Kärnkraften måste skrotas

Showing page 3 of 4: 1  2  3  4
Inlägg #41: Postat: 2011-03-25 21:53:00
Aguirre
Ok...Diplomaten...då litar vi på dig att de har skärpt upp grejorna...Jag filmade aldrig våra leveranser men efter 2 besök var det bara att heja när man kom tillbaka..och ingen gjorde nånsin en koll på vad som var i bilen.. :-
Inlägg #42: Postat: 2011-03-26 10:37:00
Dag Nilsson
Hur stor skada skall ske innan en kärnkraftsförespråkare börjar ifrågasätta sin inställning? Är det skillnad på hur själva förgiftningen går till, som gör att man inte behöver se faran med Fukushima. Tjernobyl hade ett hastigt förlopp. Därför kan det inte jämföras med Fukushima, menar man. Att dödas genom en sakta genomförd kvävning kan inte jämföras med att dödas med ett skott. --- Varför är det så viktigt att leva upp till kapitalets krav på avkastning att man är beredd att göra Jordens yta livsfarlig? --- När skall teknokraterna inse att lycka inte kan tillföras utifrån? Lycka är en inre upplevelse som endast kan erfaras av den som helt och fullt är sig själv. För detta krävs föräldrar som kan ta emot sina barn och ge allt det som barn behöver, under de år då hjärnan formas - från födseln och ett par år framåt. --- Ingen kärnkraft i världen kan ersätta mentalt frånvarande föräldrar. Inga börsklipp heller. Det blir bara giftiga surrogat för levande värme. Levande värme som bara människor kan ge. Kännande människor. --- När skall teknokraterna inse att ett samhälle som bygger lyckliga människor är det enda samhälle som är värt att sträva efter?
Inlägg #43: Postat: 2011-03-26 12:13:00
Lordchaos
Har räknat ut att du är Zen master :
Inlägg #44: Postat: 2011-03-26 12:58:00
Aguirre
Dag..Teknokrati är ett trist tunnelseende..men vi har bara haft det i ynka 300 år..innan dess var den tekniska utvecklingen ganska noll...Det finns ingen motsättning mellan teknik och inre lycka..problemet är som vanligt en fråga om makt..och makt hade heller inte varit ett problem..om vi inte hade haft grundförutsättningen för den...Lydnad...lydnaden är ett större problem än makten över och styrningen av tekniken...det är den stora lydnaden som blockerar den kännande,lyckliga,varma människan från att använda jorden vettigt.
Inlägg #45: Postat: 2011-03-27 00:13:00
sunnyb
Dag:Det var min favoritmonolog av Tage Danielsson!
Inlägg #46: Postat: 2011-03-27 00:17:00
sunnyb
Jag o mina då små barn demonstrerade emot kärnkraften redan när det bagav sig. Jag har aldrig haft anledning att ändra mig.Men så är jag oxå villig att leva på en helt annan nivå på standarden än de flesta svenskar i dag.Jag har bott i skogen utan el i många år:födde till o med min son där.Barnmorskan hade en ficklampa.
Inlägg #47: Postat: 2011-03-27 09:26:00
Dag Nilsson
"Bolaget: “vi vet inte vad vi skall göra” – värre än Tjernobyl" ---- "Experter: Fukushima lika allvarligt som Tjernobyl" --- Se här, nu börjar man svamla på Svenska Dagbladet också. ---- Hur länge skall dessa romantiker få breda ut sig och förvirra vanligt folk. Vet hut och skäms! Och därtill - Trams!
Inlägg #48: Postat: 2011-03-27 11:12:00
Jan Brunnegård
Den verkligt allvarliga saken är ju att det är ca 6 reaktorer vid tre olika verk som tagit skada, är överhettade, står o pyser "Gud vet vad" och att många människor redan skadats och riskprognosen varierar timme för timme. Varken Kejsaren eller någon annan i Jippons land har någon helhetsbdömning av läget. Man vet bara delvis vilka åtgärder som ska sättas in.Ibland vet man vad som borde göras - men det går inte med tillgängliga resurser. JUST NU talas det om att strålningen i havet utanför verken är 1.000 000 ggr större än normalt. För en vecka sedan hade bara sinnessvaga vågat säga en sådan siffra. En del reaktorer är skadade av jordbävningen, andra är skadade av tsunamin och i en tredje grupp har läget förvärrats av misstag o bristande kunskap. // Detta betyder i klartext att vår Kärnkraftstid nått en internationell vändpunkt. DET NYA fantastiska verket i Finland kommer inte att byggas färdigt. Alla gamla reaktorer i Europa osv ommer att stängas av medan de nyare o något säkrare måste gå ett tag till för att vi inte ska frysa ihjäl.Har vi en andlig moralisk beredskap för denna stora omställning??
Inlägg #49: Postat: 2011-03-27 11:27:00
Jocke S-43
Verkligen illavarslande, men aningen fanns där redan i början av kaatastrofen. Nu kan man "inte göra något på flera veckor, eller kanske månader" säger dom i Japan. Och vad kan hända under tiden då? Och hur mycket tonas risken ändå ner? Vill man vara cynisk, så kan man ju undra på hur mycket som skall hända innan en succesiv internationell avveckling blir av. Och då återstår ändå avfallsfrågan! "Après nous le déluge" - efter oss syndafloden. Det var kanske tsunamis som profetian avsåg...?
Inlägg #50: Postat: 2011-03-27 12:06:00
Leif Erlingsson
Det påstods 2011-03-21 av Benjamin Fulford att Fukushima är till för att dölja radioaktiviteten från kärnvapen nedborrade i havsbotten utanför Japan, som skulle vara orsaken till tsunamin, och att allt snack om HAARP också är för att avleda uppmärksamheten från det verkliga skeendet: "The United States occupation forces in Japan are staging a major strategic defeat because they know the Japanese defense establishment knows it was elements of the US military that set off the March 11, 311 tsunami attack against Japan. This attack used nuclear weapons drilled into the seabed by submarines and not HAARP according to senior Pentagon Sources. In addition, four months ago they overruled Japanese authorities and placed deadly plutonium into the number 3 reactor at Fukushima, according to the governor of Fukushima prefecture. This was to provide a nuclear cover story for the seabed atomic attack, pentagon sources say. Needless to say, the ring-leaders of this attack are now in hiding and know they will be found." osv
Länk: benjaminfulford.net . Re: #48, Länk: sourze.se
Inlägg #51: Postat: 2011-03-27 16:05:00
Kalle tuntolej
Med all respekt Leif: jag ställer mig lika tveksam till detta som till din ide om att wtc sprängdes 911. Du säger att usa:s jordbävningsmaskin haarp var en false flag för att dölja att USA skapat tsunamin mha kärnvapen på havsbotten, och att det inte alls händer något farligt vid Fukushima eftersom strålningen kommer från kärnvapnen. Fukushima används alltså bara för att dölja strålningen från de kärnvapnen. Du, Dag och Sparris får även avseende denna konspirationsteori ursäkta en rädd, "hjärnskadad" och tankemässigt låst människa, men jag finner upplägget lika plausibelt som era teorier runt 911. Världen fungerar inte på det viset. Man kan inte starta tsunamis med kärnvapen i smyg.
Inlägg #52: Postat: 2011-03-27 16:08:00
Aguirre
Jan..."Har vi en andlig moralisk beredskap för denna stora omställning??"...tja...kommer du ihåg alla glada människor som sprang omkring med solmärken på sig under folkomröstningstiden...och som trodde att det var demokrati i Sverige ? Dom har haft den andliga och moraliska beredskapen för detta i 30år...Det är lungt Jan ...börja packa ihop skiten bara.
Inlägg #53: Postat: 2011-03-27 16:24:00
Aguirre
Leif...visst finns det konspirationer...en hel del faktiskt...men jag tror inte att den fullt väntade jordbävningen i Japan var en sådan...att 9/11 är ett inside job är uppenbart...men man kan inte låta den insikten förgifta hela världsbilden...visst är det en chock för många att inse att världen inte är transparent och demokratisk...men att börja skaka kontinentalsocklar med högteknologi...det ligger utanför vad man skall grubbla på....Det finns mellanlägen mellan ditt och Kalles sätt att fundera...Allt är en konspiration och Inget är en konspiration...Givetvis är vissa saker konspirationer...det måste man kunna ta till sig på ett sansat sätt..
Inlägg #54: Postat: 2011-03-27 16:24:00
Jan Olsson
Alla de glada människorna....bodde dom inte i Schlaraffenland? - där flödar det inte av strålning,utan av mjölk och honing! - dit skall jag, en vacker dag! -
Inlägg #55: Postat: 2011-03-27 16:30:00
Aguirre
Lessen Jan..du kommer bara tillbaks till där du var innan du föddes..men det kanske duger ?
Inlägg #56: Postat: 2011-03-27 17:52:00
Leif Erlingsson
Jag sa inte att jag påstod det. Jag berättade att Fulford sa det. Däremot är jag inte främmande för möjligheten av ett dolt krig mellan fraktioner där vissa har tillgång till scalar weapons / torsion field physics, och andra får nöja sig med atomubåtar och kärnvapen. Börja lägga pussel med ICBM utanför LA och liknande händelser, som tystats ned eller avfärdats, och det mesta talar för att ett krig som vi ej informerats om pågår mellan delar av den hemliga makten. Jag skulle i så fall gå så långt som att delar av den hemliga makten är mer människovänlig och vill oss väl, medan andra delar är fullständigt vettlös. Inget är svart eller vitt, vi måste börja lära oss se nyanser!
Inlägg #57: Postat: 2011-03-27 17:54:00
Leif Erlingsson
Kalle, inte ens Fulford påstår det du påstår att jag påstår.
Inlägg #58: Postat: 2011-03-27 17:58:00
Leif Erlingsson
... syftade på "Du säger att usa:s jordbävningsmaskin haarp var en false flag för att dölja att USA skapat tsunamin mha kärnvapen på havsbotten, och att det inte alls händer något farligt vid Fukushima"
Inlägg #59: Postat: 2011-03-27 18:02:00
Leif Erlingsson
Här är förresten David Wilcocks "take" på detta, "Japan: A Final, Desperate Attempt to Stop Disclosure?" Länk: divinecosmos.com . Fick länken i mailen för en stund sedan, ska nu själv läsa.
Inlägg #60: Postat: 2011-03-27 18:22:00
Diplomatenologgad
#56 Leif "mellan delar av den hemliga makten" Den verkar inte vara så hemlig eftersom du känner till att den finns.
Showing page 3 of 4: 1  2  3  4
Laddar...