Inlägg #21: Postat: 2011-03-02 15:25:00 | |
Tomasz Striner |
Till Aguirre och andra som liksom han kan skriva skit mitt i natten. Skaffa er ett jobb. Väx upp. Sluta gnäll på samhällets oförmåga att klara av era liv. Säg istället vad ni gör för att samhället ska kunna hjälpa dem som verkligen behöver hjälp.
|
Inlägg #22: Postat: 2011-03-02 15:31:00 | |
Tomasz Striner |
Tillägg till tidigare.
Jag har påpekat att både de rikisar som inte betalar skatt och de arbetsskygga som vägrar jobba är negativa för samhället vi alla lever i, det som vissa kallar för välfärdsamhället Sverige. Om någon känner sig träffad av detta är det bara att göra ngt åt det, såsom att betala skatt efter vad man tjänar eller skaffa sig ett jobb istället för att gnälla på samhällets orättvisa fördelning av tillgångarna som alla dem som betalar skatt slitit ihop. Ha en bra dag önskar er alltid lika vänliga, Tomasz Striner |
Inlägg #23: Postat: 2011-03-02 15:44:00 | |
Aguirre |
Nu känner vi igen dig Striner..gapar som en stolletok...Vi sliter för att betala din lön bl.a....och du skiter på oss...måtte de avveckla "din" myndighet fortast möjligt...Du är en verkligt onödig byråkrat...hoppas du håller dig borta från debatten ett tag nu igen och inte skäller mer på de som betalar din mat.
|
Inlägg #24: Postat: 2011-03-02 15:46:00 | |
Aguirre |
Har aldrig gnällt på samhällets oförmåga att klara mitt liv...men man undrar varför de klarar ditt Striner ?
|
Inlägg #25: Postat: 2011-03-02 15:51:00 | |
Jan Olsson |
Oj,vad Ni kan! - Varför inte taga det med ett leende? - I stället! -
|
Inlägg #26: Postat: 2011-03-02 16:11:00 | |
Dag Nilsson |
När man betraktar samhället som en serviceorganisation till storfinansen, då hamnar man i samma sällskap som Tomasz Striner. Om man ser samhället som samverkan mellan alla sorters människor, där alla har lika rätt att växa och utvecklas efter sina unika egenarter, då anmäler man en avvikande mening. --- En grundkurs i astronomi kan ge vidgade vyer. En holistisk syn på planeten Jorden, där man även inser det finns något som kallas - människans själ - kan leda till ett vidgat medvetande. --- När Platon gav ett exempel hur det kan vara att betrakta tillvaron projicerad på en grottvägg, så menade han inte att vi faktiskt skulle leva så. Vi är många som lämnar grottan i dessa dagar. Ta och våga dig ut du också, Tomaz!
|
Inlägg #27: Postat: 2011-03-03 00:02:00 | |
tobias |
Till herr Striner Jag jobbar och betalar skatt, så jag hoppas du känner någon tacksamhet till oss som faktiskt betalar din lön, och lyssnar på oss när vi kritiserar sjukförsäkringspolitiken t ex. Och jag efterlyser fortfarande en källhänvisning till att arbetslösa/sjuka bara är lata och inte vill bidra till samhället. Så länge du inte uppvisar en seriös källa på detta drastiska påstående så tolkar jag dig som en föraktfull person, som resonerar utifrån känslor snarare än i sak.
|
Inlägg #28: Postat: 2011-03-03 14:18:00 | |
Jocke S-43 |
19 MDAMZ Ja, då är du väl svarslös, du också? För min del ändrar dessa länkarna i princip ingenting. Mer än att jag gläder mig åt en möjlig demokratisk förändring, och förstås att just de "ger mig rätt", delvisn bekräftar min egen övertygels. Det denna politiker respektive journalist, båda kvinnliga blir mer legitimit ännu i just denna fråga... äntligen kommit fram till, insåg jag för över 30 år sedan. Klart det handlar om könsroller också, och om planetens resurser, miljö, befolkning och rättvis fördelning, eller jämlikhet. Och om allt annat som berör män och kvinnor. Men framför allt handlar det faktisk om demokratisk vidsynthet, här i svensk - dansk tappning. Jag tycker du borde läsa länkarna som du väl "lovade", eller? Det är delvis ganska självklara tankar.
|
Inlägg #29: Postat: 2011-03-03 21:17:00 | |
MDAMZ |
Underbar diskussion ...jag ber om ursäkt att jag inte varit närvarande här ...jag fyller år och skulle bara kolla in hur det stod till här. Jag är mycket positivt överaskad. Jag har läst allas kommentarer och bidrag:
#21 Herr striner det är gott att veta att du hänger kvar här...vara principfast kan vara bra. Men för den delen ska ingen behöva dela dina åsikter och tycka exakt som du. Det blir för mig enormt för mycket av en rigid inställning till en givande diskussion, Det du framför är en mycket trist monolog oc där ska vi sitta still och enbart lyssna. Om du bjöd in oss i dina tankar och lät oss dela med oss till dig utan att du hela tiden ska ta fram pekpinnen och försöka rätta in oss i ditt led. Då har vi en fantastisk het dialog. Den sortens öppenhet efterlyser jag från dig. #Herr Olsson Du må taga detta med ett leende men för mig är det allvar och situationen från många människor i vårat land är fruktansvärt, så om du väljer att ta det med ett leende och i princip skiter i alla runt om kring dej, så kanske du ska visa ooss den respekten och sluta förlöjliga oss. #28 Jocke jag blir sällan svarslös...men för att svara på din fråga igen så förstår inte jag hur problemet med alla vräkningar av barnfamiljer, sjuka människor där en del väljer att ta sitt liv och arbetslösas situation kan vara ett feministiskt problem, när detta angår alla oavsett kön. |
Inlägg #30: Postat: 2011-03-03 22:03:00 | |
Jocke S-43 |
29 citat MDAMZ: "Jocke jag blir sällan svarslös...men för att svara på din fråga igen så förstår inte jag hur problemet med alla vräkningar av barnfamiljer, sjuka människor där en del väljer att ta sitt liv och arbetslösas situation kan vara ett feministiskt problem, när detta angår alla oavsett kön."
Den offentliga sektorn är idag, förutom att vara ett kvinnosamhälle, statsfeminismens förlängda arm. De flesta som vräks, är säkerligen män efter skilmässa, med socialens goda vilja. Och är de som som främst hamnar på gatan. De flesta som tar livet av sig är män, och pojkar. Och de som mår sämst vid arbetlöshet är män. Och som i högre grad lämnas av partnern, än när det gäller kvinnliga arbetslösa. Kan du förneka detta? Har du läst länkarna? |
Inlägg #31: Postat: 2011-03-03 22:16:00 | |
Jocke S-43 |
Problemet med statsfeminsmen är dess infantila analys. Ungefär så här: "Endast flickor/kvinnor har problem värda förståelse. Och detta problem är pojkar/män. Alltså skiter vi i pojkar/män och deras problem, och satsar alla resurser på flickors/kvinnors problem. Och det problemet är pojkar/män. Alltså skiter vi...osv". Men det är tämligen självklart så här, att om man inte BARA vill vara en politisk opportunist i tiden? Så inser man att man måste lösa problemet mellan BÅDA könen, SAMTIDIGT! Detta har äntligen en nordisk byråkrat insett, nämligen Danmarks JÄMO, vilket jag länkat om.
|
Inlägg #32: Postat: 2011-03-03 22:24:00 | |
MDAMZ |
# Jocke för att du ska lägga ner så skriver jag så här ...självklart är det ett feministiskt problem som ligger på kvinnan att förrändra...jösses...vi har ju mens, klimakteribekymmer tuttar och en vagina som inte ni män/pojkar har. Dessutom gör vi ett superdåligt jobb med fostran av våra söners kvinnosyn. Vad detta har med artikeln jag skrivit att göra har jag inte en susning om och vill ärligt inte veta heller. ;
|
Inlägg #33: Postat: 2011-03-03 23:06:00 | |
Jocke S-43 |
32 Könsorgan? Porr? Och inte håller ni, iaf inte du, löften heller!
Citat MDAMZ 17 "Hallå Jocke har du missat att läsa min artikel...Jag förstår att du vill att vi flyttar från mitt ämne men om jag lovar att gå till det du länkar till kan du då hålla dej till vad som diskuteras här?" Jag kan tala om för dig varför FK fungera så illa, artikelns bakomliggande ämne liksom stora delar av den offentliga sektorn! Den får, till skillnad från samtliga manliga domäner, inte kritseras efter kön! Därmed kan den inte förbättras, eftersom man manliga politiker inte vill peka på felen, som ÄVEN när det gäller kvinnor, förstås kan vara könsrelaterade. Jag förstår alltså att män begår fel efter kön ibland, och kritiserar det. Men att säga samma om kvinnor i en kvinnodominerad sektor, är tabu - "kvinnoförtryck"! Vilket faktiskt är en björntjänst mot kvinnor, på fåfängans altare, den upphöjda traditionella piedestalen. Och samma gäller soc, skolverket, AF, skola, omsorg osv. Status quo, locket på! Tack för att du gav mig möjlighet att framföra det här! |
Inlägg #34: Postat: 2011-03-04 07:37:00 | |
MDAMZ |
Vissa kan konsten att med vilja förstöra för andra en god debatt mellan människor. Ibland önskar jag en raderingsfunktion. Ingen behöver tycka som jag, men att gå in och förstöra för någon annan det är mig obegripligt. Nivån är hög i viljan att diskutera artikeln. att sedan det kommer in en och annan som enbart krampaktigt vill förstöra för både skribent och de som finner innehållet intressant. Jag blir ledsen och Jocke jag har läst dina länkar och finner inget som kan sammanföra detta med det som du absolut vill med alla medel hänvisa folk till. Var nöjd nu.Jag har läste om eländet och nu har du fått din vilja igenom. kan du nu lägga ner och försöka hålla dej till artikeln, och lille vän detta är mitt svar till dej...läs föregående kommentar från mej...läs andras kommentarer och följ tråden.!!!!!
|
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.