Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Om politiska högskolor funnits då Dag växte upp hade vi gått miste om om följande godbitar: "jag har hållit på med praktisk politik i c:a 35 år..." - "när min vision får makten..." - "staten måste kunna sätta medborgare i arbete till att utföra arbete till medborgarnas fromma enligt politisk fattade beslut". För att förverkliga Dags vision måste de skolor som nu finns för de "fromma medborgarna" först stängas, därefter går Dags visioner att genomföra i ett utarmat land med analfabeter styrda av en totalitär organisatorisk regim. Du är en hejare på monetära system, men under dina 35 år har du missat att även dina medmänniskor har utvecklats till homo sapiens sapiens. Vi har inga gemensamma tillgångar då varje medborgare saknar en likvärdig röst för själva förvaltandet. Om vi så hade, då hade vi anarki, och så vill väl du inte ha det? Efter att ha följt dig under ett år är jag övertygad om att politiken förstör mer för den mänskliga själen, än det motsatta.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?