| Inlägg #221: Postat: 2011-04-18 14:36:00 | |
|
Lordchaos |
Jag instämmer helt och fullt i #214 och #216. Frid med er alla!
|
| Inlägg #222: Postat: 2011-04-18 14:38:00 | |
|
Inger Olsson |
#217 Leif E Ström: Intressant länkartikel du gav. Jo, H Tingsten var en av Sveriges bästa bl a politiska skribent/skriftställare. Påläst och insiktsfull. Han gick den långa vägen och då "riskerar" man att bli sådan ;-/// Instämmer i din metafor: "Jan Guillou tillhör gänget vars taggar aldrig slutar att infektera". Jag retar mig ännu på att han saknade totalt omdöme, i det han försvarade Keith Cederholm på ett mer själviskt plan. Det hade i grunden inget med rättspatos att göra. Hade man stoppat K C däremot i tidigt skede skulle många liv ha sparats, ja du förstår... Guillou har fått alldeles för mycket cred ang. IB-affären. Han var endast en feg skit men snodde åt sig äran.../// "Myrdalssyndromet" föräldrarna till Jan uppfattar jag fortf. vara en tragisk del av SAP: s historia, vilket skulle få konsekvenser, som du vet, på många plan. /// Jo, du kan ha rätt i att Jan Myrdal tror på sig själv. Men självförtroende är inte detsamma som självkänsla. Ens självkänsla eller brist på den formar ens människosyn. Ens människosyn formar en världsbild. Inte tvärtom. Det är nog en förklaring varför Jan Myrdal har stöttat folkmord för att i nästa andetag, på ett kallt sätt liksom, anklaga andra folkgrupper och länder för att begå detsamma. Utifrån hans egna "intellektuella" preferenser förstås.
|
| Inlägg #223: Postat: 2011-04-18 14:39:00 | |
|
Aguirre |
Dag..vad gäller nazismen så borde det inte finnas nån neutral hörna egentligen...men jag håller med dig på så vis att...sån skit dom lärde ut i skolan borde man dubbelkolla själv extra noga...auktoritetstron är för stor generellt // Jag har just blivit infogad i "mainstream" facket för att jag inte är extrem nog i judefrågan :-..som att jag skulle vara "extrem" sakens egen skull...oscar gör den enda vettiga poängen här...vi ska räkna människor....Leif ...att bekämpa sionismen...har inget med att räkna judar, eller utså tvivel om Förintelsen att göra..det är farligt att vara pragmatisk och göra alla sionismens fiender till vänner...Sionismen och staten Israel skall bekämpas för sina egna brott.
|
| Inlägg #224: Postat: 2011-04-18 15:45:00 | |
|
oscar berven |
Aguirre mfl, jag vatt inne på det där med klassificering och namnkallande förut, även namnkallande utan eg illvilligt uppsåt ... tex Kissinger, mig veterligen har han åtal mot sig, tror på rak arm om Indokina, Cambodia å Östtimor. Han e sionist, judisk genom sina föräldrar, en skicklig, milt uttryckt, streber till politiker i topp. Var i dessa klassificeringar är han möjligt skyldig? Inte e de jude, inte som sionist/nationalist i sig vem har inte claimat rätt till territorium förut?, streber med insikt i hierarkiska toppskikt? .. nej, han är skyldig som han är trol med motiv som ligger i det enklaste, girighet, maktbegär och de mänsklig övertramp han gjort med ändamålen helgar medlen am terrorism tex Länk: wik.inormous.net Han är en människa som du och jag.
|
| Inlägg #225: Postat: 2011-04-18 15:45:00 | |
|
oscar berven |
forts. ___Alla ideologier och metoder kan missbrukas och kapas som nämts i tråden några ggr. Så låt oss prata, om vi nu skall ösa ur faktiska skyldiga potten, de konkreta övergrepp som skett. Är sionism i sig som grundideologi på pappret illegal? Jag tror inte det. Men väl de metoder/fakt illdåd som brukas för dess propaganda. Vem har gjort dem? Vilka fakt illdåd görs just nu i Afganistan och Libyen el tidigare i Panama el Sudan, Irak osv ... Det är oxo terrorism när vi gör det, likaså de, utan att Alla israeler, judar, amerikaner, svenskar, minoriteter extremister el majoriteter är skyldiga .. Jag vet att Dag inte hållt med om att inte peka ut sionism som skyldig, och visst fan blir man mörkrädd när man läser Hertzl el Rhodes, Hitler se sionism nazism deal Länk: youtube.com http://www.c-spanvideo.org/program/289751-1 , Rothchild, Milner, Hess, Disraeli ... men jaja nu pallar jag inte längre heller mina hårklyverier behöver klippa mig dock ... dags som fan att vara och verbifiera och leva, inte hacka upp, substansifiera ... dags för coagula, snarare än disolvé, för den som orkar klicka på Länk: wik.inormous.net
|
| Inlägg #226: Postat: 2011-04-18 15:57:00 | |
|
oscar berven |
ett aber, är förvisso de som alltid kommer undan, de i kostym, de riktigt skickliga konspiratörerna, de Utför ju aldrig dåden. Som klassiska maffiametoder vi sett på film. Men låt oss oavsett detta prata –människor–, och deras motiv och handlingar. ... så, Om motiven är kärlek, som några nämt, då blir de flesta handlingar därefter ...
|
| Inlägg #227: Postat: 2011-04-18 16:31:00 | |
|
Dag Nilsson |
#224 - Under första halvan av mitt liv trodde jag att det inte fanns någon eller någonting man verkligen kunde lita på. Plötsligt kommer en insikt till mig att det finns något som aldrig ljuger, men som alltid talar sanning - min känsla!
I snart trettio år har navet i mitt liv varit - En känsla är ALLTID sann! --- När känslor kommer kaotiskt, med motstånd eller bara upphör då löser jag komplexen genom att ställa frågorna - vem, var, när, hur och varför. För det rör sig då alltid om att skräck är med i bilden, skräck som tillförts utifrån genom aktiv ondska eller passiv ondska. Det senare sker när den vuxne överger ett barn som har för svåra känslor för att kunna hantera dem själv. --- Övermänniskoideal i vilket alltid ingår förakt för svaghet - är inget annat än förakt för det svaga och behövande barn man var som nyfödd och de allra första åren. Fascismen/nazismen/sionismen förenas i övermänniskoideal. --- Aguirre, jag har vuxit upp under järnhälen. Och jag var tvungen att hålla tungan brun för att undvika att bli ihjälslagen. Jag var tvungen att helt och hållet säga nej till mig själv och gå in i en flinande anpassning, som tyvärr fortsatte långt längre än som behövdes. --- Nu kan du säkert veta att hos mig göre sig inte nazisten besvär! Men - från regeln - Vem, var, när, hur - och om det går - varför, gör jag aldrig avsteg. Det skulle i så fall ske till priset av att jag tappade orienteringen i tillvaron. --- Hur mycket jag än avskyr nazister så gäller objektiva fakta även för dem. Om det är så att vissa "sanningar" om vad som skedde i koncentrationslägren har torterats fram av de allierade, då är detta ett faktum jag tar ställning till. Och jag ser varje torterat vittne som helt förbrukat. Oavsett om vittnet är nazist. Och oavsett vilka vidriga brott mot mänskligheten nazisterna begick. --- Att USA inte heller idag drar sig för att använda sig av torterade vittnen när de utreder "sanningen" visar att den staten inte är en rättsstat. --- Efter 9/11 så tror jag inte på någon händelsebeskrivning som är av större politisk betydelse. Inte någon! Tvärtom räknar jag med att allt är tillrättalagt för någon eller några parters syften. Även när det råkar vara objektivt sant, så ingår det i propaganda. För varje ny politiskt intressant uppgift som når mig så tänker jag: Hur ser förvanskningen ut denna gång? Vem tjänar maktposition på förvanskningen? --- Aguirre, jag förstår att du har något privat skäl att se explosivt rött när nazister kommer på tal. För mig gäller det alla grandiosa övermänniskor jag stöter på. --- Jag tror att du nu vet varför jag även skulle försvara en nazist om han angavs ha gjort något han bevisligen inte gjort. Känsla och sanning står över allt annat i mitt liv. Sakta, sakta tar det nedtrampade i mig form, men jag tror inte det klarar av ett enda svek till. |
| Inlägg #228: Postat: 2011-04-18 17:48:00 | |
|
CMO |
#227 Ja där ser man vad en gravt narcissitisk personlighetsstörning med heltäckande skygglappar och konsekvent applicerande av cirkelresonemang kan leda till. Sourze borde donera Dags och Leifs samlade kommentarer till något psykiatriskt forskningsinstitut, det finns säkert materia för flera avhandlingar där.
|
| Inlägg #229: Postat: 2011-04-18 18:19:00 | |
|
Dag Nilsson |
#228 - Tack CMO! - dina små kvitton är så underbara att jag har svårt att tro mina ögon.
|
| Inlägg #230: Postat: 2011-04-18 18:19:00 | |
|
Diplomatenologgad |
#227 Fy Fabian var du är taskig CMO, dumma dej!
|
| Inlägg #231: Postat: 2011-04-18 18:56:00 | |
|
dumhuvudet |
#228 cmö nu har du verkligen visat vilken idiot du verkligen är. Sällan har jag skådat dess like så som jag ser det så beskriver det du skrev dig själv detaljerat.
|
| Inlägg #232: Postat: 2011-04-18 19:30:00 | |
|
Dag Nilsson |
Falsk eller äkta - förstärka ytan eller låta den brista. Du väljer - Länk: youtube.com
|
| Inlägg #233: Postat: 2011-04-18 20:53:00 | |
|
oscar berven |
Dag # 227 ”som alltid talar sanning - min känsla!” jag håller med om detta. Och kommer att tänka på vediska svanar som kunde dricka upp mjölken och lämna kvar vattnet. The swan is white, the duck is white, so how to differentiate between both of them?
With the milk-water test, the swan is proven swan, the duck is proven duck! Använder vi liknelsen för att finna sanningen ur allt brus så går det till viss del med hårdevidens, MEN jag känner instinktivt att det mesta inte ligger i sådant positivistiskt tänk. Hur definierar vi moral? Rätt och fel osv ... Mycket ligger på ett helt annat plan. .. |
| Inlägg #234: Postat: 2011-04-18 20:54:00 | |
|
oscar berven |
hah! små CMO-kvittenser, jojo ...
|
| Inlägg #235: Postat: 2011-04-18 22:25:00 | |
|
Hansson |
Länk: dn.se
Från DN idag läs och det är ingen sionistisk konspiration eller larv, detta är verkligheten. Det jag skrev var också verklighet trots att vissa här tycks ha en annan åsikt som de mer än gärna torgför och sa har vi andra som inte kan hålla sig till de som står i artikeln. Det jag skrev baseras på olika böcker jag läst program jag sett och egna kunskaper. En sak till sanningen är att nazi Tyskland lät mörda icke arier och andra som inte var nazister, detta går inte att försöka förklara bort, vad staten Israel gör i dag är bara att fördöma men staten Israel existerade inte förens 1947 detta är fakta som inte går att förklara bort. Vad USA och dess alieraerade gjorde eller inte gjorde är en annan del av krigs historien som inte hör hemma här. Fakta är att Göring fega ur och tog sitt eget liv och flera andra dömdes till döden, detta är också fakta. Den som trots detta fortsätter förneka förintelsen måste ha mins en skruv lös. Med detta hoppa jag att de blir slut på allt dravel och rent wc snack. MVH FH |
| Inlägg #236: Postat: 2011-04-18 23:44:00 | |
|
Aguirre |
Dag..helt rätt tänkt...felaktiga anklagelser är felaktiga anklagelser även när det gäller en nazist.Jag ser inte speciellt mycket mer rött mot nazistiskt förryck än mot annat förtryck...men jag ser en extremhöger i Europa som bara väntar på att få återupprätta Adolf...och dessa har fått fint svängrum..och har starka ekonomiska uppbackare...det är inte bara SD i sverige..det är Sannfinländare och LePens avkomma och Flamländska blocket m.m....ekonomisk kris har vi tillika i Europa...Historien ser väldigt lika ut...börjar man då implicera att juden får skylla sig själv..då är vi i mörkret igen...Jag kan förstå att din historia gör att du inte litar på nån...den inställningen skall du behålla...Men att vid våra år i vår tid, ge Adolf "the benefit of a doubt" är väl generöst.
|
| Inlägg #237: Postat: 2011-04-19 00:18:00 | |
|
Hansson |
Tack för din svar Aguirre jag ser också vissa synbara farhågor i de som sker i dag och då är det lätt att glömma historien som våra politiker är så duktiga på.
Men det är nu viktigt att inte glömma de mörka krafter som fanns bakom Adolf och hans hantlangare, dessa män har även dom blod på sina händer och så har även Sverige som stod vi sidan av och såg på i tyst samförstånd, man lät t.ex division Engelbrekt åka genom Sverige till Norge och Finland fult beväpnade trots att de skulle vara sk permitions tåg. Så Vi får aldrig och jag menar ALDRIG glömma denna mörka tid i vår nu tids historia. |
| Inlägg #238: Postat: 2011-04-19 01:09:00 | |
|
oscar berven |
Aguirre vet inte om du såg, ang dina farhågor min post # 80 Länk: sourze.se och jag avslutar med Russell om den perfekta fascismen, som brave new world, där servitude is bliss, som Sthlm Syndomet ... Gradually, by selective breeding, the congenital differences between rulers and ruled will increase until they become almost different species. A revolt of the plebs would become as unthinkable as an organized insurrection of sheep against the practice of eating mutton.” Bertrand Russell, The Impact of Science on Society, 1952, pg 67 Russell beskrivande ett mardrömslikt scenario om Nazisterna hade vunnit WWII, som vissa forskare menar de gjorde i det dolda Länk: wik.inormous.net
|
| Inlägg #239: Postat: 2011-04-19 01:29:00 | |
|
oscar berven |
Hansson #237, jag har beskrivit delar av dessa bakom Hitler, what say you? Länk: wik.inormous.net
|
| Inlägg #240: Postat: 2011-04-19 01:53:00 | |
|
Aguirre |
Oscar..de är mkt. intressanta länkar...visst kan man på sätt och vis säga att Hitler vann på det viset att demokratin förlorade,andra stater stärktes m.m. Hitler blev slagen men ideen om massförtryck/statsmakt
blev inte slagen..de som "skapade" Hitler blev inte slagna och lagförda etc...och framförallt..i det som Fuller påpekar...man vinner inget på att banka ned ett system..man vinner genom att bygga upp nåt nytt som är bättre än det gamla...Men detta vet även härskarna...och man får bygga nytt samtidigt som man kämpar ned de andra...det finns inte rum för konkurrerande system inom systemet..Här är ett pågående arbete om "Open Source Goverment" som jag uppskattat att ta del av.. Länk: desktopregulatorystate.wordpress.co... ..här knyts produktionsmedlens utveckling samman med ett nytt sätt att se människan/humankapitalets agerande ihop, på ett modernt sätt som t.o.m. gjorde mig lite delvis förvånad...detta är utanför denna diskussion..men det rör demokratins väsen. |
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.