Inför jordens förvandling

Den här tråden diskuterar artikeln Inför jordens förvandling.
Inlägg #1: Postat: 2011-01-24 12:05:00
Aguirre
"Jag vill inte leva i en trädgård. Jag vill inte ha väder som är förändrade av växthuseffekt. Jag vill se orörd natur omkring mig. Jag vill ha kärr och myrar, berg och skogar. Och frisk luft och rent hav. Jag vill se annat liv omkring mig, se fåglar och däggdjur. Jag vill leva nära naturen och ha en frisk och orörd miljö omkring mig."Jämmer och elände..och apokalyps..
...alla stora vilda däggdjur ökar i Europa.Vildmarken blir större av urbaniseringen..och klimateffekten är en bizznizzkonstruktion för att sälja utsläppsrätter...du skall nog ta det lungt med domedagstänkandet.
Inlägg #2: Postat: 2011-01-24 12:11:00
kalle Tuntolej
Aguirre! Ser dig här också! Är det ok om jag tar med mig att klimateffekten är en bizznizzkonstruktion för att sälja utsläppsrätter? Kan vara en liten pusselbit som jag saknat hittills!
Inlägg #3: Postat: 2011-01-24 13:14:00
Leif Erlingsson
Kalle, som jag skrivit förut i andra trådar, kontakta mig. Jag har information som jag ogärna sprider helt vilt.
Inlägg #4: Postat: 2011-01-24 14:33:00
Spartacus70
En bra artikel Jan som träffar rätt men jag anar att du uppfattar dig själv som en utav de drabbade, men jag kan ha fel givetvis. Iofs så är vi alla drabbade. Med risk för att bli stämplad för en person som ser konspirationer i allt så måste jag ändå säga att det som du belyser, inte bara är ett symptom på en sjuk värld, utan väldigt mycket en tillrättalagd värld, för att hjulen skall kunna spinna och gynna de som sitter bakom spakarna. Vissa effekter kan man räkna med som biprodukter som är mer eller mindre önskvärda, men jag är övertygad om idag, med den kunskap jag erhållit under åren att ingenting, i denna värld, händer av en slump. Det förgångna får vi inte glömma så vi inte gör om samma misstag, men vi ska heller inte leva på hoppet då det tar bort ansvaret från idag, här och nu. Då förlitar vi oss på att någon/något ordnar upp det för oss. Istället ska vi ta tag i det här och nu. Vi lever i en värld som lyckas skapa en industri av allt vi kan tänka oss, både i förebyggande syfte och för efterbehandling och det är detta vinstkrävande idealet som vi måste överge för att stoppa vår undergång.
Inlägg #5: Postat: 2011-01-24 15:26:00
Aguirre
#Kalle...ja för tusan...skit i att de stora däggdjuren ökar,skit i att vildmarken ökar,skit i ämnet...välj ut nåt som du tycker talar emot mig och för makten. Vraka fritt. Borde gissat att du gillar AGW-marknaden också...Jag har ett brutet ben också...det kan du få användning för kanske...Jag skall rapportera allt till dig som du kan försöka spinna om :-
Inlägg #6: Postat: 2011-01-24 15:45:00
Kal Tutolej
Ah... brutet ben skriver.... Givet er övertygelse runt WTC tror jag jag passar på en så oerhört mycket mer komplex fråga som den globala uppvärmningen...
Inlägg #7: Postat: 2011-01-24 16:03:00
Aguirre
Tja...fast läkaren sa att mitt benbrott var komplicerat ju :-
Inlägg #8: Postat: 2011-01-25 23:45:00
forsblom
jag håller med författaren att det rika västerlandet skapar miljöförstörning med sin livsstil. Men jag är inte så säker på det som författaren vill säga att "Det är inte bara miljön som förvandlas. Människor förvandlas. De får annorlunda kroppar, lider av övervikt och håravfall. Det uppstår meningslöst våld. Folk vandaliserar, ungdomar bränner ner skolor, unga människor begår självmord, människor dras med depressioner, hat uppstår mellan män och kvinnor, homosexualitet blir allt vanligare, ensamhet, utslagenhet." Men detta är inte unikt i mänsklighetens historia. Människan har alltid levt med våld och ondska men för inte så länge sen har historiker avslöjat att "den mörka medeltiden" aldrig har existerat. De fann att medeltidsmänniskan var överviktig och levde ett gott liv innan digrdöden slog till.
Inlägg #9: Postat: 2011-01-26 14:07:00
Spartacus70
Forsblom, precis som du skriver med hur man tidigare sett på "The Dakr Ages"därav namnet. Allt det du beskriver som har hänt, har hänt av en anledning. Jag blir less varje gång någon säger att vi måste hitta en lösning på tex homosexualitet, inte för att jag har något emot det. Istället ska man titta på varför det uppstår och åtgärda det där. Homosexualitet är kanske inte det bästa exemplet eller politiskt korrekt att försöka åtgärda. Men jag vill bara visa hur man i samhället, styr oss mer och mer i den riktningen och varför jag tror att det är så. Allt som är manligt håller på att bli kvinnligt och tvärtom. Se i alla musikvideos där männen springer i bar överkropp, med guldkedjor och pistoler eller andra, kvinnliga attribut. Många är "gangsta" vilket associerar till en livstil som i många fall leder till fängelse eller död. Vad händer med många män i fängelse? Jo det blir i regel utsatta för homosexuella akter. Eller så visar man upp sminkande män som sjunger smäktande balader. Tar vi kvinnorna sen så så är man glad att visa upp de kvinnor/tjejer som gärna är starka, feminina, självständiga och antyder en massa om bla bisexualitet. Så våra barn och ungdomar har sedan ett bra tag idoler som med-eller omedvetet uppmuntrar till bi-och/eller homosexualitet och livsstilar som leder till att vi splittrar familjerna och dör tidigt. Och då har jag inte nämnt hela rock´n´roll stuket med droger och annat. Varför skulle man vilja vinkla det så här då från mediernas och underthållningsindustrins håll? Då vi redan är för många på planeten enligt den moderna adeln så är detta ett av många och fina och säga att vi inte ska bli fler. I Kina har de lagar som reglerar hur många barn man får ha. Vi har istället fått Madonna, 50 cent, Peter Jöback, Katy Perry och Sir Elton John mfl. Misstolka mig inte nu bara. Jag är varken homofob eller ogillar ovanstånde artisters alster. Men har ni aldrig funderat på varför de som är så duktiga att de förtjänar och få stå i rampljuset, aldrig kommer i närheten.
Inlägg #10: Postat: 2011-01-26 15:56:00
Thomas L. Aabo
Tja, vi jobbar mer nu för att överleva än man gjorde på stenåldern. å behöve man färre timmar per dag för si överlevnad etc
Laddar...