Valt inlägg:
Tanke en spännande tanke, att längre fram så kommer en jordisk civilisation att kunna göra tidsresor. --- Detta är kanske inte mer underligt att tänka, än det hade tett sig obegripligt för samtiden, om någon år 1869 hade sagt: Om exakt ett hundra år kommer människor att gå på Månen. Och alla på Jorden kommer att kunna se dem göra det. Och människorna på Jorden kommer att kunna tala med människorna på Månen. Och man kommer att höra dem tala tillbaka. --- Näverluring! - hade man då sagt eftersom folie ännu inte fanns att göra hattar av. Men vi vet hur det blev och idag är varken radio, tv, data, Space Lab mm konstigheter. --- Alltså tänk er tidsresor. Om man om tusen år kommer att kunna göra tidsresor, i så fall kan vi ju mycket väl ha besök från framtiden - tusen år framöver - här hos oss just nu! Och tänk vidare att sådana besök förekommit redan för flera tusen år tillbaka i tiden. Och att det faktiskt är så att de som finns tusen år längre fram håller på att justera sig själva till fulländning, genom att ingripa i sin egen tillblivelsehistoria, som vi nu existerande utgör del av. --- Jag tror att det jag nyss beskrivit är faktum. Jag tror att oavsett hur illa komplicerat det ser ut från vår horisont, så har Jorden om tusen år koll på läget. För sen - om tusen år - då är Jorden en levande kosmisk personlighet ivrigt samtalande med tusentals andra kosmiska personligheter i galaxen Vintergatan. Kanske förbereder vi ett samgående med Andromeda. Det blir ett bröllop att minnas - med alla de verkliga stjärnorna samlade. ---- Det går inte för enstaka människor att veta vad som är rätt att göra nu. Själv öppnar jag mig för impulser från framtiden eftersom jag tror att det är från Jorden längre fram i tiden, som det relevanta vetande kommer. Och jag uppger all egenvilja och ställer mig helt till tjänst, utan att begära ersättning. Ett slags kosmisk fas 3 - om ni vill - med den skillnaden att det nu finns något oändligt värdefullt att bli delaktig i.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?