Inlägg #1: Postat: 2011-03-08 11:36:00 | |
Andreas |
överallt annars demonstreras det: Länk: larouchepac.com kolla ocksü larouche.se, vi har lösningarna
|
Inlägg #2: Postat: 2011-03-08 11:55:00 | |
Per E |
Och varför "gapar gatorna tomma"? Min teori: Folk i allmänhet känner inte igen sig i din beskrivning av nuläget och tror helt enkelt inte på din helvetiska framtidprofetia. Jag förstår dom.
|
Inlägg #3: Postat: 2011-03-08 12:26:00 | |
Leif E Ström |
Din början av artikeln är en allmän uppfattning om hur Sverige upplevdes av dåtida livsresenärer. Sorry men välfärden hade redan i slutet av 60-talet fått en släng av narkolepsi. Om du vill vara så vänlig att läsa Länk: sourze.se kanske du får en annan uppfattning. Om du sedan har uppfattat vårt land som suvären stat, har jag även ett motvaccin mot denna villfarelse. Länk: sourze.se
Anders, tror du mig om jag talar om för dig att på min arbetsplats fick man sparken av facket - inte av företaget om man inte var ansluten. |
Inlägg #4: Postat: 2011-03-08 13:31:00 | |
Dag Nilsson |
Anders, jag gillar din ilska och din artikel. Analysen kanske du också har, den som svara på frågan - Varför kunde det gå så här?
|
Inlägg #5: Postat: 2011-03-08 14:37:00 | |
Jan Olsson |
Den bästa "arbetarerörelsen" är när benen går som trumpinnar på dem - på väg till jobbet - till fots eller per cykel - se Aseaströmmen,skulptur i Västerås -
|
Inlägg #6: Postat: 2011-03-08 21:24:00 | |
anders61 |
Om folk inte känner igen sig i min beskrivning av läget så tappar jag helt min tro för Sverige. Är det ingen som kan sin historia? Är det ingen som har hört av sina hårt arbetande föräldrar som i dag sitter med en pension som inte är värd namnet ens efter det att juppies har spelat bort pensionsfonderna. Arbetar rörelsen har byggt upp Sveriges välfärd vilken Moderaterna alltid har varit emot. nu har M chansen att rasera trygghetsförsäkringen eftersom de inte har velat haft den från början en gång. Titta på vad M har ställt sig emot allt sedan 1870. Nu sitter dom i regerings position så nu kan dom rasera allt som arbetarrörelsen har byggt upp. Dagens nyhet är att även facket, det allra heligaste i arbetarrörelsen är köpta av arbetsgivarna vilka representerar M och de borgliga partierna. Ja jag vet att dessa högervindar har stormat länge i Sverige men detta är just vad m har velat och de har åstadkommit det med sina tankesmedjor, lobbying och andra typer av konsultations bolag som har smittat ned arbetarrörelsens efterträdare. Detta hade aldrig varit möjligt om vi hade haft det gamla gardet i det socialdemokratiska partiet så som Gunnar Sträng, Olof Palme, Tage Erlander mfl.
Så jag står fast i vad jag har skrivit och ni får tycka vad ni vill, gator och torg gapar tomma och inte en protest någonstans. Och Sverige är förlorat till slaveriets bojor igen. |
Inlägg #7: Postat: 2011-03-08 22:19:00 | |
daniel1978 |
"Det var bättre förr", skriver den bittre samhällskritikern på sin laptop medan han sippar på latten. Symptomatiskt att den ende positiva kommentaren kommer från vår egen bombastiske skäggis, Herr Nilsson. Snart kommer käcka inlägg om hjärta och smärta och den Ondskefulla Högern, kanske kryddat med lite konspirationsteorier så småningom. Den som surfar får se.
|
Inlägg #8: Postat: 2011-03-08 22:23:00 | |
Jan Olsson |
Ju förr desto bättre - är en skämtsam benämning på tillståndet - bara inte för långt förr? - då kan det bli hemskt dåligt! -
|
Inlägg #9: Postat: 2011-03-08 23:03:00 | |
Bizon |
Jag är inte helt med på hur du menar med att 100 år varit förgäves?
|
Inlägg #10: Postat: 2011-03-08 23:09:00 | |
MDAMZ |
Jag ser inte aggresivitet i din artikel ...däremot en stor frustration som du delar med ofantligt många här i vårt land.Känslan av sveket mot oss, så många i det här landet som får oss totalt maktlösa och rättslösa. Jag har frågat många gånger hur det kommer sig att människor är med i facket, de ska ju se till vår arbetsrätt, se till människan, vad hindrar dom från att agera och ställa sig på barrikaden för arbetslösa och sjuka? De tar duktigt betalt för att göra ingenting.
|
Inlägg #11: Postat: 2011-03-08 23:16:00 | |
CMO |
Om artikeln är en satir är den superb.
|
Inlägg #12: Postat: 2011-03-08 23:54:00 | |
anders61 |
Ja det är en form av satir. Men den är också skriven för att den ska provocera!
|
Inlägg #13: Postat: 2011-03-09 00:09:00 | |
Jocke S-43 |
12 Precis, då kör vi lite "paranoj-genus" här! Reinfeldt påstår, att det är männens fel att kvinnorna jobbar deltid! Kan det inte vara kvinnornas fel att männe jobbar heltíd då? Ånej! Loja svenska folk, artikeln har rätt, delvis . Arbetstiden måste ner av en mängd skäl. Men "listige" Reinfeldt vet vilken knapp han skall trycka på... Fast det finns de som har det värre, tycker de. I tidningen Bang med statsstöd från Reinfeldt. "Hundra år av kvinnokamp, and all we got was rösträtt and this lousy T-shirt!" Länk: genusnytt.wordpress.com
|
Inlägg #14: Postat: 2011-03-09 09:06:00 | |
Leif Erlingsson |
anders61 "Om folk inte känner igen sig i min beskrivning av läget så tappar jag helt min tro för Sverige" #6, Länk: sourze.se , jag känner igen mig. Robert Wensman blickade klokt tillbaka i "Historiens vingslag" den 28 februari, Länk: sourze.se . "Något måste ha hänt längs vägen", konstaterar han. "Det verkar som att landet till sist, trots alla fantastiska krigsmaskiner blev invaderat av en makt som var oss övermäktig." Han nämner en revolution utan vapen. "Om det finns en enda dokumentärfilm som alla Svenskar borde se, så är det Dan Josefssons ständigt lika aktuella film Novemberrevolutionen." Länk i artikeln. "Samhällets självförtroende försvann. Vi blev ett samhälle präglat av rädsla." Palmemordet kan vara en del av denna revolution, så kanske några skott ändå avlossades - fler har strukit med i kölvattnet av detta. Som du själv konstaterar anders61, i tråden "Palmemordet fortfarande en gåta", "För att hitta svaret på den gåtan så måste man våga ta reda på svaret. Skulle tro att detta är ett politiskt mord utfört av SÄPO och ordern kom säkerligen från M kretsar." #28, Länk: sourze.se . Ja, fast bara om man tittar från svenskt perspektiv. Ordern kom givetvis från USA. tobias postade en koncis sammanställning i den tråden, Länk: est.jbn.nu , i inlägg #13, Länk: sourze.se , som jag har tagit del av. En detalj var att registren på svenskt vänsterfolk av allt att döma kopierades till flera andra länder. Ännu 1992 kunde TV, Norra Magasinet Special programledare Lars Borgnäs och Tomas Bresky, intervjua en av de tilltänkta Palmemördarna. Länk: youtube.com . En rolig herre, som än i dag gärna slår upp samtal på stan med folk om olika konspirationer. I dag är Internet översvämmat av folk drabbat av Stockholmssyndromet, att älska förövaren. Se vidare "Extremt engagemang mot alla konspirationsteorier utan något som helst intresse för att förstå något kan ha väldigt enkla orsaker." o.s.v. i min kommentar #6, Länk: sourze.se i "Palmemordet kunde ha fått sin lösning nu" tråden. Och se att TV4 Fakta körde "tredje graden" mot en svensk riksdagsman som före denna process velat att 9-11 undersöktes, o.s.v., som jag kommenterar i slutet av inlägg #2025, Länk: sourze.se i "Foliehattar spekulerar om 11 september". Som min källa där konstaterar, "Kalla Fakta kallar detta för en granskning, men det handlar egentligen om en opinionsbildande pseudofolkbildning." Länk: torbjornsassersson.com . "Det som för mig fortfarande är den gåta jag vill ha svar på är om svenskar i gemen är kapabla att förstå vad som har hänt." o.s.v. #19, Länk: sourze.se i "Palmemordet fortfarande en gåta.": "Om det nu var så, som antytts, att Palme mördades av patrioter längst in i underrättelsetjänst och polis... hur går vi vidare? Vi kan glömma att "straffa de skyldiga". Till att börja med agerade de antagligen i deras ögon för vårt bästa. ...Om man verkligen ville skulle man kunna utförda en amnesti-lag, som gav amnesti för mord och andra brott i samband med denna affär under förutsättning att man berättar allt i en sanningskommisionsprocess...."
|
Inlägg #15: Postat: 2011-03-09 09:28:00 | |
MDAMZ |
Vaddå förlorat tron på Sverige...Jag tror på människan i Sverige men...den absoluta makten vi har är mentalt störd, idag har medelklasen utrotats och ersatts med en under-underklass att göra människor livegna utan möjlighet att ta sig ur sin fattigdom är en politik som drivs idag...att ställa frågan vad som hindrar oss man som kvinna att gå ur våra hus och kräva våra rättigheter tillbaka borde vara på sin plats, men vilka står på barrikaden för landets alla utslagna människor och pekar med hela handen? Vi har inte den vanan här, och jante styr oss en hel del fortfarande så hur bryter vi det mönstret eller ska våra makthavare göra precis som de vill och fylla sin egen plånbok med pengar för varje människoliv som släcks?
|
Inlägg #16: Postat: 2011-03-09 10:25:00 | |
Dag Nilsson |
"If you cant beat them, join them." --- Ända sedan någon i Tyskland uppfann ordet arbets-givare, har arbetarrörelsen varit chanslös. Hur kan man i förhandlingar hävda egna krav mot den som ger bort något till en? Om någon vill köpa en bil av mig, då är jag en säljare som förhandlar om ett pris på min egendom, som det finns en intresserad köpare av. --- Vem kommer på något så urbota vansinnigt som att kalla en bilköpare för en "givare av bilköp" som ger bilköp till en "tagare av betalning"? --- Så länge den som levererar timmar av sitt liv kallas tagare och så länge den som hyr timmar av någons liv kallas givare, så länge kommer lönesättningen aldrig att fungera. Den som hyr arbetare gör det därför att det är en bra affär. Här finns inget endaste litet moment av givande. --- Makten över orden ger makt över tanken. Till muttrar passar fasta nycklar. Till skruvar passar skruvmejslar och olika bits. Vid en förhandling om rätt ersättning till delar av en människas livstid grävs konkreta och riktiga begrepp. --- Arbetarrörelsen är lurad inifrån från början samma krafter som uppfunnit orden anti-semit och konspirationsteoretiker. --- SAP och LO beter sig som en samling yra höns eftersom de inte kan fatta vad som har hänt. De verkligt onda djävlar, som styr världens kapital, markerade ett slut på svensk socialdemokrati och svensk arbetarrörelse med två politiska mord. Den som inte inser detta kommer aldrig att kunna förstå vad som händer just nu och framöver.
|
Inlägg #17: Postat: 2011-03-09 11:38:00 | |
Jocke S-43 |
16 Ja verkligen ett paradoxalt begrepp, instämmer. Sedan var det någon som hittade på det här med "proletär" också. Det kanske var adekvat då, och politiskt-pedagogiskt. Idag verkar det väl mer konserverande, till vissa partiers fromma?
|
Inlägg #18: Postat: 2011-03-09 12:08:00 | |
Dag Nilsson |
Det var när svensk arbetarrörelse kom på att politisk demokrati utan innehav av kapital är och förblir en kraftlös papperstiger, som storfinansen beslutade, att nu fick det vara färdiglekt i jämlikhetens sandlåda. Uppenbarligen fanns det folk inom LO som inte förstod att hålla sig inom de uppdragna gränserna. Med ordet LÖNTAGARFONDER kom svensk politik att förändras. I och med detta ord var den gamla socialdemokratin i praktiken över. --- Dagens Nyheter "råkade" fotografera en lapp som Kjell-Olof Feldt sett till att den "råkade" ligga synlig på sin riksdagsbänk och där han skaldat: "Löntagarfonder är ett djävla skit, nu har vi baxat dem ända hit". Samma förrädare deltar senare i novemberrevolutionen 1985. --- "If you cant beat them, join them." Placera några Kjell-Olof som femtekolonnare. Se till att alla som anar oråd omedelbart stämplas som konspirationsteoretiker. Sänk sedan hela skeppet SAP genom att driva en politik som Moderaterna driver bättre. --- Svensk arbetarrörelse var alldeles för naiv. Och i den mån det finns en arbetarrörelse kvar idag, så tror jag att man sitter så fast i stockholmssyndromet att ingenting kraftfullt kan väntas från det hållet.
|
Inlägg #19: Postat: 2011-03-09 15:01:00 | |
CMO |
#16 17 Dag, har du någonsin fått infallet att försöka tänka igenom någon av dina knasiga hypoteser och teorier innan du presenterar dem?
|
Inlägg #20: Postat: 2011-03-09 15:01:00 | |
Jan Olsson |
Gör MDAMZ till Folkhälsominister i ankdammen Sverige!!
|
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.