Valt inlägg:
#31 Elasar du är tyvärr bara ett tröttsamt eko från 70-talets tes-tuggande maoister men jag antar att du är för ung för att ha den referensen. Min egen karriär som fjunig revolutionär blev inte speciellt långlivad eftersom jag inte var tillräckligt konformistisk eller villig att rapa upp dogmatiska innantillläxor. Jag envisades med att komma fram till mina egna slutsatser och det passade naturligtvis inte ihop med de dogmatiska vänsterröreslerna. Jag förstår att det speciellt för den med svagt ego är lockande att köpa en tjusigt paketerad tro eller ideologi som skapar en känsla av att ha ”sett ljuset” och av att tillhöra en utvald skara. Ju mer man demoniserar och föraktar svensson/bourgeoisin/de otrogna /sheeples etc, ju nöjdare blir man förstås med sig själv. Det är i grunden samma mekanismer i alla sådana religiösa eller kvasireligiösa sekter. Jag hoppas att det är en övergående fas du går igenom som lydigt bräkande ”zeitgeist-bot”. Annars kan det sluta illa http://spectator.org/archives/2011/01/17/jared-loughners-zeitgeist-obse
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?