Valt inlägg:
Mexa forts -- Du menar att om artikeln skrivits utan de ord som du har en särskild känslighet för så hade du uppfattat den som mer seriös. Ja,,, men du läser och skriver på ett öppet forum med en massa människor med sina egenheter som kommer till uttryck i deras texter - du själv precis som vi andra, och Jocke kan knapt göra en tvåraderskommentar i vilket ämne som helst utan att slira in på feministspåret - precis som inger olsson gärna utnämner någon till pedofil och förföljer denne i tid och evighet. Folk har sina käpphästar och vad vet vi om de bakomliggande orsakerna utan att fråga - i vissa fall får vi rediga svar i andra inte, av detta lär vi känna klientelet. --- Ja,,, jag uppfattar ordet "stats-feminism" på samma sätt som du gör - en dålig företeelse. Dessutom en djupt odemokratisk sådan med grovt sexistisk agenda vilken slagit hårt mot samhällets manliga släkte särskilt i vårdnadsfrågor, och detta i kombination med myntandet av myten "ensidig manlig skuld". Det är en del av min subjektiva uppfattning av ordets betydelse. Dessutom i paritet med stöd till ungdomsgårdar och utformandet av sexuell upplysning som det råder delade meningar om skattepengar ska gå till - så har det gått åtskilliga skattemillioner till så kallad feministisk föreningsverksamhet och könssegregerade företeelser där mannen saklöst betraktats som bov medan kvinnan per automatik kunnat göra vad hon vill med eventuella gemensamma barn - alltså på samhällets bekostnad skapat en gravt rättsosäker situation för män som helt ställts under kvinnors godtycke. OCH nej - jag försvarar inte övergrepp mot barn och kvinnor - jag vet att sånt förekommer - men jag försvarar inte heller rätten för kvinnoorganisationer att ta lagen i egna händer oavsett dom kallar sej feminister eller ej. Att du blir irriterad då någon pekar på upplevelsen av att vi lever under ett feministiskt statskick kan så vara, men vad ligger bakom den upplevelsen - finns det någon substans och hur ser den ut? --- Du har rätt i att ord bara är ord i någons retorik - det viktiga är vad vi vill få fram med den - och åter igen, fråga, men förvänta dej inte alltid ett klokt svar ;-
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?