Patriarkala maktsystem på väg mot dumhetskollaps

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2011-04-10 18:25:00
Nexa
Bizon: En stor procent av de kvinnotidningar jag bläddrat igenom hos tandläkare och frissan innehåller frågor om att de vill slippa alla dessa halvklädda kvinnor. Om det ska vara halvklädda kroppar borde det logiskt sett vara män. De svarar alla dessa kvinnor att de har gjort undersökningar att kvinnor vill se halvnakna kvinnor. Dock presenterar de aldrig någon sån undersökning. Precis som alla telefonbolag hävdar att alla kvinnor vill har rosa mobiler utan några som helst funktioner i. Är de bara rosa så är det bra. Någon undersökning om detta faktum presenteras heller aldrig.

Jag är övertygad om att det ligger mycket annat bakom Asangeåtalet än det som nämns i själva åtalet. Därför tyckte jag att det inte kunde fungera som ett typfall som exempel på övergrepp och våldtäktsmål.

Jag vet inte vad för påtända kvinnliga bekanta du träffar i skogen, men jag förstår inte vad det har med allt det här att göra.

Om nu alla borde hålla med om att misstänkliggöras pga sin klädsel, hur kan du då hävda att: ...visar det sej att mängder av kvinnor låtit saker ske och spelat med i njutningens cirkus men sedan säger sej ha upplevt det skedda som övergrepp...

Boxerrobert är bara den senaste i raden. Under åren har massor av bilder på lättklädda män blivit dömda medan långt fler annonser på kvinnor godkänts utan problem.

Hm.. är dina meningar om ungdomar du menar unga kvinnor antar jag som visar hud och äldre som ondgör sig pga av att de saknar sin ungdom en pik till mig? Jag antar att jag är klart yngre än du och jag har då inte direkt sett några bevis på att du visar en massa hud pga att du vill visa att du inte har något emot bar hud....
Inlägg #22: Postat: 2011-04-10 22:26:00
Bizon
Oj då Nexa - jag har visst trampat på någon öm tå utan att ha haft den mista ambition i sådan riktning. --- Beträffande BoxerRobert har jag inte någon info om andra liknande fall, men du kanske kan länka till det som styrker dina påståenden att det finns fler dömda reklamfall i den genren. --- Kan du förklara för mej hur det kommer sej att kvinnor köper tidningar med bilder av halvnakna kvinnor som dom inte vill se? Möjligen finns det orsaker till varför kvinnor har sämre lön än män Inte mycket men dock sämre och ett sådant handlande skulle sitta riktigt illa i en bolagsstyrelse där det krävs raka besked och inget ljunglande under täcket. Män köper tidningar med bilder på nakna flickor därför att män tycker att nakna flickor är vackra att titta på - en MAN skulle aldrig köpa en tidning och späcka den med insändare om att där inte finns några bilder med nakna flickor om han inte hade anledning att förvänta sej finna sånna där. --- Du säger att det logiskt borde vara halvklädda män i kvinnotidningar - jaha,,, varför är det inte det då? Är det av samma orsak som miljontals kvinnor ställer upp och tar betalt för att bli fotograferade och filmade för reklam och porrindustrin medan deras skenheliga medsystrar står bredvit och ojar sej, samtidigt som flertalet gladerligt tittar på? Det är väl det som kallas dubbelmoral eller är det inte gångbart då det gäller folk som är födda kvinnor. Jag kan ju säga dej att jag senas här om dagen träffade en kvinna som inte alls stack under kjolen med att hon gärna tittade på både kvinnor och män och tyckte att yngre mäns vältränade bakdel var en njutning att se, men även kunde se kvinnlig skönhet som något av värde. Folk är faktiskt så olika att det är svårt att göra en produkt som passar alla. --- Sedan ondgör du dej över rosa telefoner - men snälla nån - nu är talibanfeminismen lös igen ;- Kan kvinnor inte bestämma själva? Jag har aldrig blivit påprackad en blå telefon med en miljon låtsasknappar bara för att jag är man - skulle jag vara kvinna och nått telefonbolag skulle försöka få mej att svassa runt med en telefon jag inte vill ha så skulle jag naturligtvis inte ha med det telefonbolaget att skaffa i fortsättningen - dessutom stämmer det inte - tjejer i min ålder och nedåt som jag känner har bra koll på deras tämligen avancerade telefoners funktioner. forts.
Inlägg #23: Postat: 2011-04-10 22:27:00
Bizon
Nexa forts - Beträffande Assange får du ju tycka vad du vill - frågan är om vi någonsin får reda på sanningen - han kanske tar livet av sej i sin cell som många andra sägs göra trots "bevakning". Att jag tyckte det fungerade bra som exempel var därför att det som läkt ut visade upp bilden av en tjej som rent av "stalkat" karlen och gladeligen hoppat i säng med honom, men då det visat sej att hennes väninna hade lyckats med samma förmåner härsknat till och velat hämnas - om man nu inte ska blanda in några mer spektakulära konspirationsteorier. --- Sedan säger du något mycket dumt och taktlöst - vad har du för fördomar om dina medsystrar "påtända kvinnliga bekanta" - nej Nexa bilden av ung och arg falnar verkligen i stora flak - ung har du ju själv dementerat, men bitter framstår som en mer trolig åkomma. Skulle nakenhet vara liktydigt med drogmissbruk då har du missat det mesta vad jag kan förstå. Sedan förstår du inte vad det har med allt det här att göra - om jag nu välvilligt ska tolka det som en fråga så kan jag säga att det var sagt som en liten hint om att jag lever som jag lär och att det inte alls är ovanligt i mina kretsar. "hur jag kan hävda att: mängder av kvinnor låtit saker ske och spelat med i njutningens cirkus men sedan säger sej ha upplevt det skedda som övergrepp" - ja det är ju bara att läsa innantill på sajten "prata om det". Vad får dej att tro att jag odelat skulle mena "unga kvinnor" som du antar då jag skrivit "ungdomar"? - Det är dina fördomar inte mina. Någon pik till dej och din ålder som jag inte har någon aning om - har det alltså inte varit fråga om - men du får gärna utveckla dej lite ring det du säger "jag har då inte direkt sett några bevis på att du visar en massa hud pga att du vill visa att du inte har något emot bar hud" - vad tycker du att jag ska göra - byta min avatar mot en naken helfigur alltså "baby" det är ingen kontaktsajt de här :- räcker det inte med att jag i diskussionen meddelar min mening så seriöst och klart jag kan och svarar på ett godtagbart vis på eventuell kritik? - ja då tror jag nog du kommit fel - sa du feministisk dragning,,, kan tro de ja - hej och hå...
Inlägg #24: Postat: 2011-05-21 13:05:00
Leif Erlingsson
Återpostar Länk: sourze.se kommentar som definitivt har med ämnet för artikeln i denna tråd att göra:

Den förra globala mass-katastrofen som rensade den "Petri-disk" som är mänsklig civilisation efter att den förra kulturen däri kanske blivit toxisk och vänt sig mot sig själv hände för bara drygt 10000 år sedan, det talas om 13000 år. Om vi nu är mångdimensionella andliga varelser med fysiska projektioner ned hit i denna tillvaro så kan det ju tänkas att våra andra dimensioner gemensamt håller på att bli rejält "pissed-off" med hur misslyckat det nuvarande försöket alltmer ter sig. Vilket är väldigt tråkigt då samtidigt alla ingredienser för ett fullkomligt fantastiskt lyckande finns med! Men då måste vi börja ta lite personligt ansvar, för framtiden... D.v.s. inte dansa efter andra regissörer...
Inlägg #25: Postat: 2011-06-19 16:24:00
Leif Erlingsson
Som jag nyss skrev i annan tråd, "Den vetenskapliga mobbingen a la VoF sionism lämnar vi snart bakom oss.  Istället obegränsad kunskap a la den för-bibliska Inanna myten med sin skapelseberättelse om kunskapshunger och accepterandet av kunskap Länk: sourze.se .  Se ex. "How Consciousness Creates Reality" av Claus Janew Länk: free-will.de ."  Tbx Länk: sourze.se   Det system som kommit till vägs ände Länk: sourze.se och artikeln har en enda "chans", och det är totalt världskrig.  Och det är vad de satsar på.

De är dock körda.  Det är bara fråga om hur jobbigt det kommer att bli, och den saken är helt upp till dig och mig.
Inlägg #26: Postat: 2011-06-19 16:37:00
Leif Erlingsson
Mkt bättre länk, om obegränsad vetenskap:   Länk: sourze.se .   Claus Janew är mer filosof.
Inlägg #27: Postat: 2011-06-19 17:30:00
Leif Erlingsson
PS:  "The Elite, the Great Game and World War III" by Prof. Mujahid Kamran, Länk: globalresearch.ca
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...