|
Inlägg #101: Postat: 2012-10-07 23:58:00
|
|
Thomas w-m |
Den maktlösa känsla som infinner sig inför den komplexa bild av en manipulativ omgivning förstärks av en tro att enda vägen ut är att ge sig in i avhandelslika analyser som visar att man förstått problemet i sin helhet.
Min lösning är att betrakta media- och reklampåverkan som en gordisk knut som med ett enda hugg kan frigöra mig och inse att mina egna behov och erfarenheter är det som räknas så länge det inte inkräktar på någon annans rätt att finnas och förverkliga sina intressen. Låter väl lagom liberalt?
Vi är inte alla lättprogramerade robotar - men det krävs ansträngning, skepsis och tankearbete.
|
| |
|
Inlägg #102: Postat: 2012-10-09 10:06:00
|
|
Leif Erlingsson |
Thomas w-m, förakta inte nyttan med en enkel kartskiss jämfört med inget alls, när du orienterar i tillvaron. Om några av dragen bara stämmer, så är en sådan kladd oändligt bättre än inget alls.
|
| |
|
Inlägg #103: Postat: 2012-10-09 12:22:00
|
|
Thomas w-m |
Helt rätt Leif.
Trevligt när någon förstår kontentan av vad man säger
Jag håller med. Bara en reaktion på att tillvaron håller
på att bli sönder - analyserad. Det gäller att tänka själv
utan att jämföra och bli påverkad.
Uppskattar faktiskt analyser som utmanar vårt sätt
att tänka på omvärlden. Jag tycker ändå att det är
oroande att så många marscherar i takt åt samma håll.
|
| |
|
Inlägg #104: Postat: 2012-10-09 14:26:00
|
|
Leif Erlingsson |
Jag visade #100 Länk: sourze.se för en tänkande människa, som svarade att de här extradimensionella individerna normalt inte har tillgång till alla våra fysiska dimensioner, utan att det är detta som prästen/ockultisten mer eller mindre tillfälligt ger dessa individer tillgång till. Jag kan förstå detta fysiskt, t.ex. som att de kan kommunicera med TV- och radioapparater elektromagnetiskt, men inte utan "hjälpkraft" från prästen/ockultisten med mer grovfysiska föremål.
|
| |
|
Inlägg #105: Postat: 2012-10-09 15:15:00
|
|
Mr Harmoni |
#104 Leif Erlingsson, intressant med Carl Sagan var när han hade sitt program i TV på åttiotalet om människornas uppkomst och inte minst vilka de var som befolkade Sverige för ca 8 tusen år sedan som kom vandrande efter Nordsjöns stränder, kanske de första vita Europeerna som han uttryckte det. Nåväl vi människor har inneboende egenskaper som oftast och kanske på det enda sättet för att bli indoktrinerade och mycket tidigt också, genom vår uppfostran med dess fel och brister och därför är vi på både gott och ont vi människor.
Och det värsta är, att i redan unga år skapas dessa livslögner hos oss, som vi ska bära livet igenom, så det är därför vi är mer eller mindre fanatiska till vår läggning, att det vi en gång har lärt oss att tro är den absoluta sanningen!
Dessvärre så blir hela vårt samhälle lidande av detta! Så min gode Leif, gissa om du är ute i rätt väder att vi måste lära oss att tänka om och vara aktsamma om varandra och ha en omtanke över att vi sitter i den båt som överhögheten har bestämt, antingen det är präster och prelater som bestämmer eller de förhatliga politikerna, så bör vi själva styra våra egna liv efter bästa förmåga!
|
| |
|
Inlägg #106: Postat: 2012-10-09 15:26:00
|
|
Jan Brunnegård |
HARMONI / Det vore kul om du kunde konkret beskriva hur "präster o prelater" besämmer´över oss nordbor nu för tiden.Jag ser inte röken av dem utanför kyrkorna...
|
| |
|
Inlägg #107: Postat: 2012-10-09 15:51:00
|
|
Mr Harmoni |
#106 Jan Brunnegård, kyrkan är skild ifrån staten och lika förbaskat ska kyrkans folk vara med och bestämma över landets politik och inte minst när det gällde illegala invandrare, att ge dem amnesti och idag så är de väl sedda de illegala och omhuldas värre, främst av Miljöfascisterna som är rena tokpartiet.
|
| |