Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#217 Leif E Ström: Intressant länkartikel du gav. Jo, H Tingsten var en av Sveriges bästa bl a politiska skribent/skriftställare. Påläst och insiktsfull. Han gick den långa vägen och då "riskerar" man att bli sådan ;-/// Instämmer i din metafor: "Jan Guillou tillhör gänget vars taggar aldrig slutar att infektera". Jag retar mig ännu på att han saknade totalt omdöme, i det han försvarade Keith Cederholm på ett mer själviskt plan. Det hade i grunden inget med rättspatos att göra. Hade man stoppat K C däremot i tidigt skede skulle många liv ha sparats, ja du förstår... Guillou har fått alldeles för mycket cred ang. IB-affären. Han var endast en feg skit men snodde åt sig äran.../// "Myrdalssyndromet" föräldrarna till Jan uppfattar jag fortf. vara en tragisk del av SAP: s historia, vilket skulle få konsekvenser, som du vet, på många plan. /// Jo, du kan ha rätt i att Jan Myrdal tror på sig själv. Men självförtroende är inte detsamma som självkänsla. Ens självkänsla eller brist på den formar ens människosyn. Ens människosyn formar en världsbild. Inte tvärtom. Det är nog en förklaring varför Jan Myrdal har stöttat folkmord för att i nästa andetag, på ett kallt sätt liksom, anklaga andra folkgrupper och länder för att begå detsamma. Utifrån hans egna "intellektuella" preferenser förstås.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?