Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Nexa #35 Kanske missuppfattar jag din reaktion på hur du tolkar och värderar då särskilt beskrivande tillnamn till begreppet "feminism", men jag är ändå glad för din utförliga redogörelse för dina tankar om det hela. Du har dessutom helt rätt i att det behövs nyansering i den feministiska snårskogen vilket jag i viss mån tycker en del tillnamn faktiskt försöker vara, vilka även just försöker uppmärksamma mottagaren/läsaren på det du även noterat - de extremistiska krafterna inom rörelsen. Och visst, som du ju även påpekar extremister finns över allt. er som har allt annat än en realistisk syn på samhället. Sedan ser jag att du efterlyser samma sak som jag gör - en mer från var och en definierad betydelse av vad det vara må, men i detta fall varianterna på feminism - Jocke S har tidigare gjort några roande artiklar i ämnet som pekar på nödvändigheten att var och en åtminstone för egen del inte bara åker med feminismpopulismens tåg utan att veta vart det ska eller om det stannar. Vad man själv lägger i orden vet ju ingen annan lika lite som jag vet vad andra avser med ett sådant begrepp som nu erfarenhetsmässigt visat sej kunna inbegripa snart sagt vilka tokigheter som helst. Att bara backa ut ur en diskussion i en annars intressant debatt tycker jag är lite synd - är det inte bättre då att fråga för att skapa lite klarhet? Slagträretorik, okvädningsord, falska anklagelser och skamgrepp i nedsättande och förtryckande syfte som till exempel inger olsson sysslar med förekommer inte hos seriösa debattörer med alla hästar hemma - att en tillfällig fnurra kan uppstå mellan hetlevrade tyckare är vanligen inget allvarligt och brukar kunna rättas till, men i andra fall av mer sjuklig karaktär är det meningslöst att ens försöka. Forts.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?