Valt inlägg:
32 Könsorgan? Porr? Och inte håller ni, iaf inte du, löften heller!
Citat MDAMZ 17 "Hallå Jocke har du missat att läsa min artikel...Jag förstår att du vill att vi flyttar från mitt ämne men om jag lovar att gå till det du länkar till kan du då hålla dej till vad som diskuteras här?"
Jag kan tala om för dig varför FK fungera så illa, artikelns bakomliggande ämne liksom stora delar av den offentliga sektorn! Den får, till skillnad från samtliga manliga domäner, inte kritseras efter kön! Därmed kan den inte förbättras, eftersom man manliga politiker inte vill peka på felen, som ÄVEN när det gäller kvinnor, förstås kan vara könsrelaterade. Jag förstår alltså att män begår fel efter kön ibland, och kritiserar det. Men att säga samma om kvinnor i en kvinnodominerad sektor, är tabu - "kvinnoförtryck"! Vilket faktiskt är en björntjänst mot kvinnor, på fåfängans altare, den upphöjda traditionella piedestalen. Och samma gäller soc, skolverket, AF, skola, omsorg osv. Status quo, locket på!
Tack för att du gav mig möjlighet att framföra det här!
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?