Valt inlägg:
"If you cant beat them, join them." --- Ända sedan någon i Tyskland uppfann ordet arbets-givare, har arbetarrörelsen varit chanslös. Hur kan man i förhandlingar hävda egna krav mot den som ger bort något till en? Om någon vill köpa en bil av mig, då är jag en säljare som förhandlar om ett pris på min egendom, som det finns en intresserad köpare av. --- Vem kommer på något så urbota vansinnigt som att kalla en bilköpare för en "givare av bilköp" som ger bilköp till en "tagare av betalning"? --- Så länge den som levererar timmar av sitt liv kallas tagare och så länge den som hyr timmar av någons liv kallas givare, så länge kommer lönesättningen aldrig att fungera. Den som hyr arbetare gör det därför att det är en bra affär. Här finns inget endaste litet moment av givande. --- Makten över orden ger makt över tanken. Till muttrar passar fasta nycklar. Till skruvar passar skruvmejslar och olika bits. Vid en förhandling om rätt ersättning till delar av en människas livstid grävs konkreta och riktiga begrepp. --- Arbetarrörelsen är lurad inifrån från början samma krafter som uppfunnit orden anti-semit och konspirationsteoretiker. --- SAP och LO beter sig som en samling yra höns eftersom de inte kan fatta vad som har hänt. De verkligt onda djävlar, som styr världens kapital, markerade ett slut på svensk socialdemokrati och svensk arbetarrörelse med två politiska mord. Den som inte inser detta kommer aldrig att kunna förstå vad som händer just nu och framöver.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?