| Inlägg #41: Postat: 2011-01-28 14:26:00 | |
|
Aguirre |
Utmaningen ligger i att se att jordens samhällen och kulturer är så olika både i fas och i kvaliteer. Att göra den stämgaffel som skapar denna gemensamma "frekvens" som förenar t.ex Sverige,nordkorea,sudan,argentina trots dessas inbördes olikheter.Zeitgeiströrelsen är ett uttryck idag..LovePolice ett annat...det kommer ideer från håll man mist väntar..nånting ligger i luften...och måste ned på jord.
|
| Inlägg #42: Postat: 2011-01-28 14:53:00 | |
|
CMO |
#31 Elasar du är tyvärr bara ett tröttsamt eko från 70-talets tes-tuggande maoister men jag antar att du är för ung för att ha den referensen. Min egen karriär som fjunig revolutionär blev inte speciellt långlivad eftersom jag inte var tillräckligt konformistisk eller villig att rapa upp dogmatiska innantillläxor. Jag envisades med att komma fram till mina egna slutsatser och det passade naturligtvis inte ihop med de dogmatiska vänsterröreslerna. Jag förstår att det speciellt för den med svagt ego är lockande att köpa en tjusigt paketerad tro eller ideologi som skapar en känsla av att ha ”sett ljuset” och av att tillhöra en utvald skara. Ju mer man demoniserar och föraktar svensson/bourgeoisin/de otrogna /sheeples etc, ju nöjdare blir man förstås med sig själv. Det är i grunden samma mekanismer i alla sådana religiösa eller kvasireligiösa sekter. Jag hoppas att det är en övergående fas du går igenom som lydigt bräkande ”zeitgeist-bot”. Annars kan det sluta illa Länk: spectator.org
|
| Inlägg #43: Postat: 2011-01-28 15:19:00 | |
|
Spartacus70 |
Hahaha...CMO, är det det värsta du kan skaka fram om Loughner? När ni kryper fram i dagsljuset och visar huggtänderna så kan jag inte annat än skratta. Har du ingen självbevarelsedrift värdig namnet? Kan du inte komma med lite konstruktiv och intelligent vederläggning åtminstone? Mår du så dåligt att du måste förpesta andra människor i varje stavelse som kommer ur din muntangentbord?
|
| Inlägg #44: Postat: 2011-01-28 15:24:00 | |
|
Dag Nilsson |
Tanke en spännande tanke, att längre fram så kommer en jordisk civilisation att kunna göra tidsresor. --- Detta är kanske inte mer underligt att tänka, än det hade tett sig obegripligt för samtiden, om någon år 1869 hade sagt: Om exakt ett hundra år kommer människor att gå på Månen. Och alla på Jorden kommer att kunna se dem göra det. Och människorna på Jorden kommer att kunna tala med människorna på Månen. Och man kommer att höra dem tala tillbaka. --- Näverluring! - hade man då sagt eftersom folie ännu inte fanns att göra hattar av. Men vi vet hur det blev och idag är varken radio, tv, data, Space Lab mm konstigheter. --- Alltså tänk er tidsresor. Om man om tusen år kommer att kunna göra tidsresor, i så fall kan vi ju mycket väl ha besök från framtiden - tusen år framöver - här hos oss just nu! Och tänk vidare att sådana besök förekommit redan för flera tusen år tillbaka i tiden. Och att det faktiskt är så att de som finns tusen år längre fram håller på att justera sig själva till fulländning, genom att ingripa i sin egen tillblivelsehistoria, som vi nu existerande utgör del av. --- Jag tror att det jag nyss beskrivit är faktum. Jag tror att oavsett hur illa komplicerat det ser ut från vår horisont, så har Jorden om tusen år koll på läget. För sen - om tusen år - då är Jorden en levande kosmisk personlighet ivrigt samtalande med tusentals andra kosmiska personligheter i galaxen Vintergatan. Kanske förbereder vi ett samgående med Andromeda. Det blir ett bröllop att minnas - med alla de verkliga stjärnorna samlade. ---- Det går inte för enstaka människor att veta vad som är rätt att göra nu. Själv öppnar jag mig för impulser från framtiden eftersom jag tror att det är från Jorden längre fram i tiden, som det relevanta vetande kommer. Och jag uppger all egenvilja och ställer mig helt till tjänst, utan att begära ersättning. Ett slags kosmisk fas 3 - om ni vill - med den skillnaden att det nu finns något oändligt värdefullt att bli delaktig i.
|
| Inlägg #45: Postat: 2011-01-28 15:43:00 | |
|
Aguirre |
CMO..har du inga andra visioner i livet än att avböna för din korta vänsterfjunighet ? Du ser andras visioner som liknande maoismen oavsett vad eller varifrån de kommer...Kontentan av det du sprider är..Dag ha inte massa flummiga drömmar - Leif lita på pentagon - Ungdomens förändringslusta är skrattretande - In i ledet allesammans. Är det det du vill dela med dig av till din omvärld ? Det är väl lågt i tak utan att du sitter och fnyser i detta land ?
|
| Inlägg #46: Postat: 2011-01-28 15:57:00 | |
|
CMO |
Man får väl vara tacksam att 70-tals maoisterna et consortes inte hade you-tube, även om de till viss del hade TV2...
|
| Inlägg #47: Postat: 2011-01-28 16:53:00 | |
|
elasar |
#38 delar dina åsikter till fullo.. men passa dig så att inte du också buntas ihop med kommunisterna :
"42 CMO, jag är förmodligen betydligt äldre än dig. Det märks inte bara på din dåligt utvecklade analytiska tankeförmåga och din böjelse att klänga dig fast vid gamla vanföreställningar och dessutom självmant försvara ett så sjukt paradigm att du inte ens har förmågan att se vart det bär hän. Du saknar tydligen helt förmågan att ta in ny information och bearbeta den på ett kvalitativt sätt, det är det som ZM handlar om: Att göra slut med flummet och retoriken i dagens samhälle. Du har väl inte ens sett Zeitgeist Moving Forward? Om du har sett den och samtidigt ser "utvecklingen" i dagens samhälle så är det helt otroligt att man kan missa poängen så totalt som du tycks göra. Kommunist kan du va själv, har alltid varit politiskt obunden. Jag genomskådade både religionen och politiken i mycket tidig ålder. Jag röstar inte, det är den enda reella form av direkt demokrati som finns idag. Jag KÖPER inte bluffen med tillhörande skit som du min gode gosse. Väx upp, använd huvudet som du fått annat än att sätta foliehatten på. |
| Inlägg #48: Postat: 2011-01-28 17:05:00 | |
|
elasar |
#Delar dina åsikter också Aguirre. Man får bara acceptera att många människor är rädda för förändringar och har lite svårt att ta in nya saker, men det kommer :
Alla människor har förmågan att förändra sig själv, sina invande tankemönster. Om inte annat när till slut verkligheten sparkar dom i arslet : |
| Inlägg #49: Postat: 2011-01-28 18:24:00 | |
|
Aguirre |
Egentligen vet jag ju det elasar...men jag kan inte hjälpa att jag blir ledsen ibland när folk inte har nåt positivt att sprida omkring sig...fast för det mesta är jag på spark i arslet-humör :-
Eller som husfilosofen D.Nukem säger "Its time to kick ass and chew bubblegum..and im all outta gum." |
| Inlägg #50: Postat: 2011-01-28 18:27:00 | |
|
CMO |
Skicka ett vykort när ni skapat ert Shangri-la, men akta er för att dricka saften som er ledare bjuder på ... Länk: en.wikipedia.org
|
| Inlägg #51: Postat: 2011-01-28 18:39:00 | |
|
Aguirre |
Tänker du starta ett CMO-town ? Gör inte det...du är ju elak..men det önskar jag dig inte. Maila mig eller de andra om du krisar..på trudisarrattpsyk.org :-
|
| Inlägg #52: Postat: 2011-01-28 18:43:00 | |
|
Spartacus70 |
CMO, vad får dig och tro att vi har en ledare? Detta handlar om ens egna och inre väg till ett bättre och ärligare liv. När ska du inse att det är sådana som du själv som sitter i fiskskålen och vi står utanför och tittar på? Och när ska du inse att det handlar eg inte om oss och er utan vi sitter i kvicksanden tillsammans, medans ni sprattlar och åker längre och längre ner och vi ser oss omkring efter grenar och tillhyggen som kan hjälpa oss ALLA att komma ur.
|
| Inlägg #53: Postat: 2011-01-28 19:21:00 | |
|
Aguirre |
Rätt Spartacus...jag tror nog folk av CMO-typen lättare ser sig om efter en stark ledare när det krisar...de antiauktoritära element som går under "trudisar" "zeitgeistare" är nog längre därifrån...ännu mer kanske en sån kuf som jag själv, som anarkist vägrar jag se nån ledning eller nån likriktning överhuvudtaget..även om ledaren skulle verka snäll,klok,bra och ack så karismatisk...Jag tror på allvar att CMO inbillar sig att internet styr oss alla, med ett för honom ostyrigt flöde av tokerier..och att där har vi inte huvud nog att orientera oss..utan blir offer...visst..det finns säkert såna fall..men det finns ju tusen fler som går fårpälsen tillmötes på TV och annan gammelmedia som kommer från ovan...frihet och kärlek är utanför kontroll...per definition.Vi får väl hoppas att fler omfamnar det.
|
| Inlägg #54: Postat: 2011-01-28 19:51:00 | |
|
elasar |
Men jösses CMO.. tror du på vad American Spectator skriver?? Nu är nog inte alla getterna i stallet va? Du tittar säkert på Fix News oxå va? :
|
| Inlägg #55: Postat: 2011-01-28 23:17:00 | |
|
Leif Erlingsson |
CMO #42 Länk: sourze.se , #50 Länk: sourze.se , det är som Spartacus70 #52 Länk: sourze.se skriver, det handlar inte om "ni och vi" utan om alla tillsammans. "Vi" kan inget göra utan "ni", mer än gråta. Du har någon gammal skada, annars skulle du inte skada andra. Se om du inte kan finna ett sätt att läka, du behövs!
|
| Inlägg #56: Postat: 2011-01-28 23:22:00 | |
|
Leif Erlingsson |
Spartacus70 #38 Länk: sourze.se , Dag Nilsson #44 Länk: sourze.se , många tror att "dom" är "vi". Från framtiden. Jag har själv lekt med tanken i flera år.
|
| Inlägg #57: Postat: 2011-01-29 00:44:00 | |
|
forsblom |
#52. Spartacus. Bry dig inte om den där Leif, han är alltid lite snurrig. Leif: jag har inget emot dig som person men jag låt mig tycka att du ändå är lite snurrig :-
|
| Inlägg #58: Postat: 2011-01-29 01:10:00 | |
|
Leif Erlingsson |
Detsamma, jag har inget emot dig som person forsblom, men jag tycker du är lite väl stel i tanken. :
|
| Inlägg #59: Postat: 2011-01-29 01:20:00 | |
|
forsblom |
#58 Leif. Nja, jag håller med dig delvis. Det är sant att jag är stel i nacken, men det beror på en bilolycka för länge sen, men jag vet inte om jag håller med dig om att jag är "stel" i tanken direkt. Du fåt väl utveckla det.
|
| Inlägg #60: Postat: 2011-01-29 01:21:00 | |
|
Leif Erlingsson |
"Utmaningen ligger i att se att jordens samhällen och kulturer är så olika både i fas och i kvaliteer. Att göra den stämgaffel som skapar denna gemensamma "frekvens" som förenar t.ex Sverige,nordkorea,sudan,argentina trots dessas inbördes olikheter.Zeitgeiströrelsen är ett uttryck idag..LovePolice ett annat...det kommer ideer från håll man mist väntar..nånting ligger i luften...och måste ned på jord." Aguirre 2011-01-28 14:26 #41 Länk: sourze.se . Hear, hear.
|
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.