Inlägg #61: Postat: 2011-03-27 18:24:00
|
Diplomatenologgad |
#59 devinecosmos.com, jo jag tackar jag.
|
|
Inlägg #62: Postat: 2011-03-27 18:27:00
|
Leif Erlingsson |
"Den verkar inte vara så hemlig eftersom du känner till att den finns." Jag kan se effekter och inse att det måste finnas orsaker...
|
|
Inlägg #63: Postat: 2011-03-27 18:31:00
|
Diplomatenologgad |
# 62 Devine visions I presume ;-D
|
|
Inlägg #64: Postat: 2011-03-27 20:50:00
|
arga gubben |
#42 Dag Nilsson undrar: "Hur stor skada skall ske innan en kärnkraftsförespråkare börjar ifrågasätta sin inställning?"
Svaret är: Stor skada. Hur stor är stor? Om det är antalet människoliv måste det tydligen vara många eftersom andra industriolyckor, raserade dammar, och annat har kostat oerhört många liv. Vid 9/11 dog "bara" 3000 men finns det inte anledning att stoppa höga hus och airliners. Vid dammolyckan i Banqiao Kina 1972 dog 30 000 människor. Men det kanske inte handlar om människoliv?
Jag tror att 300 döda från en kärnkraftolycka är värre än 3000 döda av gasförgiftnig från ett raffinaderi. Varför då?
|
|
Inlägg #65: Postat: 2011-03-27 20:57:00
|
Aguirre |
arga gubben ? Hur lång halveringstid är det på dammolyckor ? Hur mycket mark måste man lägga åt sidan under överskådlig tid ?
|
|
Inlägg #66: Postat: 2011-03-27 22:22:00
|
Leif Erlingsson |
"Devine visions" / "devinecosmos", näe några devor står jag inte i kontakt med. Hellre Divine i så fall. Från det senare hållet hörde jag att negativa ET:s lurat i den negativa elit de byggt upp att jorden i stort sett ska gå under om några år och att enda chansen att överleva är med dessa ET:s, men att eliten och kanske även dessa ET:s är lurade, alla sina olika "different Realities" de kan färdas mellan till trots. Positiva högnivå-ET:s skapar uppenbarligen många olika "different Realities" åt de negativa och åt den negativa eliten att villa bort sig i, likt i spegelhuset på Gröna Lund... Det varken negativa ET-herrar eller jordiska tjänare den dolda s.k. elit som så ivrigt förnekas har fattat är att de bara tillåts göra så mycket sattyg som motsvarar mänsklighetens negativitet, men inte mer. Positiva ET:s har kontrollen, och låter det hela vara en skola för oss. När jag var liten "visste" jag att allt detta var en skola. Jag förstår denna faktakunskap intellektuellt och känslomässigt nu.
|
|
Inlägg #67: Postat: 2011-03-27 23:47:00
|
Aguirre |
Man vet ingenting...detta är en intervju med vår en av vår tids ledande teoretiska fysiker inte vilken foliehatt som helst ... Länk: youtube.com
|
|
Inlägg #68: Postat: 2011-03-27 23:55:00
|
Jocke S-43 |
Vad säger energi- och kärnkraftsexperten GunnarL om läget angående Japan? En sansad diskussion med kamrat AA i ämnet kanske?
|
|
Inlägg #69: Postat: 2011-03-28 00:21:00
|
sunnyb |
Jan: 48 Då var både jag o mina barn uppenbart sinnessvaga redan för 30 år sedan för det var farhågor som dessa som fick oss att bära märket o som fick sonen runt 10 år att tapetsera fronten på vårt hus med stora solar.
Vissa grannar anade nog ett stänk av vansinne här:
Afficherna var typ 4 m x 4 m:
|
|
Inlägg #70: Postat: 2011-03-28 00:24:00
|
sunnyb |
Tyvärr har samma son blivit vuxen o skulle ryckt ner afficherna med motiveringen att dessa sänkte värdet på huset!Det är bara jag som vägrar bli vuxen här i huset.Ett barn men utan illutioner.
|
|
Inlägg #71: Postat: 2011-03-28 10:06:00
|
arga gubben |
#65 Aquirre sa: "Hur lång halveringstid är det på dammolyckor ? Hur mycket mark måste man lägga åt sidan under överskådlig tid ?"
Antagligen kommer det översvämmade landytan i Kina vara skadad och obeboelig under lång tid. Eftersom 30 000 människor dog var det nog en kopiöst stor yta.
|
|
Inlägg #72: Postat: 2011-03-28 11:01:00
|
rené |
#71 Jag har visserligen inte läst alla 71 inlägg men nog måste någon påpekad kärkraftens totala effekter. Från brytning till förvaring i tusentals år. Det är väl ingen andra miljöpåverkan som kan jämföras med kärkraftens effekter.
|
|
Inlägg #73: Postat: 2011-03-28 12:30:00
|
Dag Nilsson |
Så vitt jag kan se är det inte otänkbart att all mark mellan Fukushima och Tokyo kommer att bli obeboeligt för lång tid framöver. Det handlar om hundratals ton kärnbränsle och utbränt kärnbränsle som ingen riktigt vet vad som kommer att hända med. --- Det mänskliga psyket är bättre på att hanterar fysiska katastrofer, vilka gemene man kan bedöma med ögat, än osynliga, krypande katastrofer där ingen vet om samma "experter", som hade fel om hur säkert allt var innan katastrofen, nu plötsligt är pålitliga. Vi måste därför räkna med att människor har själar på annat sätt än maskiner. Vi är inte genetiskt förberedda på ett liv på planeten Krypton. --- Hur kan man tala om frihet och ändå vara beredd att lämna kärnavfall efter sig som inkräktar på kommande generationers frihet i miljontals år. Detta är ett slags rekord i omoral. --- Vem tror på fullt allvar att man vid nästa storkrig i Europa kommer att lämna kärnkraftverken och kylbassängerna oattackerade?
|
|
Inlägg #74: Postat: 2011-03-28 21:54:00
|
GunnarL |
Man lär sig en väldig massa nyttigheter på Sourze nu för tiden! Bara under senaste året har jag förstått att den stora boven USA har 1startat ett vulkanutbrott på Island, 2 Utlöst en jordbävning med åtföljande koleraepedemi på Haiti och 3 Fixat till en tsunami och jordbävning i Japan, vilket lett till en kärnkraftsolycka. De är jävligt kluriga amerikanarna! CMO:s inblandning i allt detta vill jag inte ens tänka på. För övrigt är ju dessa katastrofer bara en piss i Östersjön med tanke på allt annat jävelskap de ställt till.
|
|
Inlägg #75: Postat: 2011-03-28 23:03:00
|
Kalle Tuntolej |
Ja, säga vad man vill - jag visste att amerikanarna var dådkraftiga, men innan jag kom till sourze vistte jag inte vidden av det. Men tydligen ligger de i strid me utomjordingar, vilket gör saker jobbiga för dem. Och med en massa smarta killar här på sourze som har kommit på dem förstås... Fast det där med kärnkraftsolyckan har du missförstått Gunnar. Den är en cover-up för att dölja att man använde kärnvapen för att starta tsunamin. Det har Leif sagt, och han sover alltid på all information en natt innan han publicerar den, på så vis vet han att den är att lita till! Nu skall jag också sova, verkar smart på något vis!
|
|
Inlägg #76: Postat: 2011-03-29 15:36:00
|
arga gubben |
Atikelförfattaren skriver inledningsvis: "Snart flyger ett kärnkraftverk i luften. Då får vi alla flytta till Afrika eller möjligen till Sibirien."
Vaför inte Tjernobyl. Med undantag för den närmaste omgivningen, är stora omräden numera beboeliga. Tomma lägenheter finns, men en viss upprusning behövs.
|
|
Inlägg #77: Postat: 2011-04-15 12:37:00
|
Leif Erlingsson |
|
|
Inlägg #78: Postat: 2011-07-03 14:19:00
|
Leif Erlingsson |
En av världens främsta fysiker, Michio Kaku, på CNN om Fukushima - "De ljög för oss", "alla tre reaktorerna hade härdsmältor". Det kokar fortfarande, vi håller oss "i fingernaglarna". "Om ett nytt skalv kommer kan detta bli den värsta och största industriella olyckan någonsin." Länk: youtube.com . Dock, påpekar Benjamin Fulford, har denna olycka en guldkant. Nämligen eftersom den övertygat det japanska politiska och affärsetablissemanget att fasa ut kärnkraft och olja som energikällor och istället investera i alternativ energi. För den som sett filmer på japanska vattendrivna bilar är detta hoppfullt. "Fri Energi", kort sagt. Decentraliserad energi, matproduktion o.s.v. är ju dessutom av nyckelbetydelse för att vi människor ska kunna återerövra vår självständighet och personliga frihet.
|
|