Alliansen har plundrat svenska folket

Den här tråden diskuterar artikeln Alliansen har plundrat svenska folket.
Showing page 3 of 3: 1  2  3
Inlägg #41: Postat: 2011-02-28 19:19:00
Kalle Tuntolej
Lite skillnad Leif. Jag hade kunnat skapa en hittepåsida med lite Icke-snack, ufon, blockerade människor och Fri Energi, och hade kunnat få dig att tro på det. Hur? Genom de klassiska mekanismer som triggar sådana som du: etablissemangets makt och vilja till nedtystning, funderingar om att vanligt folk är hjärntvättade, mycket referenser - värde ointressant - som får mig att framstå som klipsk etc. You know the drill. Det ni tror på är av lika stort värde som sagan om Gans o Greta. Med ett viktigt undantag; de antisemitiska påhoppen.
Inlägg #42: Postat: 2011-02-28 21:24:00
Aguirre
Kalle "Jag hade kunnat skapa en hittepåsida"...javisst samla bara dina och CMO:s inlägg här..så har du jordens hittepåsida.
Inlägg #43: Postat: 2011-02-28 22:00:00
Spartacus70
#39 Dag, din lösning är bättre än den vi har idag, inget motargument från min sida där, men jag vill gå ännu längre och avskaffa det monetära systemet helt och hållet. Våra individuella behov i ljuset av samhällenas behov skulle styra produktion och utveckling av teknik. Jag gillar Venus-projektet i det avseendet och tror att det skulle fungera riktigt bra.
Inlägg #44: Postat: 2011-02-28 23:15:00
Leif E Ström
Om politiska högskolor funnits då Dag växte upp hade vi gått miste om om följande godbitar: "jag har hållit på med praktisk politik i c:a 35 år..." - "när min vision får makten..." - "staten måste kunna sätta medborgare i arbete till att utföra arbete till medborgarnas fromma enligt politisk fattade beslut". För att förverkliga Dags vision måste de skolor som nu finns för de "fromma medborgarna" först stängas, därefter går Dags visioner att genomföra i ett utarmat land med analfabeter styrda av en totalitär organisatorisk regim. Du är en hejare på monetära system, men under dina 35 år har du missat att även dina medmänniskor har utvecklats till homo sapiens sapiens. Vi har inga gemensamma tillgångar då varje medborgare saknar en likvärdig röst för själva förvaltandet. Om vi så hade, då hade vi anarki, och så vill väl du inte ha det? Efter att ha följt dig under ett år är jag övertygad om att politiken förstör mer för den mänskliga själen, än det motsatta.
Inlägg #45: Postat: 2011-03-01 00:07:00
Aguirre
Leif.. "Om vi så hade, då hade vi anarki, och så vill väl du inte ha det?" ..jo..åtminstone jag vill ha det så...det är då fan vad anarki används som skällsord...an archos / inga herrar...vad tusan är det för fel på det ? Hur beroende av en statsmakt eller en härskare får man vara ?
Inlägg #46: Postat: 2011-03-01 10:00:00
Jan Brunnegård
Ja Alliansen har plundrat svenska folket för att kunna avbetala på statsskulden som i stort sett nuvarande generation förorsakat. Nog hade det varit bättre att överlåta skulden till de kommande generationerna, som ju är så bortskämda. ;-
Inlägg #47: Postat: 2011-03-01 13:12:00
Leif Erlingsson
Kalle, din hittepåsida hade inte passerat en natt av drömanalys. Nästa morgon om inte förr hade jag tappat intresset för den. Och jag är alltid noga med ta flera dygn på mig med nytt material, så mitt undermedvetna, intuition, what-have-you, får all nödvändig tid att bearbeta det hela innan jag sprider något vidare. Givetvis är kritiken något lägre för källor som redan genomgått denna process, men även de kan "torka upp" och inte längre kännas bra. Det du Kalle inte tycks kunna inse är att det inte är fråga om någon cybernetisk algoritm... Re: Kalle Tuntolej 2011-02-28 19:19 #41, Länk: sourze.se .
Inlägg #48: Postat: 2011-03-01 13:14:00
Leif Erlingsson
... inte cybernetisk, snarare holografisk / fraktal / kvantdator-"algoritm" genom höger hjärnhalva, "med hjärtat".
Inlägg #49: Postat: 2011-03-01 13:39:00
MDAMZ
Hej Dag
Det kliar oroligt när jag läser din artikel...Privatisering och plundring har pågått länge som jag ser det. Att sälja Sverige har bara för våra ögonen öronmärkts med "stasskulden ska betalas konto" Visst är det rätt att ifrågasätta var pengarna är...skulden kommer att läggas på den påhittade finans krisen...för hade vi egentligen någon? Privatiseringen av Sverige som egentligen inte har något som duger det gäller förmodligen oss människor med...till ett nytt land med nybyggare allt enligt Maud Olofsson. Ingår kanske i det här med...vad vet väl jag, en korkad svensk som anser att makten har överskridit sina befogenheter.
Inlägg #50: Postat: 2011-03-01 14:15:00
Leif Erlingsson
PS till Kalle: Det är inte jag som ständigt kopplar ihop alla judar med sionistisk "Gud har gett oss hela världen" - ideologi. Det är elitagendor jag kritiserar, inte vanligt folk - som jag ser som offer för politisk och religiös indoktrinering. jag menar, jag tror ju att vi alla i olika liv föds in i alla möjliga olika kulturer. Om jag vore det du påstår så vore jag ju självhatare. Det är jag inte. jag älskar alla människor som själar betraktat, men sörjer över hur djupt in i mörker många gått och måste liksom Neo i "The Matrix" ibland kämpa mot dem som är fast i systemet trots att jag vet att vi alla till sist är ett. D.v.s. det finns inget hat hos mig. Endast sorg. Re: Kalle Tuntolej 2011-02-28 19:19 #41, Länk: sourze.se .
Showing page 3 of 3: 1  2  3
Laddar...