Extremsex och statsfeminism prackas på våra barn

Showing page 3 of 16: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13
Inlägg #41: Postat: 2011-04-14 16:22:00
Inger Olsson
forts. #23 tja, ditt resonemang blir här lite av workshop. Snabb associering men lite gestaltning... /// Styrdokument Lpl - medel böcker som inte alltid är kunskapsmässigt färskvaror undervisning Lärare som själv varken är uppdaterade eller har grundutbildning i det de ska undervisa i, tex pladdrande "Bizon" ;- samt inre och yttre miljön dammig, kvavd luft och för lite rörelsemoment för kroppen gynnar varken hjärnans utveckling
Inlägg #42: Postat: 2011-04-14 17:06:00
Jocke S-43
Ja milda makter vilka svar man kan få! De anonyma signaturerna Nexus, Johan och aquirre, ja man kan verkligen förstå anonymiteteten! Har nu tillfälligt internet, men har varken tid eller ork att läsa igenom allt dravel. Ser dock att några här fattat galoppen. Tack för det! Var uttalar jag att jag är emot sex, eller "vill bestämma vilket sex" som skall få finnas? Vissas barnsliga debattstil slår alla rekord!Märkligt man kan kalla sig demokrat, anarkist och för jämställdhet för det är väl feminismen särskilt i dess maktpolitiska form eller? Och tycka det är OK att snabbutbildade amatörer för grova skattepengar, skall pracka på våra unga känsliga tonåringar sina subjektiva värderingar om sex! Och med ett sådant språk. Så de tre signaturerna, om man skall försöka få fram någon vettig debattform här: vart tog den sköna känslan, sensualismen och kärleken vägen? Inte ens ett någorlunda sensuellt "one night stand", om jag minns rätt från den tiden, börjar väl med "kuk, fittfakta eller röven"? Är inte det sexualfientligt?! Ja rent avtändande, som grovporr ungefär. Och 13-åringar som utsätts för grupptryck och ren propaganda, för skattepengar!? Det blir ett farligt samhälle, där enskilda organisationer, under "jämställdhetsfeministisk" täckmantel skall bestämma agendan, och vi som är för båda könen, eller för humanism, skall smutskastas utanför ämnet. Beklämmande!
Bort med tassarna från våra barn, RFSU och RFSL! Omm inte souurze skickar det här till våra ministrar, Häggludn och björk
Inlägg #43: Postat: 2011-04-14 17:08:00
Jocke S-43
Dessvärre skickade datorn iväg det här för snabbt. Så här: Om inte sourze skickar iväg det här till ministrarna Häggglund och Björklund, så gör jag det själv när jag kommer hem!
Inlägg #44: Postat: 2011-04-14 17:08:00
oscar berven
Inger Olsson #41 tja, den ene vill ha mindre gestalningn, den andre mer, Vissa vill ha länkar, andra vägrar använda dem på ett internetforum Länk: sourze.se . Vad tycker du Inger jag skall göra för att tillgodose dina önskemål? Förutsatt att du är nyfiken alls ...
Inlägg #45: Postat: 2011-04-14 17:11:00
Lasse Wilhelmson
Mina inlägg har syftat till att påvisa att såväl författaren till artikeln vi diskuterar som inger Olsson har viktiga poänger i sina uppfattningar som förtjänar mer diskussion än att viftas bort som "moralpanik", utan att jag för den delen håller med dem om allt, i synnerhet inte Ingers alltid onödig personangrepp. För min del har jag inte så mycket mer att tillägga i denna diskussion.
Inlägg #46: Postat: 2011-04-14 17:28:00
Aguirre
Jocke...du skall inte vara säker på att Hägglund och Björklund inte tittar in på Sourze ibland...det finns många skummisar bakom de anonyme som du brukar säga :-
Inlägg #47: Postat: 2011-04-14 17:30:00
oscar berven
Inger #40 missade denna ... ”Att leda är inte detsamma som att styra.” nej om det vore så gott i demokratispelet, eller i god representation. Mao, representanter och ledare skall eg göra vad vi, folket vill de skall eg följa oss. Jag ser mycket lite sådan god ledning, och då omvandlat blir det styrning. Leda barnet och ordet pedagogik kan ju vara med rätt uppsåt och allt det där. Harmoni, efter ordet peda känns iaf bättre än gogein, så varför inte.
Inlägg #48: Postat: 2011-04-14 17:32:00
Jocke S-43
33 Nexa, det är flera år sedan jag började använda statsfeminism, och förstod att det är den vi skall sätta åt. Den saknar både demokratisk legitimitet, eftersom den bl.a., precis som feminismen själv, totalt saknar intresse, av populistiska skäl, av att se saker och ting och problemen mellan könen från båda könens synvinkel! Den smutskastar och nedvärderar båda könen, och även statistik och dess egna ofta påtalande misslyckande! talar ju sitt tydliga språk.
Sedan kan jag berätta för dig, att nu även gamla feminister, som Helene Bergman från radio ellen, nu kommit till samma slutsats: Statsfeminisnen måst bort, den är könsrasistisk. Men vissa, som är emot staten i sig, har inte ens insett att staten stärker sin makt just genom att fjäska för feminism! Vilken å andra sidan tagit sig rätten att tala i alla kvinnor sak. Med svenska kvinnors och mäns loja accepterande, än så länge...Doris Lessing om feminister. "Hemska förfärliga människor!" Tack Doris, vi behöver verkligen er, intellektuella kvinnor som förmått frigöra sig från sin könsegoism! Här länken till Helene Bermans artikel:
Länk: newsmill.se
Inlägg #49: Postat: 2011-04-14 17:48:00
Leif Erlingsson
Så ""trevligt"" av artikelförfattaren att förvänta sig bli läst, men avfärda sina läsares ""dravel"". Re: #42, Länk: sourze.se .
Inlägg #50: Postat: 2011-04-14 17:48:00
Nexa
Jocke: jag antar att du menar mig när du säger nexus. Så lätt det kan bli fel. Om du söker efter mig så ser du att jag har en profil. Om du orkar alltså. Din artikel var så full av politiska slagord att den var svår att vada igenom. Även om det faktisk fanns saker som du sa i din artikel som jag höll med om så tror jag inte jag bryr mig. Du respekterar inte dina meddebattörer så varför ska jag bry mig...
Inlägg #51: Postat: 2011-04-14 18:05:00
Jocke S-43
49 Jag vet inte om du bidragit med något i ämnet. Men jag minns att du nyligen använde citatet att "Man böra tala med bönder på bönders vis, och med de lärde på latin." Men att du medgav att du inte läst latin, vilket jag själv har gjort. När jag skriver till ministrar, vilket jag gjort förr och fått svar, så använder jag deras språk, inte "kuk, fitta eller personangrepp". Bara ren kritik. Hoppas du förstår skillnaden?
Inlägg #52: Postat: 2011-04-14 18:11:00
Bizon
Jocke - du har inte bara stavat Nexas namn fel som jag även råkade göra med ditt med stor förträtelse för dej - du har även angivit fel # nummer på hennes inlägg ett par gånger - jag råkade missa ett av dina en, men vad sysslar du med? Kan ju vara på sin plats att du försöker rätta till det - en liten rekommendation bara - vänta till du har fått lite kontroll över fingrarna så att inte fler datauppror blir följden och ställer till det än värre för dej :-
Inlägg #53: Postat: 2011-04-14 18:15:00
Jocke S-43
50 OK, nexa, det blev fel, beklagar. Nej jag respekterar inte att man säger att eftersom jag använt ordet "feminist" så är artikeln värdelös! Och inte heller de rena löjiga påhoppen som förekom från diverse andra! Hinner dessvärre bara skumma igenom som snabbast, blir det fel från mig så får jag väl stå för det. Återkommer förhoppningsvis ikväll.
Politiska slagord, varför inte? Det är mitt språk, i politiska sammanhang. Och statsfeminism är politik, ganska smutsig sådan. Att förhärliga och frikänna det ena könet, och smutskasta och diskriminera det andra, till nämast 100. Vad är den principiella skillnaden, jämfört med att upphöja arier och förringa judar? Och även om resultatet inte blir det samma, trots Solanas, förhärligad genom Nordiska rådets litteraturpris!, så är det illa nog!
Vi är två kön, kvinnor och män med två köns problem, delvis sammanhängande. "Feminism" är inget kön alls, det säger sig inte ens tro på existensen av kön!
Inlägg #54: Postat: 2011-04-14 18:18:00
Jocke S-43
52 Ditt fel var värre, Bizon! Att du inte kunde bemödat dig om mitt rätta namn i en så viktig sida som du la upp, bra gjort annars! Sitter på en krog med stressande skrålande spanskmusik i öronen. Återkommer nog ikväll!
Inlägg #55: Postat: 2011-04-14 18:19:00
Inger Olsson
Oscar: nej, jag vill inte ha länkar, endast om det är efterfrågat och nödvändigt s a s. Dock mer klara argument i sakfrågan. Men jag håller med dig. Många har inte ens insikt i skillnaden mellan att leda OCH styra. Finns visst kurser för det? "Social kompetens"-kurser, kallades det förr...
Lasse: vet att det kan uppfattas som personangrepp, men när det gäller Bizon skiter jag fullständigt i det. Jag har klargjort varför också. Han har sin yttrandefrihet och det har även andra. När HAN påstår i #1 att flera SMÅ barn vill höra han läsa om erotik/sex i upplysningssyfte, ja, vad säger man... Han bör söka hjälp.
Inlägg #56: Postat: 2011-04-14 18:26:00
Inger Olsson
#53 Jocke: din artikel berör ytterst 2 frågor. 1 styrning av "vetenskap" gn att hävda att kön inte "existerar" blir ist enbart en fråga om socialt genus. På det har man byggt upp en hel politisk värld. Inkl. människans sexualitet/sinnlighet. 2 Man påtvingar redan barn och unga denna vuxna föreställningsvärld, som då den enda sanna. Sexuella övergrepp i modern tappning?
Inlägg #57: Postat: 2011-04-14 18:34:00
Nexa
Jocke: nexus eller nexa, strunt samma, men du inser väl att du lätt blir missförstådd när du använder termer som kan betyda så olika saker. Om du läste mitt svar till Bizon så inser du att jag inte alls förespråkar feminismen även om jag till skillnad från dig ser den som en perifer rörelse.
Inlägg #58: Postat: 2011-04-14 18:38:00
Jocke S-43
56 Inger O. 1 Hela detta med kön och genus har de ju så totalt trasslat till. Vilket inger, Inger!, visst hopp, de kommer aldrig att hitta ut igen! 2 Statsfeminism är inget annat än politisk könshandel...Och genom denna så legitimerar de bl.a. att småflickor tar steget ut på gatan!
Inlägg #59: Postat: 2011-04-14 18:41:00
Jocke S-43
54 forts, bizon. Har gått utomhus, lugnare och hinner lite till. Vet ej var din sida tog vägen Bizon, men minns att du tyckte artikeln var "intressant", men jag själv "indignerad" eller något. Vilket är viktigast av dessa omdömen, och lättast att bedöma objektivt tycker du?
Inlägg #60: Postat: 2011-04-14 18:45:00
Jocke S-43
49 Här Leffe, ett latinskt citat som passar väl in till min artikel! "Non scholae, sed vitae discimus!" Du kan säkert hitta en översättning någonstans, så bevandrad bland länkar som du är! Och å andra sidan så vill jag inte nedvärdera bönder, så jag passar där! Finns de med lantligt ursprung som kan lite latin f.ö.
Hade du f.ö någon åsikt om artikeln?
Showing page 3 of 16: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13
Laddar...