta dej inte alltid ett klokt svar ;-
|
| Inlägg #71: Postat: 2011-04-14 19:31:00 | |
|
oscar berven |
Inger# 68 visst, om länkandet verkar tendetiöst i sig. Men man måste ju inte klicka, eller läsa den där boken någon tipsat om. Mitt glaspärlespel min site byggd på mediawiki gillar jag dock devisen everything connects to everything .. men i det stora hela behövs slutligen inga länkar mer .. /osv
|
| Inlägg #72: Postat: 2011-04-14 19:34:00 | |
|
Bizon |
Jacke # "Ditt fel var värre, Bizon!" Ja visst :- allt är mitt fel, det har jag fått lära mej sedan jag var liten - men jag är inte så ledsen för det - men nu fick ju du rätt i alla fall, då är väl du nöjd :-
|
| Inlägg #73: Postat: 2011-04-14 19:38:00 | |
|
Bizon |
Se där Jocke - nu blev det fel igen :- Jacke är nånannan - kanske president i nonannanismen - Jocke heter du ju, ska försöka lägga det på minnet - ha de - var är du nu förresten rent geografiskt?
|
| Inlägg #74: Postat: 2011-04-14 19:44:00 | |
|
Bizon |
Nexa - I min kommentar #70 blev det en OFRIVILLIG felstavning - det var inte ens ett försök till humor - tro mej. Men jag blev så irriterad över ett instabilt internet som slängde ut mej i skogen och jag trodde jag förlorat halva mitt inlägg till dej - i alla fall nått att skylla på - ville ändå säga att det inte var meningen :-
|
| Inlägg #75: Postat: 2011-04-14 19:46:00 | |
|
Nexa |
Bizon: Du frågade och fick förtydligande. Det är ett exempel på hur man visar respekt i den debatt. Jag studsade när jag hörde ordet stats-feminism, det erkänner jag, så jag blev mer arg än jag behövde, men jag har läst feministiska artiklar som i mångt och mycket liknar Jockes, med bara lämpliga termer utbytta.
Har varit på resa idag och skrev från telefonen och nu när jag kommit hem hade jag velat återkomma med en mer nyanserad genomgång av artikeln efter det att jag hade, förhoppningsvis, fått en förklaring till vad Jocke la in för betydelse i termerna. Nu fick jag istället nedlåtande svar från honom, så då avstår jag. |
| Inlägg #76: Postat: 2011-04-14 19:51:00 | |
|
oscar berven |
Jocke #66 upptakten till #23 finns på #22 nåja ... ang Trivium och seven liberal arts, för den hugade Länk: triviumeducation.com
|
| Inlägg #77: Postat: 2011-04-14 21:48:00 | |
|
Bizon |
Ja Nexa #75 - Ja, tänk om vi alla kunde vara lite mer medmänskliga i våra kommentarer - har i kväll försökt hjälpa Inger Olsson att förstå vad hon sysslar med i den andra tråden i samma ämne - inte för att jag har så stort hopp om något godartat resultat, men man vet ju aldrig :-
|
| Inlägg #78: Postat: 2011-04-14 21:56:00 | |
|
Nexa |
: Bizon, ja hon verkar ju ha någon slags konstig hatkärlek till dig;.
|
| Inlägg #79: Postat: 2011-04-15 01:42:00 | |
|
Bizon |
Nexa NEJ! - Säg inte det! "Hatkärlek" - Det både låter och är hemskt - jag har mer tolkat det som "stalking", men jag låter henne hållas - inte utan att peka på hennes tokskap, och inte utan glada gubbar :- men jag har ju inte så mycket tid över för sånt där så snart bryr jag mej inte om att svara - Huva!
|
| Inlägg #80: Postat: 2011-04-15 09:38:00 | |
|
Inger Olsson |
Läste Skyttes artikel, som var skriven redan år 2009! Den är otäck på många sätt. Även vilka som rekryteras som sexual-"undervisare" och tillsynen därefter. /// Man har ju sett att kritik finns kring den tecknade skolfilm som finns, men jag har personligen inte sett den. Men det räcker för mig att veta att lobbyorganisationen RFSU ligger bakom denna påtvingade sexualundervisningen på redan småttingar.
För att citera G Skytte: "Kan man till exempel tänka sig att Rojalistiska Föreningen får ta hand om historieundervisningen?" så kanske man förstår allvaret? |
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.