Valt inlägg:
En bra artikel Jan som träffar rätt men jag anar att du uppfattar dig själv som en utav de drabbade, men jag kan ha fel givetvis. Iofs så är vi alla drabbade. Med risk för att bli stämplad för en person som ser konspirationer i allt så måste jag ändå säga att det som du belyser, inte bara är ett symptom på en sjuk värld, utan väldigt mycket en tillrättalagd värld, för att hjulen skall kunna spinna och gynna de som sitter bakom spakarna. Vissa effekter kan man räkna med som biprodukter som är mer eller mindre önskvärda, men jag är övertygad om idag, med den kunskap jag erhållit under åren att ingenting, i denna värld, händer av en slump. Det förgångna får vi inte glömma så vi inte gör om samma misstag, men vi ska heller inte leva på hoppet då det tar bort ansvaret från idag, här och nu. Då förlitar vi oss på att någon/något ordnar upp det för oss. Istället ska vi ta tag i det här och nu. Vi lever i en värld som lyckas skapa en industri av allt vi kan tänka oss, både i förebyggande syfte och för efterbehandling och det är detta vinstkrävande idealet som vi måste överge för att stoppa vår undergång.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?