|
Inlägg #1: Postat: 2011-04-07 13:41:00
|
|
Kalle Tuntolej |
Samhället styrs av livsfarliga satanister? Fattar ingenting. dag har sagt att samhället styrs av onda sionister, som är utvecklingsstörda och fast i någon sorts anal fas. Men det kanske är samma sak? I övrigt tycks ni ju dela åsikter, fast all den där hemska musiken tonåringarna lyssnar på? Har du lyssnat på det alltihop verkligen? Kan tänka att du är en stor musikälskare i alla händelser! Kram! eller förresten: många kramar! Du tycks behöva det!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2011-04-07 13:46:00
|
|
Bizon |
Det var mycket på en gång - både sant och falskt eller möjligen alltför dogmatiskt ur mitt perspektiv - Jag undrar bland annat över det du säger att "barn i tusentals år har fått växa upp med sin mor och hennes kärlek" - jaha? Men ska man dra någon konsekvens ur det du fortsätter resonemanget med så borde ju dessa barn ha växt upp till kapabla älskande och fulländade medmänniskor - men du påstår motsatsen? Är det något jag missuppfattat eller inte förstått här. --- Rent historiskt vet jag inte riktigt när under dessa "tusentals år" något optimalt kärleksfullt samhälle funnits att växa upp och fostras in i? Är det inte snarare så att livet alltid varit en hård och grym kamp för överlevnad, och att människan själv överträffat naturens egen grymhet många gånger om just därför att människan njuter av sin makt - naturen är omedveten om både den skada och den lycka den tillfogar det vegeterande livet - paradismyten är inget annat än just en myt, och i stort sett var det inte bättre förr, men visst jag kan ha missat nått.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2011-04-07 13:53:00
|
|
Kalle Tuntolej |
Efter att ha läst din andra artikel om utomjordningarna, och deras förutsägelse av jordbävningen i Chile, så blir jag upprörd! Leif har sagt att det är USA som startar jordbävningarna - vem skall jag tro på? Dessutom har Leif sagt att utomjordingarna ligger i krig med den amerikanska militären, så varför skulle USA berätta för utomjordingarna att de skulle sätta igång en jordbävning till? En annan VIKTIG sak, du skriver att du är ett universalgeni! Inför detta blir jag verkligen UPPRÖRD. Leif har sagt att han är så smart att han nästan är en gud, och så kommer du här med andra teorier om hemsk musik och kalla dig universalgeni. dessutom: om du lyssnar på lady gaga, exempelvis hennes poker face, så kan du höra, om du spolar tillbaka mellan 1,30 och 2,11 med fyra gånger hastigheten, en man säga på Swahili "Leif är smartare än Lennie". Förklara det den som kan! Nä knasbollar, nu har jag haft mitt roliga för idag - dags o fortsätta jobbet. Ni är underbara, glöm aldrig det!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2011-04-07 14:43:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Jag rekommenderar dig artikelförfattaren ett öde torp i de småländska skogarna. Utan ! telefon, dator eller internet.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2011-04-07 15:00:00
|
|
Bizon |
Thomas - ja en eller annan nypa humor är en god krydda - frågan är bara vilka urvalskriterier Sourze har på sina artiklar - alla ska väl få en chans att uttrycka sej kan man tycka - det ger trots allt en liten hint om forumets verkliga spännvidd och kanske även medborgarens, och du har rätt - människan är underbar på sitt eget lilla vis, främst kanske då dess enorma och hejdlösa fantasi.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2011-04-07 16:16:00
|
|
Lennie Tofft |
Bizon: Naturen är inte grym, det är samhället som övertalat oss att tro att naturen är grym. Det har funnits ett perfekt samhälle på denna Jord, före den händelse som kallas syndafallet i Bibeln, då utomjordiska varelser ormen i trädet kom hit och började manipulera människan. Förr i tiden tillbringade barnen mer tid med sin mamma i unga år. Förr i tiden var folk inte lika utsatta för propaganda, utan i större utsträckning lämnade åt att skapa sin egen sanning.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2011-04-07 16:21:00
|
|
Lennie Tofft |
Kalle Tuntolej: Ja, den sionistiska rörelsen har också stor makt i dagens samhälle. Den sionistiska rörelsen är skapad av satanisterna. Många av satanisterna är genetiskt ändrade av rymdvarelser, så att negativa väsen lättare ska kunna ta deras kroppar i besittning. De negativa själarna är mentalt sjuka sedan universums begynnelse, Då Lucifer i lönndom, utan de andra äldstes vetskap skadade många själar psykiskt.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2011-04-07 16:21:00
|
|
Per W |
Efter Lennies artikel och kommentarer framstår Dag som fullt normal i jämförelse.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2011-04-07 16:45:00
|
|
susanna s |
Vilken intressant artikel en hel del intressanta tankar blandat med stollerifantasier. Tror jag ska ha en rolig kväll länka denna till mina vänner på facebook sedan ska vi plocka russinen ur vimmsigheterna. Frågan är dock om inte världen skulle se mycket bättre ut om folk tog skribentens tankar om att sitta och onanera hela dagarna på allvar. Om befolkningen sysslade med det skulle det inte hinnas med så mycke djäveskap som krig och miljöförstörelse
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2011-04-07 17:28:00
|
|
Dag Nilsson |
#8 Per W, det här sin inte bra ut för min image. --- Jag tror varken på rymdvarelser, Edens lustgård, Lucifer eller förekomst av mentala skador sedan Universums begynnelse, vilka numera formar sig till satanister. --- Däremot tror jag ibland att hela Universum är en egocentrisk störning och en bubbla i Livshavet och att all evolution handlar om att utjämna den störningen så att allt återgår till ett fulländat vara, som återförenas med Varats Hav i och med att bubblan upplöses. --- Det kanske kan räcka en bit?
det kanske räcker en bit det öckså?
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2011-04-07 17:51:00
|
|
Lennie Tofft |
Dag Nilsson, du har helt rätt i det du skriver, och det motsäger inte på något sätt det jag skriver om i artikeln. Universum är en bubbla - eller en cell - bland många i urhavet. Just detta universum har drabbats av den infektion som de negativa själarna utgör, eller som Dag kallar "egocentrisk störning". All evolution handlar om att såsom det gudafrö vi är växa till vår moderplantas avbild. I den resan ingår att bli av med olika störningar i vår själ, och det är en lång resa för många s.k. negativa själar. Och precis som Dag skriver, kommer bubblan en gång att spricka, och allt liv i detta universum kommer då reinkarnera i ett nytt, mer avancerat universum.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2011-04-07 17:57:00
|
|
Lennie Tofft |
Solarplexus chakrat är associerat med vårt ego eller jagkärlek. Det är också kopplat till eld-elementet. Det är därför som frontfiguren för den egocentriska störningen, Lucifer, kallas just så, alltså Ljusbringaren, därför att egocentrism är kopplat till solar plexus som i sin tur är kopplat till eldelementet.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2011-04-07 19:21:00
|
|
Leif Erlingsson |
Lennie Tofft, artikeln & dina kommentarer: På pricken!
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2011-04-07 21:14:00
|
|
arga gubben |
Jag skulle vilja få in talibanerna i satanistsnacket på något sätt. De passar ju in så bra....eller vissa feminister......Gudrun Schyman kanske platsar?
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2011-04-07 21:41:00
|
|
susanna s |
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2011-04-07 22:26:00
|
|
Lennie Tofft |
#15 & #14 Det som feministen Eva Lundgren beskrev, om riter där män samlas i hemliga grupper för att offra barn o.d. ligger inte helt långt från sanningen. Men hon har missuppfattat detta som ett patriarkat, vilket det inte är, för män såväl som kvinnor deltar i detta. Talibanerna som grupp är inga satanister, däremot möjligen vilseledda av dem. Många av de ungdomar som kallar sig satanister är i själva verket det inte heller. De riktiga satanisterna befinner sig ofta på toppositioner i samhället och genererar negativ energi som ger näring åt negativa väsen, i utbyte mot pengar och makt, eller rättare: illusionen av makt. Men vi får inte låta detta avleda vårt fokus från alla de positiva krafter som faktiskt verkar på Jorden och i andevärlden. Många äldre själar har reinkarnerat hit från andra planeter för att hjälpa till. Snart kommer inget negativt längre existera på denna Jord.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2011-04-07 23:17:00
|
|
susanna s |
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2011-04-08 12:08:00
|
|
EAP |
Man måste vara lite mer noggrann och precis. LaRouche var för övrigt gäst hos alex jones och sa det och lite annat på ämnet: Länk: youtube.com
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2011-04-08 13:36:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Tack Bizon, inlägg 5!
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2011-04-08 13:38:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Lennie Tofft, inlägg 6. "Förr i tiden" hade människan en genomsnitlig livslängd på 35 år. stenåldern. Är det dit du vill?
|
| |