Valt inlägg:
Gott Mats...svårt jobb, men ett sätt ni kan upptäcka det på är att spela klienter som fått avslag och vill försöka få rättning...kör en sån grej och var lite drivande och laghävdande "jobbig", så får ni snart se hur det funkar.
Eller möjligen kasta ur er små hintar i fikarummet om "att ni borde veta på förhand vilka som är "jobbiga rättshaverister"..skulle förvåna mig om ni inte får nåt "tips" om hur man kan se det då. Ett annat tips är att kolla vad som är anklagelser för hot, och hur det hotet sett ut...det finns en speciell avd. för att hantera "besvärliga klienter" kolla hur många av de "hotfulla" som verkligen hotat nån på myndigheten och vad det påstådda hotet bestod av. Ett populärt sätt att slippa hantera nån som står på sig är att "uppleva" denne klient som hotfull i sin påstridighet om att lagen skall följas. På en rak fråga från dig så svarar bara handläggarna att de alltid behandlar alla klienter professionellt och som lag och praxis föreskriver."On the record" kommer du inte att få ut något av att fråga dig fram. Blir glad att jag hör nån som inte är låst försvarande utan istället som du Mats.Du verkar ärligt förvånad och lite störd på att allt kanske inte sköts rätt. Jag hade en period för 4-5 år sedan då jag fick assistera ett par överklaganden bl.a. några FK-ärenden och jag kan säga att jag blev förvånad att klienterna inte blev hotfulla mot personalen av den behandlingen de fick.Hade det varit mitt liv som höll på att raseras så hade jag tagit till riktigt elaka metoder.Men redan knäckta människor har oftast inte självförtroende kvar att stå upp med.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?