Valt inlägg:
Leif Erlingsson
CITAT//Jag har funderat, eftersom DNA kan programmeras av ord och fraser länk #72 borde man inte undersöka hur mycket dödligheten i cancer påverkas av texterna på tobakspaketen om att tobak dödar? Jag menar, hur många fler dör p.g.a. dessa texters påverkan på vår hälsa??//sc.
Nu kan det säkert vara svårt att få reda på om skillnaden är så stor i fråga om cancerutvecklingen hos personer som läst informationen mot de som inte läst.
Då man såg sambanden mellan cancer och tobak stod det ju inget på förpackningarna och dessutom var det ju ytterst tjusigt att röka - man ansågs modern och med sin tid. I paritet med din tes skulle ju motsatsen i det fallet haft betydelse - alltså, trots giftet i
tobaken men med de positiva tankarna kring rökandet så skulle inte cancer utvecklas i nämnvärd grad.
Annars är jag övertygad om att människors sociala situation med vänner och familjeförhållanden - ekonomisk tillfredsställelse eller oro definitivt och absolut påverkar hälsan - psykisk såväl som fysisk.
Att tänka vackra tankar är en läkande sysselsättning liksom sång och dans - musik har därvid en generellt positiv inverkan, men jag tror att man måste tycka om den musik man lyssnar på för att få den positiva effekten.
Att släppa tankarna helt på att man ska dö om man fått ett obotbarhetsbesked av sjukvården och i stället ägna sej åt att leva fullt ut den tid man har kvar har ävenledes gjort underverk.
När vi inte bara ser ljuset i tunneln utan är det kommer mycket nu förborgat i en annan dager.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?