Inlägg #1: Postat: 2010-09-16 19:19:00 | |
Lasse Wilhelmson |
Jag kan förstå att många som liksom jag själv är kritiska mot den svenska invandringspolitiken ser SD som ett alternativ, men de är lurade. SD är i själva verket den rasistiska sionismens spjutspets i det svenska valet. SD är det mest Israelvänliga partiet i valet. Det innebär att man stödjer kolonialiseringen av Palestina, landstölden från palestinierna och folkmordspolitiken som är en konsekvens av allt detta, samt det apartheidsystem som finns i lagar, administrativa bestämmelser och reservat för palestinierna. Nu är ju knappast SD ensamma om dessa ståndpunkter bland partierna i valet, men de är mest hängivna israelkramarna. Självklar tar sig detta i uttryck i att SD:s invandringspolitik i första hand riktar sig mot islam och muslimer. Om sionismen och Palestinafrågan finns det många artiklar som jag skrivit här på Sourze och på min blogg, för den som är intresserad. mvh Lasse W
|
Inlägg #2: Postat: 2010-09-16 19:52:00 | |
xkorpion |
Tack Lasse för kommentaren! Jag hoppas att du förstod att jag drev med SD...För att klargöra detta kan jag tillägga mitt senaste inlägg :
Av 1200 SD-kandidater i valet alla 3 val finns det 139 st. som inte har någon inkomst alls eller kan inte redovisa hur och vad de lever av... alltså ca 11,58 . Ytterligare ca 13 har inkomster under 40 000 k/år! Vad lever de av? Det är klart varför de vill minska konkurrens om dessa pengar! De är dessutom tungt representerade i belastningsregistret och annat trevligt. Allt detta är fakta. Låt oss diskutera invandringen och vad som helst för den delen, men inte leda av en samlig loosers! |
Inlägg #3: Postat: 2010-09-16 20:06:00 | |
cmologgad |
#2 Lasse är inte precis den vassaste kniven i lådan. Så satir funkar nog inte så bra där.
|
Inlägg #4: Postat: 2010-09-16 20:25:00 | |
Erika P |
#3 Och folk som läser dina kommentarer angående 9/11 förstår att du är den utan tvekan slöaste i samlingen ;
|
Inlägg #5: Postat: 2010-09-16 21:34:00 | |
ombudet |
En mycket bra artikel! Jag ger den toppbetyg utan tvekan! Visste ni för övrigt att under 1800-talets andra hälft när massor av svenskar emigrerade till Amerika så flyttade många fattiga svenskar i södra Sverige till Danmark. Där blev de betraktade som så brottsliga att de fick en egen kolumn i Köpenhamns brottsstatistik.
|
Inlägg #6: Postat: 2010-09-16 21:36:00 | |
cmologgad |
#4 Och den utsagan från dig är lika korrekt som dina påståenden om 9/11 brukar vara...
|
Inlägg #7: Postat: 2010-09-17 00:44:00 | |
forsblom |
Jag tänker inte längre på SD på söndag! Jag skrev om detta nyligen men jag har inte ändrat mig på grund av denna artikel, utan på grund av att 40 000 till kommer att bli utförsäkrade om Alliansen får fortsätta! Det kom fram i Kvällsöppet i TV4 och har bekräftats av Aftonbladet och av Försäkringskassan. Det här är en stor och avgörande nyhet som får mig att omvärdera mitt val i grunden. Jag tror inte att jag är ensam om att ha släktingar, vänner och bekanta som far illa i dagens sjukförsäkringssystem.
|
Inlägg #8: Postat: 2010-09-17 14:43:00 | |
Sunny fri |
Jättebra! Så fint inlindad satir:inte övertydlig utan den lockade mig till åtskilliga skratt!
|
Inlägg #9: Postat: 2010-09-17 14:45:00 | |
Sunny fri |
cmo:jo vi är nog flera som gillar satir? Jag hade jättekiul när jag läste:gammal utlandssvensk som jag varit i olika perioder:
|
Inlägg #10: Postat: 2010-09-17 20:33:00 | |
Bizon |
Lasse #1 Citat//SD är det mest Israelvänliga partiet i valet. Det innebär att man stödjer kolonialiseringen av Palestina, landstölden från palestinierna och folkmordspolitiken som är en konsekvens av allt detta, samt det apartheidsystem som finns i lagar, administrativa bestämmelser och reservat för palestinierna.//sc. Var i deras partiprogram eller underliggande agenda står detta att finna? Jag ser SD som i första hand ett missnöjesparti - och då framför allt missnöje med det sätt sverige svarat upp mot det sätt invandringspolitiken har bedrivits,,, inte bara från alliansens sida under de senaste fyra åren utan även under socialdemokraternas makttid. Att dom sedan där dom fått mandat att lägga sej i politiken ute i kommunerna visat sej vara ett värdekonservativt mittenpart om dom överhuvud taget haft folk att besätta posterna eller av de etablerade partierna släppts in på arenan med få undantag. Dock finns det andra skäl att rösta på SD - det viktigaste är att de odemokratiska metoder som de etablerade partierna använt sej av i sina försök att ignorera en ganska stor del av folkviljan inte bör premieras. Ska vi ha något som kallas demokrati så bör demokratiska grundprinciper gälla. Sedan har vi den helt förkastliga mötesstörningen som blivit på modet från vissa grupper vars syn på demokrati och agerande i demokratifrågor helt riktigt satt dom i skamvrån. Samt att våld och skrämseltaktik definitivt inte ska löna sej i en demokrati. Rösterna på SD har mindre med tokerierna som försäkringskassan har för sej, och mycket lite med den politiska försummelsen att praktiskt styra invandringen så att folk med skydds- och hjälp-behov slussas in i samhället på ett fungerande sätt - och i det fallet handlar det inte om antal - det finns nog plats så det räcker åt fler än så bara man sköter det på ett anständigt sätt. Vad det huvudsakligen har med att göra är demokratisk anständighet, åsikts- och yttrande-frihet och att det politiska livet måste få styras av öppen saklig debatt under respektabla former.
Som en liten parentes, men inte mindre viktig - Hur fan kan man i dag avvisa en mamma med barn till ryssland och pappan till afrika? Skulle sverigedemokraterna vara med i riksdagen i dqag så hade dom säkert fått bära hundhuvudet för det, men nu är det politiska styrdokument från de etablerade partierna som sköter agendan - skammens rodnad borde färga vår flagga lila med ett orange varningskryss över hela skiten... |
Inlägg #11: Postat: 2010-09-17 20:49:00 | |
Jocke S-43 |
Jag förstår inte rädslan mot SD. Visst finns det säkert en och annan nasse där. Som i andra partier, kankse lite fler? Och det lär ju finnas 5 SD:are inom LO! SD är etnocentriskt och inte särksilt intellektuellt, men inte värre än andra partier. Läs gärna min artikel om miljöpartiet här bredvid! Jag har umgåtts med "ytlenningar" i 50 år, jag gillar främmande folk och kulturer. Hade en peruansk läkar idag, han pratade bättre svenska än min spanska, men men.. Det var ingen operation på gång. Men svenska politiker har ju för f-n spelat ut ett antal grupper mot varandra: Svenskar mot invandrare, kvinnor mot män, och än värre, föräldrar mot barn!!! Där håller kanske inte Bizon med, men jag har material...
Kommer de in så sätter de nog lite fart, sedan åker de ut om de inte sköter sig. Får man hoppas. Finns värre rasism i Sverige: Könsrasismen! Läs gärna min artikel, det är slut med Miljöpartiet för min del! |
Inlägg #12: Postat: 2010-09-17 21:45:00 | |
Bizon |
Jocke #11 ""Svenskar mot invandrare, kvinnor mot män, och än värre, föräldrar mot barn!!! Där håller kanske inte Bizon med, men jag har material..."" Jo tyvärr håller jag nog med dej - fast jag skulle vilja ha fog för att protestera...
|
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.