Fox News ifrågasätter 11 september

Den här tråden diskuterar artikeln Fox News ifrågasätter 11 september.
Showing page 9 of 14: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14
Inlägg #161: Postat: 2010-12-06 18:20:00
daniel1978
Det kanske var en ny trend bland alla yuppies att ta grävskopan till jobbet istället för Porschen?
Inlägg #162: Postat: 2010-12-06 18:28:00
open minded
Du är så naiv måste jag säga. Men tro det du tror på men med tanke på alla bevis så kommer det rätta fram snart ändå och då står du där med din tro.. Länk: 911research.com http://www.911research.com/wtc/evidence/photos/wtc12consenr.html
Inlägg #163: Postat: 2010-12-06 18:39:00
daniel1978
LOL.
Inlägg #164: Postat: 2010-12-06 18:47:00
Dag Nilsson
#158 Daniel, när någon kan övertygande visa hur över 100.000 ton betong kunde bli till pulver - och detta t.o.m. innan det nådde marken! - bara genom ett ras, då skall jag eventuellt lämna mina spekulationer. Om någon dessutom visar bilder på resterna av formplåt med en samlad yta av 100 fotbollsplaner, samt bilder på rester av armeringsmattor nog att täcka 200 fotbollsplaner, då är det mycket troligt att jag helt överger mina idéer, att det var vattenånga från upphettad betong som sprängde tornen. Att det förutom vattenånga användes laddningar av olika typ för att skära av stålpelare/balkar strider inte mot mina teorier. Men någon "järnsprättarfilosof" med den orubbliga universaluppfattningen att allting måste ha hamnat underst, det blir jag aldrig.
Inlägg #165: Postat: 2010-12-06 18:54:00
Dag Nilsson
Det märkligaste med bilderna i första länken i open minds inlägg #162 är enligt min åsikt att de är alldeles plåtrena. Det brandskydd som var anbringat på dem var inte som ramlade av i första taget. Och om tornen bara hade rasat så skulle brandskyddet sitta kvar. I synnerhet på de marknära pelarna. Skyddet SPRÄNGDES bort. Därför är stålet plåtrent.
Inlägg #166: Postat: 2010-12-06 19:00:00
Dag Nilsson
#165 Det blev lite väl mycket slarvfel här. Det skall vara: Det märkligaste med bilderna i första länken i open minds inlägg #162 är enligt min åsikt att stålpelarna är alldeles plåtrena. Det brandskydd som var anbringat på dem var inte av den sort som ramlade av i första taget. Och om tornen bara hade rasat, så skulle brandskyddet sitta kvar. I synnerhet på de marknära pelarna. Skyddet SPRÄNGDES bort. Därför är stålet plåtrent. Det är ingen som SKRAPAT bort det.
Inlägg #167: Postat: 2010-12-06 19:02:00
CMO
#153 Förutom det uppenbart absurda antagandet att det ”kemiskt bundna” vattnet så effektivt och preferentiellt skulle absorbera värmeenergin ur den upphettade betongen, så svalnar naturligtvis den imaginära vattenångan liksom för övrigt den förångade metallen omdelbart och värmen återgår därvid till den omgivande luften/ materian. Instämmer i övrigt med #158, graden av idioti i dina inlägg är så svindlande att man tvivlar på att den kan vara uppriktig.
Inlägg #168: Postat: 2010-12-06 19:35:00
Dag Nilsson
#167 CMO, du måste byta bok. Det handlar om kemi nu och inte om sträckgränser och plastisk deformering i stål. Läs på om fasövergångar och specifikt värme. Läs även på om exoterma- och -alldeles särskilt - endoterma reaktioner. Om du inte låter dig nedslås av att du här möter en skenbar motsättning i termodynamikens andra huvudsats, så når du den klarhet ditt fördunklade inre så hett längtar efter. PS Glöm inte att kolla lite på kristallvatten också, och om cementhydratation eftersom vi här har att göra med en omvänd sådan. ds
Inlägg #169: Postat: 2010-12-06 19:49:00
CMO
#168 Jag vet alldeles tillräckligt mycket om fasövergångar och endoterma reaktioner för att begripa att du svamlar om saker som du inte fattar ett skvatt av. För övrigt går din "ångbildningsvärme" till noll exakt noll i det här fallet redan vid ca 360C Länk: en.wikipedia.org Som om inte dina fantasier skulle vara tillräckligt orimliga, för att inte säga vansinniga utan sådana små petitesser.
Inlägg #170: Postat: 2010-12-06 19:57:00
CMO
När en person nått en viss kritisk grad av idioti går det inte längre att förklara för honom att han är en idiot. Personen har då övergått till ett permanent och ireversibelt mupp-tillstånd.
Inlägg #171: Postat: 2010-12-06 21:18:00
Lasse Wilhelmson
Tänka
Det är först när människor slutat tänka i egentlig mening som de sarkastiskt börjar definiera dem som gör det som djupa. Några ord på vägen av M Delavante

mvh

lasse w
Inlägg #172: Postat: 2010-12-06 21:18:00
Dag Nilsson
#169 - "För övrigt går din "ångbildningsvärme" till noll exakt noll i det här fallet redan vid ca 360C" --- OK, erkänns att jag är oklar över om kristallvattnet avgår som trycksatt 800 °C hett vatten eller om det avgår som 800 °C vattenånga. Om det är som vattenånga så har du rätt i just detta lilla utsnitt av WTC-dramat. I så fall bugar jag för dig, de mirakelfixerade slumpfantomernas mästare. Men om jag har rätt - så förångas vattnet i samband med explosionerna och först i och med att det hamnar i normalt lufttryck. Då blir det kanske min version som gäller.
Inlägg #173: Postat: 2010-12-06 22:59:00
open minded
Den här e skön.... Länk: prisonplanet.com
Inlägg #174: Postat: 2010-12-06 23:20:00
open minded
CMO och daniel hur mycket ni än försöker så har ni inget att komma med... Länk: net4truthusa.com
Inlägg #175: Postat: 2010-12-06 23:49:00
CMO
#172 "Då blir det kanske min version som gäller." Nej ångbildningsvärmet är obetytdligt i hela energibetraktelsen och för övrigt skulle ju vattenångan först svalna och sedan kondenseras och avge värmen tillbaka till omgivningen, som jag redan påpekat, så ditt argument var hopplöst och miserabelt felaktigt redan från början.
Inlägg #176: Postat: 2010-12-07 09:10:00
daniel1978
open minded, under demonteringsarbetet så var man tvungen att skära av balkar och pelare. Jag vet inte om det går att säga på ett tydligare sätt så att du förstår och slutar länkbomba till ointressanta bilder, men det är ju förstås symptomatiskt för truthrörelsen.
Inlägg #177: Postat: 2010-12-07 10:18:00
Dag Nilsson
#176 "Tusen man - en tanke", så ser tydligen din värld ut Daniel. Ändå skall du gälla för friliberal och hylla värden som individualitet och självständighet. Är det inte pinsamt att just du ständigt buntar samman människor i kollektiv? Eller är det symptomatiskt för inbillade individualister som inte törs ha en egen mening, utan ständigt blickar ängsligt mot Storebror? --- Länkarna är inte alls ointressanta, även om det kanske är som du påstår, att just dessa balkar är avskurna med skärbrännare. Var finner du sex gånger så mycket betong som stål? Varför är alla stålbalkar plåtrena när de borde haft brandskyddet kvar? --- Det handlar inte om antingen eller vid rivningen av WTC 1,2 o 7, samt massmordet på 3.000 människor. Det handlar om kombinerade tekniker. Stålet togs om hand på flera sätt som passar för grova stålkonstruktioner, betongen sprängdes genom snabb upphettning. --- På tal om upphettning - på universitetet i Tel Aviv har man år 2002 uppfunnit en teknik att borra i betong med mikrovågor. Man kan även leka fram klotblixtar med den utrustningen. Klotblixtar kan ge kreativa associationer till alla egendomligt utbrända bilar som fanns vid GZ. --- Jag vet ingenting, Daniel, om vad övriga sanningssökare sysslar med. Jag följer mitt hjärta, även kallat intuition. Och jag behöver inte en grupp för att våga säga vad jag tycker --- Släpp Storebror, Daniel - Tänk självständigt.
Inlägg #178: Postat: 2010-12-07 10:55:00
daniel1978
Om man ska se det positivt så kan man alltid hävda att du har ett rörligt och fantasifullt intellekt, Dag. Jag vill ändå hävda att dina idéer kring World trade center 1 och 2 är så _extremt_ osannolika att det nästan blir svårt att förhålla sig till dem. Faktum kvarstår, alla teknikaliteter åt sidan, att den "ondskefulla" Bushadministrationen skulle kunnat åstadkomma krig, undantagstillstånd, fascism och vad du vill på ett betydligt enklare sätt. Ändå lever vi idag, snart tio år senare, i en värld där sådana som du och Open minded och hundratusentals andra fritt kan lufta sina teorier utan att säkerhetspolisen stormar in och för bort er till något läger. Annars skulle vi inte diskutera klotblixtar som bränner ut bilar här på Sourze, eller hur? Jag har ett förslag som kan rädda ditt förstånd, Dag. Kasta klotblixt-energivapen-teorin i "runda arkivet" och bekänn dig till "let it happen on purpose"-teorin. Den är i alla avseenden ungefär en miljard gånger mer sannolik än det händelseförlopp du beskriver. Mvh, Daniel.
Inlägg #179: Postat: 2010-12-07 12:07:00
Dag Nilsson
#178 För guds skull Daniel, se dig omkring. Du skriver: "fritt kan lufta sina teorier utan att säkerhetspolisen stormar in och för bort er till något läger." --- Det är bara en tidsfråga innan jag och andra kritiskt tänkande människor stämplas som terrorister eftersom vi kommer att anses utgöra hot - eller eventuellt hot - mot staters säkerhet, eller att det inte kan uteslutas att vi är illojala - om vi fortsätter våra försök att underminera förtroendet för deras ledarskikt. Det mörknar snabbt nu. Om tio år kommer jag inte att kunna skriva på "nätet" som jag gör idag. Det finns förfärande många likheter med utvecklingen under trettiotalet. Du kommer att bli varse. --- Mina idéer om hur 100.000 ton betong blev pulver innan det slog i marken kan aldrig bli lika bisarra som fantasierna att betongen helt enkelt försvann. Eller att den hamnade underst. Under vadå? 100.000 ton. 50.000 kubikmeter armerad betong försvinner inte bara. --- Ibland måste jag undra om du Daniel verkligen försöker föreställa dig vilka enorma mängder betong det handlar om. Ett torns yta var ca 3.600 kvm. En kompakt betongklump skulle ha varit 15 meter hög. Sönderbruten betong ger en större volym. Var finns bilderna som visar betonghögen? Vet du det?
Inlägg #180: Postat: 2010-12-07 13:36:00
daniel1978
Vi kan ju alltid vänta tio år och se om du får rätt. Skriver du fortfarande om magnetvapen och klotblixtar i december 2020 så får du bjuda på tårta..
Showing page 9 of 14: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14
Laddar...