Bortom materialismen

Den här tråden diskuterar artikeln Bortom materialismen.
Showing page 5 of 6: 1  2  3  4  5  6
Inlägg #81: Postat: 2012-04-15 19:50:00
Anders
Jag tycker att personer som står för oseriösa sajter måste tåla att bli kritiserade. Man borde ju ha något ansvar för det man skriver på dessa "nättidningar"
Inlägg #82: Postat: 2012-04-15 20:00:00
Leif Erlingsson
Marina, här kan du läsa varför en viss person beter sig som den beter sig, Torbjörn Sassersson Länk: newsvoice.se 2012-02-03 12:32:Så här gör skeptikerna över hela svenska internet när de härjar på forum.  De följer en mall för hur man tar över initiativet, distraherar diskussioner och smutsar ner sina opponenter.Skeptikerna pseudikerna:1. distraherar diskussionen till andra ämnen som är ovidkommande,2. skitar ned diskussionen maximalt för att få läsare att tycka att ämnet är skräp,3. få opponenter att gå i emotionell reaktion,4. om opponenter går i emotionell reaktion och försvarar sig, agerar pseudikern som ett stucket lamm och spelar offer,5. passar på att i diskussionen sprida maximalt dåligt rykte om ämnen, personer och företeelser som de vill ha bort tex Newsvoice.Gå inte på deras metoder.Tidigare postat i tråden "Gå inte på pseudikernas metoder",  Länk: sourze.se .
Inlägg #83: Postat: 2012-04-15 20:19:00
Bizon
Leif Erlingsson
CITAT//Jag har funderat, eftersom DNA kan programmeras av ord och fraser länk #72 borde man inte undersöka hur mycket dödligheten i cancer påverkas av texterna på tobakspaketen om att tobak dödar? Jag menar, hur många fler dör p.g.a. dessa texters påverkan på vår hälsa??//sc.

Nu kan det säkert vara svårt att få reda på om skillnaden är så stor i fråga om cancerutvecklingen hos personer som läst informationen mot de som inte läst.
Då man såg sambanden mellan cancer och tobak stod det ju inget på förpackningarna och dessutom var det ju ytterst tjusigt att röka - man ansågs modern och med sin tid. I paritet med din tes skulle ju motsatsen i det fallet haft betydelse - alltså, trots giftet i
tobaken men med de positiva tankarna kring rökandet så skulle inte cancer utvecklas i nämnvärd grad.

Annars är jag övertygad om att människors sociala situation med vänner och familjeförhållanden - ekonomisk tillfredsställelse eller oro definitivt och absolut påverkar hälsan - psykisk såväl som fysisk.

Att tänka vackra tankar är en läkande sysselsättning liksom sång och dans - musik har därvid en generellt positiv inverkan, men jag tror att man måste tycka om den musik man lyssnar på för att få den positiva effekten.

Att släppa tankarna helt på att man ska dö om man fått ett obotbarhetsbesked av sjukvården och i stället ägna sej åt att leva fullt ut den tid man har kvar har ävenledes gjort underverk.

När vi inte bara ser ljuset i tunneln utan är det kommer mycket nu förborgat i en annan dager.
Inlägg #84: Postat: 2012-04-15 20:31:00
Dippen
#82 Bra Leif, Marina behöver allt stöd hon kan få och i dig har hon fått en verklig klippa. Du om någon låter ju inte något så trivialt som kemins och fysikens vedertagna lagar hindra dig från att presentera den "sanna" verklighetens natur. Fortsätt gärna och ät sockerpiller, men kalla dem för godis i så fall. Inte nån j*vla medicin. Har du träffat nån utomjording på sistone?
Inlägg #85: Postat: 2012-04-15 21:58:00
Leif Erlingsson
Tack Bizon, för goda tankar.  Det finns ju de som är kärnfriska och blir hur gamla som helst trots att de storröker, så det är uppenbart att psyket har mycket med det hela att göra.  Det var därför jag föreslog att man borde forska i hur stor inverkan texten på tobaken har på dödligheten.  Som du skriver, "Att tänka vackra tankar är en läkande sysselsättning".
Inlägg #86: Postat: 2012-04-16 00:17:00
Marina Szöges
Leif Erlingsson, tack för upplysningen.
Och den bästa metoden att tackla skeptiker är antagligen att behandla dem som luft. De är ofta inte kommunikativa för fem öre och ställer man frågor svarar de aldrig på dessa, men ofta ställer de själva en massa frågor som de tror att andra skall svara på. De är verkligen en tråkig företeelse.
Inlägg #87: Postat: 2012-04-16 01:17:00
Bizon
Tack själv Leif
Tyvärr har jag inte tid att ta till mej alla inlägg och länkar du bidrar med, men intressanta och tankeväckande är de jag bekantat mej med.
Du är ju som jag ganska generös med skrivarenergin :-
Inlägg #88: Postat: 2012-04-16 01:17:00
Bizon
Marina #86
- jag är ju skeptisk till lite av varje som människohjärnan producerar, inte minst min egen, men att bara så där generellt avfärda skepticismen tror jag är att göra det för lätt för sej, och mången är det som trots en liten inre undrande stämma svalt beten som dom för sent förstår att dom borde förhållit sej lite avvaktande till.

Men att inte svara på frågor är ett oskick.
Inlägg #89: Postat: 2012-04-16 01:22:00
Anders
Marina! Jag känner väl till din taktik. Först kommer du med påståenden och försvinner du när du får för svåra frågor. Sen kommer alltid samma ursäkt att du inte svarar på dumma frågor. Du behandlar redan kritiker som luft. Det är väl bekvämast. Det är en tråkig företeelse. Det måste varasvårt att hela tiden komma med argument som inte håller.
Inlägg #90: Postat: 2012-04-16 01:27:00
Anders
Hur många är det som går på det som står i Dagens Homeopati? Jag tror inte det kan vara så många. Iofs. så kanske alla inte klarar av att läsa vetenskapliga artiklar och blir därför lurade av referenserna. .
Inlägg #91: Postat: 2012-04-16 01:54:00
Sasser
Bra Marina. Du borde inte nedlåta dig till att lägga ner tid på personer som uttrycker sig nedsättande om andra. Inte heller Leif och flera andra.
Inlägg #92: Postat: 2012-04-16 02:53:00
Anders
Sasser! Du brukar ju uttrycka dig nedlåtande om mängder av personer. Behöver jag räkna upp dem alla? Man brukar väl tala om att kasta sten när man sitter i glashus. Du saknar självkännedom. Ditt förtal av Mats Reimer är väl helt sjukt. Intressant att David Finer insåg det olämpliga i att referera till Newsvioce. IC vill väl försöka vara seriösa.
Inlägg #93: Postat: 2012-04-16 06:23:00
Leif Erlingsson
Tack Sasser.  Helt rätt.  Har inte heller skrivit till sådana utan till medmänniskor.
Inlägg #94: Postat: 2012-04-16 07:02:00
Leif Erlingsson
Tack Marina.  Jag har en känsla av att det från ett få-dimensionellt perspektiv som ex. "det finns bara sant eller falskt" måste verka som att den som kan uttrycka sig angående i olika grad överlappande och påverkande verkligheter måste framstå som att den är total idiot och bara babblar nonsens.  Dvs att den som öppnar hjärta och sinne för ett obegränsat varande måste framstå som babblade idiot som är fullständigt obegriplig ur det första perspektivet.Länk till din kommentar:  #86 Länk: sourze.se .
Inlägg #95: Postat: 2012-04-16 07:19:00
Leif Erlingsson
PS:  Se vidare Rupert Sheldrake, "The Science Delusion: Freeing the Spirit of Inquiry" som jag nämner på Länk: sourze.se i "Rigiditet om verklighet" tråden ang. att olika verkligheter påverkar varandra.  Jag tänker mig att vi transcenderar en lägre dimension och blir högre dimensions varelser på individuell basis genom att vi ser mer och mer av sådana verkligheter i vår egen personliga verklighetsupplevelse.  Att det är så vi blir galaktiska medborgare.  Se även David Wilcock, "The Source Field Investigations: The Hidden Science and Lost Civilizations Behind the 2012 Prophecies" som jag nämner högre upp i tråden på Länk: sourze.se och på Länk: sourze.se .
Inlägg #96: Postat: 2012-05-06 13:47:00
Leif Erlingsson
En paradox i det svenska och europeiska försvaret av mänskliga rättigheter är att syntetisk telepati eller direkt medvetandefältsmanipulation tillfälligt skulle kunna programmera om en människokropp bortom dess nomala innehavares kontroll.  Tänk scenariot att du står inför skranket för något du inte vet om att din kropp har gjort, och du säger "goa domarn, jag har inget minne av det som min kropp tydligen har gjort.  Något måste ha tagit över kontrollen över den för jag är säker på att det inte var jag som gjorde det ni objektivt har bevisat att den har gjort."  Det enda sättet för en domstol att få klarhet i sådant vore om remote viewing av flera oberoende team accepterades som juridiskt bevis med större tyngd än de objektiva bevisen för vilken kropp som gjorde vad.  D.v.s. om paradigmskiftet inträffade att psykisk perception fick större vikt än "objektiva bevis".Se vidare Lt. Col Thomas E. Bearden, "Excalibur Briefing" 2 nd ed, 1988, p. 270, p. 272 ang. direkt ingenjörsarbete mot medvetandefältet.  Samt t.ex. Länk: brainmaping.com .  Det är fullt möjligt att fjärrstyra mänskliga kroppar, så hur bevisa i domstol vem som hade kontrollen över kroppen vid brottet?  Ungefär som att bevisa vem som körde en bil när ett trafikbrott skedde, för att göra en lättbegriplig analogi och utan att krångla till det med att föraren kunde stå under medvetandefältsmanipulation.
Inlägg #97: Postat: 2012-05-07 10:50:00
AnOnym
96 "Det är fullt möjligt att fjärrstyra mänskliga kroppar" Det går bara med tillåtelse från den som blir fjärrstyrd för att detta ska kunna ske.
Först måste tron på makten i personens nej brytas ned. Tyvärr bidrar inlägg som 96 till detta Klarar man detta, som de flesta föräldrar omedvetet gjort förarbetet till, finns knappt någon medveten vilja att ens försöka säga nej kvar. Självkänslan knäcks genom fördömanden, av svagheter och misstag, som man själv går med på utan att förstå att även fördömandet är inlärt, inprogrammerat. Rädslor, svagheter hos personen som ska fjärrstyras används för att få tillståndet.
Erkänn dina rädslor så att du själv är medveten om dem, då har du lättare att se när någon drar i trådarna och du behöver inte låta dig dras med. Lär känna dina svagheter handlar ofta om att vilja vara speciell på något sätt, ha status, pengar som kompensation för, oftast, omedveten negativ självbild.
Säg nej med full kraft, medvetenhet om att ditt nej gäller.. när du själv tror på det.
Känn dig själv!
Inlägg #98: Postat: 2012-05-07 11:33:00
Leif Erlingsson
AnOnym:Det går bara med tillåtelse från den som blir fjärrstyrd för att detta ska kunna skeTack för detta och övriga viktiga klargöranden ovan!  Det går inte att programmera den som inte låter sig programmeras.  Men det kräver sitt nej.  Åter tack, stort tack.
Inlägg #99: Postat: 2012-05-08 13:35:00
AnOnym
98 Det mesta av själva programmeringen är nog svår att säga nej till. Den sker under barnaåren när man är beroende av vuxna i omgivningen för sin överlevnad. Alla har blivit programmerade, få har frigjort sig från att bli styrda av det.
Inlägg #100: Postat: 2012-10-07 16:20:00
Leif Erlingsson
Carl Sagan förklarade vilken insyn en individ i fler dimensioner har in i vår verklighetCarl Sagan förklarade Carl Sagan Videos: Flatlanders and Higher Dimensions  Länk: dailymotion.com   med största möjliga grad av klarspråk vilken insyn en individ som existerar i fler dimensioner än vi har in i vår verklighet, förutsatt att han samtidigt delar just våra dimensioner med oss.I alla tider har olika prästerskap här på jorden försökt och vad jag kan förstå ofta lyckats etablera relationer med sådana individer som existerar i fler dimensioner än vi själva.  Detta i syfte eller iallafall så småningom i konsekvens att de vinner makt över oss andra, men samtidigt att de ställer sig i beroendeställning till sagda extradimensionella individer.  Också i alla tider har olika prästerskap sysslat med blodsoffer.  De har "offrat till gudarna", d.v.s. - det säger sunt reflekterande - de gör individer som existerar i fler dimensioner än vi själva till viljes.  Tydligen utlöses någon energi eller vad det kan vara i samband med fysisk död, som sådana extradimensionella individer har intresse av.  Därmed finns det något dessa individer vill ha från oss i vår tredimensionella verklighet, och därmed något olika prästerskap kan erbjuda som betalning för sagda extradimensionella individers tjänster.  Där tjänsterna nog mestadels är information.Dessa bakomliggande dolda prästerskap är som en Trollkarl från Oz, som manipulerar kasperdockor, som jag skrev i "Anti-banksteriskt tänkande"  Länk: sourze.se .  Den artikeln handlar om hur tidningen Miljömagasinet en gång tog in en ledare från min blogg och hur det resulterade i att jag aldrig mer skulle få in någon text i denna tidning.  Det som var så hemskt med min text var förstås att den talade klartext om kasperdockorna och de som rycker i trådar.  Texten satte alltså strålkastarskenet just på det skygga prästerskap som rycker i trådarna, och se det tycker de inte alls om!Sensommaren eller hösten 2008 läste jag fjärrskådaren Ingo Swanns bok "Penetration: the Question of Extraterrestrial and Human Telepathy" från 1998-11-30, som jag nämnt tidigare här på Sourze.  Tidigare omnämningar återfinns på  Länk: sourze.seLänk: sourze.seLänk: sourze.se .  Orsaken att Ingo Swann blev kontakterad för att utföra fjärrskådning mot månens baksida var - det säger sunt reflekterande - att den elit som jobbar med andemakter för att få makt och insyn i den fysiska världen kommit att misstänka att de inte längre var ensamma på plan, så att säga.  Att det fanns någon annna på månen!Och det kan vara så, att det "finns en ny spelare i stan".  Då kan ett månghundraårigt självförtroende av att ha total koll på läget ruskats om så illa så "Trollkarlen från Oz" känner sig liten och rädd! Detta var en originalanalys från den holistiska stigfinnaren, etc.  :
Showing page 5 of 6: 1  2  3  4  5  6
Laddar...