Vad ska kvinnorna göra åt familjehelvetet?

Den här tråden diskuterar artikeln Vad ska kvinnorna göra åt familjehelvetet?.
Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2011-01-22 00:23:00
Aguirre
Mats..kan bara hoppas att du har rätt..I Halland och Västra Götaland är det inte så...där finns denna tradition i varianter på olika myndigheter och med olika sofistikering och utbredning..på riktigt små kontor där alla fikar ihop behövs den inte alls...de som använder sig av denna anser att det bara förenklar saker...de ser inget anmärkningsvärt i det...Att det sköts snyggt gör ju att det är hart när omöjligt att visa på...och det är ju också vitsen med "systemet"...det är ingen konspiration utan bara en sjuk bunker-kåranda som vuxit fram..blivit värre de sista 10 åren definitivt. Varningstext är vanligt här i klarskrift bl.a. på FK..-tala inte med denna person ensam,hämta chefen. står det ofta på en postit-lapp...inget kodifierat med det. Och det beror inte på att personen är hotfull..utan på att personen kan Förvaltningslagen.
Inlägg #22: Postat: 2011-01-22 11:26:00
Mats Persson
Då kan jag avslutningsvis bara lova Dig, Aguirre, att jag har ett planerat besök på västkusten i vår. Skall inte glömma detta utan pejla hur handläggarna löser sådana här problem. Om jag upptäcker en sådan kultur Du beskriver har jag med tiden fått ett litet nätverk som kan ta tag i det.
Inlägg #23: Postat: 2011-01-22 13:48:00
Aguirre
Gott Mats...svårt jobb, men ett sätt ni kan upptäcka det på är att spela klienter som fått avslag och vill försöka få rättning...kör en sån grej och var lite drivande och laghävdande "jobbig", så får ni snart se hur det funkar.
Eller möjligen kasta ur er små hintar i fikarummet om "att ni borde veta på förhand vilka som är "jobbiga rättshaverister"..skulle förvåna mig om ni inte får nåt "tips" om hur man kan se det då. Ett annat tips är att kolla vad som är anklagelser för hot, och hur det hotet sett ut...det finns en speciell avd. för att hantera "besvärliga klienter" kolla hur många av de "hotfulla" som verkligen hotat nån på myndigheten och vad det påstådda hotet bestod av. Ett populärt sätt att slippa hantera nån som står på sig är att "uppleva" denne klient som hotfull i sin påstridighet om att lagen skall följas. På en rak fråga från dig så svarar bara handläggarna att de alltid behandlar alla klienter professionellt och som lag och praxis föreskriver."On the record" kommer du inte att få ut något av att fråga dig fram. Blir glad att jag hör nån som inte är låst försvarande utan istället som du Mats.Du verkar ärligt förvånad och lite störd på att allt kanske inte sköts rätt. Jag hade en period för 4-5 år sedan då jag fick assistera ett par överklaganden bl.a. några FK-ärenden och jag kan säga att jag blev förvånad att klienterna inte blev hotfulla mot personalen av den behandlingen de fick.Hade det varit mitt liv som höll på att raseras så hade jag tagit till riktigt elaka metoder.Men redan knäckta människor har oftast inte självförtroende kvar att stå upp med.
Inlägg #24: Postat: 2011-01-22 15:11:00
Spartacus70
Patrik, det är just problemet med familjelivet, att det just är bäst och starkast. Jämdställdhet är lögnen som vi får höra och lära oss uppskatta. Sanningen är snarare den att genom att splittra upp familjen, tvinga båda att arbeta för att kunna försörja sig, få iväg barnen tidigare till institutionerna, för mycket gott med sig för statsapparaten. Dels kommer det in mer skattepengar, konsumtionen går upp, folk håller sig sysselsatta och tenderar att vara mindre "obstinata". Barnen blir snabbare tränade och anpassade för ett liv som livegna arbetare och familjens kärna splittras och styrkan försvinner. Divide and conquer.
Inlägg #25: Postat: 2011-01-23 08:47:00
Aguirre
Viktigt och riktigt Spartacus...kolla bara USA som desperat hyllar "Family Values" det är där kärnfamiljerna exploderar som popcorn...säg ett,gör ett annat.
Inlägg #26: Postat: 2011-01-24 02:39:00
Lena Olsson
Mej kan inte Svenska Socialkontor komma ot igenom att forvranga mina ord mer. Jag kommer aldrig mer att tala med de socialarbetare som har kidnappat ett av mina barn.Varfor skulle jag go po deras moten och de endast ljuger och bedrar.Socialchefen i Simrishamns kommun var intervjuad av pressen, endast nogra dagar innan de stal min dotter. Dar sa han att de i sista hand tar barn, men det ar endast spel for galleriet. Min relation till min dotter var ett levande ting,nu har de forstort det.Socialsekreterarna i mitt fall sa att socialchefen kravde att de skulle ta mina barn, nar jag frogade varfor de inte foljed socialtjanstlagen.En sund relation dar jag ar mor ar borta. Antagligen var det meningen,ser det genom hur andra blir behandlade som har sina barn ofrivilligt bortforda.Barnen holls bortforda och relationen kan inte leva po ett sunt sett. Det ar stold av nogot som jag gett liv ot och offrat min tid och framtid po.I Sverige trampar man foraktfullt po de manskliga rattigheterna.
Inlägg #27: Postat: 2011-01-24 08:52:00
Aguirre
Ett svenskt socialkontor ser idag ut som en bunker..elektroniska dörrlås,liten lucka, skottsäkert glas och ibland en vakt...det beror INTE på att klienterna blivit styggare.
Inlägg #28: Postat: 2011-01-25 01:10:00
Lena olsson
Aguirre vad bra!!! En bild som sajer allt.Mer an tusen ord.
Inlägg #29: Postat: 2011-01-25 07:34:00
Aguirre
Eller som vi anarkister skulle säga..En Vild säger mer än tusen ord :-
Inlägg #30: Postat: 2011-01-25 11:53:00
Spartacus70
Lena, tråkigt och höra din situation. Nancy Schaefer hette en tidigare amerikansk senator som motsatte sig CPSChild Protective Services och fick betala ett högt pris när hon och hennes man blev mördade i mars 2010Länk: youtube.com Denna industri som omsätter barn tror jag finns likväl här om än kanske inte lika omfattande. Detta är en väldigt lönsam industri som kräver barn för at kunna fungera. Hur sjukt är inte detta...
Inlägg #31: Postat: 2011-01-26 04:30:00
Lena Olsson
INTE KONSTIGT ATT BARNEN AR SO TYSTA.
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...