Jag skulle vägra prata med en niqab-klädd kvinna i lärarrummet

Showing page 6 of 7: 1  2  3  4  5  6  7
Inlägg #101: Postat: 2010-12-05 12:46:00
Inger Olsson
#98 Lars, du har en poäng i att "klädseln signalerar en världsfrånvarande, extrem och fundamentalistisk form av islam." Man kan lyssna på den kvinnan som ärendet hos DO gäller, och hon åberopar den gamla "läran" och sin relation t i l l Gud. Men hon är i n t e tvingad av sin man eller familj. Det här är alltså en kvinna som har växt upp i Sverige, har utbildning, annars skarpt intellekt och talar flytande svenska. Ä n d å väljer hon att vända flera årtusenden tillbaka.
I Islamska länder förs ju en intellektuell debatt om hur denna klädsel u p p s t o d, då den inte finns d i r e k t beskriven i Koranen. Finns 2 stora "teorier". 1 I "begynnelsen" skapades nog denna klädsel de facto för att "skydda kvinnorna", om du förstår vad jag menar. 2:a teorin är ju att kvinnorna distraherar männen med sin närvaro kroppen och då blir det inte mycket gjort för männen därför skulle kvinnorna stanna "hemma". Skulle hon röra sig i det "offentliga" rummet skulle hon därför täcka delar som, på empiriska, grunder kunde/kan attrahera männen.
Inlägg #102: Postat: 2010-12-05 12:49:00
Inger Olsson
forts: om det är ett endast individuellt "niqab-fall" är det väl inte så mycket att gapa över?
Inlägg #103: Postat: 2010-12-05 13:33:00
ingloz
#88 / Ja, Inger O, inte tycker jag vi behöver vara "rädda" när kvinnor klär sej i Niqab - men för länge sedan sådde visst någon "rädslo-fröet" att man så lätt kan dölja ett vapen under en Niqab - men det kan man även under en vanlig rock eller kappa ... Däremot kan de senare alternativen inte dölja minspelet i en avgörande diskussion ... Man får helt enkelt klä sej efter vad som är lämpligt med tanke på situationen ... Nu blåser det så ruskigt kallt, så jag skulle behöva en sådan heltäckande luva med bara en springa för ögonen som Janne B talade om ... Tror faktiskt att jag ska skaffa en sådan, för vi kommer säkert att få fler ryssvintrar.
Inlägg #104: Postat: 2010-12-05 13:48:00
ingloz
#90 / Pia I, det bevisar att du är smart när det gäller att välja ett ämne som berör : Bra gjort!!!
Inlägg #105: Postat: 2010-12-05 15:21:00
Lasse i Gatan
Aquirre har du bett färdigt, kom det något svar från Allah?// Och du Inger Olsson här är en artikel skriven för sådana som dig. Läs och fundera lite på innehållet, kanske du kommer begripa vad det hela handlar om egentligen, men den förhoppningen är inte så stor.//Citat: "Ännu en sansad röst i DO-stormen:
DO Det har stormat rejält kring Diskrimineringsombudsmannen Katri Linna under de senaste dagarna. Sågningarna har varit många och skoningslösa. Senast igår rapporterade vi om två debattartiklar på Newsmill som instämmande deltog i sågningen efter Hanne Kjöllers artikel i DN i fredags. Nu sällar sig ytterligare en sansad röst röst till skaran med sågen i högsta hugg.

Lennart Matikainen, författare mm, inleder sitt alster med att konstatera att Sverige är världsmästare i anpassning och att lika illa som det är när en människa försöker bli älskad av andra, genom att ständigt göra om sig och bli som man tror andra vill man ska vara, likadant har Sverige arbetat hårt på att förfula sig själv och tro att detta är vägen till frihet." Läs hela:Länk: politisktinkorrekt.info
Inlägg #106: Postat: 2010-12-05 17:52:00
Pia I
# 105

Den artikeln skulle jag läst om jag haft tid. Men det räcker med vad du säger. Det är precis så det är. Det är väl rädsla om något. De här tjejerna som gömmer sig i niquab, de kan inte göra något utan att fråga om lov, de kan aldrig bli vuxna och de gömmer sig för att inte fresta männen. De är nickedockor, det spelar inge roll vad de har för förklaring, den är ointressant 2010 i alla fall, när jorden snart går under. Vad spelar då en niquab för roll. Den kommer ändå att trilla av.
Inlägg #107: Postat: 2010-12-05 18:15:00
Aguirre
Ja ! faktiskt Lasse. Svar Direkt som 118800...Allah sa -"Redan fixat Lasse har bara niqabfeber i sina drömmar...och jag skall försöka greja en greja en muslimsk karl till Inger oxå." Nu börjar snacket närma sig fattningsförmågan va ?
Inlägg #108: Postat: 2010-12-05 19:23:00
Lasse i Gatan
#107/ Håller med dig Aquirre, Inger skulle behöva en muslimsk karl.
Inlägg #109: Postat: 2010-12-05 19:34:00
Lasse i Gatan
Rykande färska nyheter:Länk: friatider.se https://politisktinkorrekt.info/
Inlägg #110: Postat: 2010-12-05 19:38:00
ingloz
#105 / Lasse i Gatan, vi har ju ofta fått höra hur rädda och flata vi svenskar är, därför var det riktigt upplyftande att läsa vad dom hittat bland de läckta dokumenten som figurerat flitigt i media den sista tiden - "Sverige satte sig i respekt hos USA" lyder rubriken - och artikeln slutar med att "De läckta dokumenten visar tydligt att Sverige visserligen är god vän med USA – men ingalunda alltid faller undan för amerikanska önskemål. Tvärtom sätter sig Sverige i respekt och agerar självständigt när så krävs" ... Länk: svd.se - Känns fint att höra!!
Inlägg #111: Postat: 2010-12-05 22:22:00
ombudet
Jo, de goda nyheterna höll ju ända fram till klockan 18 då Rapport berättade om det kraftfulla, djupgående och långvariga samarbetet som regeringen dolt för riksdagen.
Inlägg #112: Postat: 2010-12-06 00:59:00
Jocke S-43
Test
Inlägg #113: Postat: 2010-12-06 01:53:00
Sunny fri
Jag skulle inte vilja diskutera mitt barn i skolan eller på dagis med någon vars kroppsspråk jag inte kan tyda.Som rösthandikappad rösten försvinner i bland läser man mycket på människors ansiktsuttryck.Heller inte skulle jag vilja föra ett samtal med någon som är maskerad i rånar luva eller har en motor cyckelhjälm med nedfällt visir framför mig.Jag vill kunna läsa av ansiktet på den jag pratar med.

När jag gick i skolan fick man inte ens ha keps inomhus..
Inlägg #114: Postat: 2010-12-06 01:58:00
Sunny fri
När jag vistades en del i Amsterdam blev jag bekant med presidenten i Hells Angels.De var i det fallet rena gentlemän:de tog alltid av sig sina hjälmar när de kom inomhus på en bar o vi pratade om viktiga saker eller bara strunt.Så blev han skjuten ,min bekant ,o sedan har jag inte haft så stor kontakt med mina bekanta i Amsterdam.
Hade jag inte haft familj är det nog där jag hade bott:Det känns som att komma hem.
Inlägg #115: Postat: 2010-12-06 05:07:00
Inger Olsson
#114 Tog han av sig hjälmen? Var det en porrbar? I Sverige har H A brutit mot hjälmlagen... Fast det gör ju ingenting, döden kan ju inträffa och BNP stiger marginellt.
Inlägg #116: Postat: 2010-12-06 05:20:00
Inger Olsson
#110 Håller med dig Ingloz. Nu är det flumvänstern som skriker högt igen. Ang. Wikileaks - vad är eg. "nytt"? Att några tjänstemän hade interna diskussioner ang. internationellt samarbete m o t terror? Betänk attackerna mot WTC och Pentagon. Att dessa tjänstemän valde att inte gå till Riksdagen med sådant är väl förståeligt då uppgifterna hade blivit offentliga. Även f ö r terroristerna! Ser man i backspegeln var det ett bättre agerande än att även de i Riksdagen skulle ha blivit hysteriska... Vi samarbetar faktiskt internationellt mot terrorism. Det verkar som folk inte vet det? FRA-lagen behövs i att stoppa kriminella samhällsomstörtande verksamheter. Oavsett vilken extrem religion eller politik det än må gälla.
Inlägg #117: Postat: 2010-12-06 07:30:00
Pia I

Precis. Det har en etisk och moralisk betydelse.
Inlägg #118: Postat: 2010-12-06 10:36:00
Inger Olsson
Den somaliska terrororganisationen, vilken även verkar i Sverige för att värva svenska unga män, är farlig för både individen "hjärntvätt" och samhället med sitt "Jihad". En sådan ska stoppas. Men frågan är hur stor skada 1 kvinna kan göra, som av personliga skäl, vill bära Niqab u t o m h u s som barnskötare? Personligen tycker jag det är mer besynnerligt att placera män peddon på dagis för småbarn. Och det anses vara "jämlikt"! Handen på hjärtat: n ä r har män någonsin varit intresserade av barn som i n t e ens kan prata? I s f, endast hans egna avkommor. Det som är även anmärkningsvärt är hur man ser på "kommunikation" i Sverige. Biologiskt är det nerv- och hormonsystemet som samarbetar och skickar och tar emot signaler utifrån. Att sen autisten i n t e kan klara av att "läsa av" ögon kännetecknar däremot dens handikapp.
Inlägg #119: Postat: 2010-12-06 15:03:00
ingloz
# 116/ Javisst, Inger O, av samma enkla skäl måste polisen hålla tyst om detaljer kring ett brott - ändå jagas dom av journalister som vill ha upplysningar att göda nyfikna läsare med ...
Inlägg #120: Postat: 2010-12-06 22:45:00
Jan Brunnegård
Sunny 113 // Jag anser att det ingår i mina mänskliga rättigheter att få se ansiktet på den jag talar med. Jag klarar inte av att gå fram till en heltäckt kvinna och fråga efter vägen till Torget. Jag har flera ggr bett sköna qvinns att ta av sig solglasögonen när jag talar med dem. De har inte dödat mig för det utan varit mkt vänliga.
Showing page 6 of 7: 1  2  3  4  5  6  7
Laddar...