|
Inlägg #41: Postat: 2010-07-18 11:42:00
|
|
Nettan999 |
#40. George Debaly. Du nämner sanningsvittnena angående ämnet prostitution så ifrågasätter jag starkt hur sanningsenliga dessa vittnen egentligen är. Eftersom traffickingoffer kan få vittna sig till asyl Länk: sydsvenskan.se Lagen kommer också att innebära permanent uppehållstillstånd till de personer som vittnar. Citat // Man behöver inte ta risken att bli skickad tillbaka till inte bara den region och det land utan också i vissa fall den by varifrån man rövades bort, av människor bosatta i samma by. Just i de situationerna kommer möjligheten att få uppehållstillstånd i Sverige att vara helt avgörande för om du kommer att våga att ställa upp och vittna eller inte. // Slut citat.
|
| |
|
Inlägg #42: Postat: 2010-07-18 13:33:00
|
|
George Debaly |
Men nu blandar du äpplen och päron och det ganska rejält. De människor jag talar om är äldre livserfarna prostituerade som frivilligt nåja! gick in i prostitutionen och som nu på ålderns höst alldeles för ofta vittnar om att de med den ökade livserfarenheten i bagaget, av olika anledningar ångrar att de sålde sig till torskarna. Trafficking är något annat, det är kidnappning och slavhandel, m a o har inte traffickingoffer något att frukta när de anmäler sina förövare, då de är tvingade till att sälja sexuella tjänster. Och trafficking blir inte precis tillåtet av att man även kriminaliserar prostitutionen. Och med ett sådant scenario har inte heller deras förövare möjligheten att gömma sig bakom påståendet att "hon/han" har prostituerat sig frivilligt.
|
| |
|
Inlägg #43: Postat: 2010-07-18 15:11:00
|
|
Nettan999 |
#42. George Debaly. Nej, tycker inte att jag blandar ihop det eftersom jag förstår hur Du menar tror jag men vin kommentar var just detta med sanningsvittnen som vi inte vet något om. Vet vi om det är en svensk kvinna som vittnat eller är det en kvinna som vill ha uppehållstillstånd? Pekade bara på ett av problemen som kan uppstå när någon ”sanningsvittnar” och vad anledningen är till detta? Vet vi egentligen vilken kvinna det var som vittnade? Har jag totalt missat det?
|
| |
|
Inlägg #44: Postat: 2010-07-18 20:49:00
|
|
George Debaly |
Jag pratar inte om vittnen i juridisk mening, jag pratar om kvinnor jag har inte talat med några manliga exprostitueradesom ser tillbaka på ett liv av prostitution och som på grund av denna långa erfarenhet kan berätta om alla nackdelar. Man hör sällan något positivt från dessa människor och nackdelarna överväger. Det får mig att fundera över om inte prostitution ofta är ett självskadebeteende och det tycker jag stöds av utredningen Könshandeln SOU 1995:15 där man konstaterade att kvinnliga prostituerade ofta är missbrukare av narkotika eller alkohol och har i ökande omfattning psykiska störningar.
|
| |
|
Inlägg #45: Postat: 2010-07-18 21:30:00
|
|
Jocke S-43 |
44 Om det nu är så, vad gör staten för att hindra svenska småflickor att frivilligt ta steget ut på gatan, för att spä på veckopengen? Inte ett dugg, man får idag inte kritisera och moralisera över tjejers beslut! De behöver "inte ta ansvar", staten tar inget ansvar utan överlämnar detta till den ensidigt kriminaliserade kunden!
Här görs prostitutionsutredningen ner av två kvinnor mer trovärdigt då... i SVD. Intressant att se hur svensk könspolitik, -debatt och -lagstiftning "resonerar"! Länk: svd.se
|
| |
|
Inlägg #46: Postat: 2010-07-18 22:29:00
|
|
Reinfeldt är min man |
Om en tjej i stället för att gå till närmsta socialkontor visar sann entreprenörsanda genom att sälja sin kropp tycker jag att detta skall premieras och inte bespottas. Jag är väldigt trött på att mina skattepengar går till latmaskar.
|
| |
|
Inlägg #47: Postat: 2010-07-18 22:36:00
|
|
Jocke S-43 |
46 Se upp så att du inte blir för trött. För då kommmer du inte att orka jobba. Och kan bli dömd ut som latmask!
|
| |
|
Inlägg #48: Postat: 2010-07-19 02:33:00
|
|
Moderaten |
Jocke, jag har inga problem med att ligga på rygg och jobba.
|
| |
|
Inlägg #49: Postat: 2010-07-19 02:54:00
|
|
Nettan999 |
#44. George Debaly. Linnéa, som inslaget handlar om, är allt annat än missbrukare av narkotika eller alkohol och har heller ingen ökande psykisk störning. Ska kvinnor som hon riskera att bli vräkt p.g.a. en idiotisk lag? Länk: tv4.se
|
| |
|
Inlägg #50: Postat: 2010-07-19 06:11:00
|
|
George Debaly |
Nettan999 Jag tror inte att varken du eller jag kan ställa diagnos angående Linneas psykiska tillstånd efter att ha sett intervjun du länkar till. Uppenbarligen har hon mått så dåligt av att hennes ex lämnade henne att hon inte vågar satsa ännu en gång på ett monogamt förhållande. Linnea är inte representativ för prostituerade i allmänhet. Oavsett vilken lagtifning vi väljer, kommer det att finnas offer, även om en nollvision är idealisk. Målet är att offren ska vara så få som möjligt. Och jag vill inte moralisera över Linnea, hon får ha hur många män hon vill, men hon behöver inte nödvändigtvis sälja sin kropp för det.
|
| |
|
Inlägg #51: Postat: 2010-07-19 06:38:00
|
|
Klux |
Om Reinfeldt får sitta ännu en mandatperiod så får vi ju hoppas att han godkänner prostitution på arbetsmarknaden nu när prognosen är så dålig för nästa år. Om du som socialbidragstagare anses fullt knullbar så ryker ditt bidrag om du vägrar ta jobb som prostituerad. Alla skall med. Det är arbetslinjen och inget annat som gäller. Om ni inte redan älskar storebror Reinfeldt så får ni se till att göra det en vacker dag. Allt annat straffar sig. Kamratliga partihälsningar.
|
| |
|
Inlägg #52: Postat: 2010-07-19 09:12:00
|
|
Jocke S-43 |
46 Aha, nu förstår jag! "Reinfeldt är min man". Det är förstås Filippa som har skrivit här! Om han nu inte har fler lagvigda...
|
| |
|
Inlägg #53: Postat: 2010-07-19 09:32:00
|
|
Bizon |
Klux - Tror du havandeskapshemoröjder kan gälla som giltigt skäl att slippa bordellen ? Eller spermaallergi ? Eller konstant diare ??? Och hur ska det i så fall kunna konstateras ? Vanliga allmänpraktiserande läkares ord och rekommendationer gäller ju inte - ska försäkringskassan ha särskild personal som provknullar var och en som anser sej vara olämplig för proffsyrket - eller ska även den bedömningen ske lika godtyckligt som nu av en anonym tjänsteman som inte har en aning om människan i den journal vederbörande ögnar igenom. Förvånansvärt så fort det gått att skapa ett tjänstemannavälde försäkringskassans läkare/bödlar som har så stort och avgörande inflytande på sjuka människors liv. Är allt detta bara en följd av den tidigare så omdebatterade och starkt uppblåsta fuskbenägenheten, eller ligger det någon mer fundamentalistisk ideologi bakom denna beramade arbetslinje?
|
| |
|
Inlägg #54: Postat: 2010-07-19 10:45:00
|
|
Reinfeldt är min man |
Avslöjad!
|
| |
|
Inlägg #55: Postat: 2010-07-19 11:21:00
|
|
Klux |
Provknullande personal - det förslaget gillar jag.
Horkarlen Reinfeldt har vid det här laget märkt att hormentaliteten sitter bergfast hos en stor del av den svenska arbetarklassen. Han köper hororna med skattesänkningar och garvar i smyg när de klipper sönder sina egna och andras skyddsnät.
Ideologin är den att de som står för kalaset är de som är oförskämda nog att drabbas av långvarig cancer o.s.v. Det är inte mer än rätt att dessa skall komma i kläm. De skall vara tacksamma att de inte tvingas gå omkring med ett U som i Utförsäkrad på sig som talar om för anständiga medborgare att det är helt i sin ordning att slå ned dem.
|
| |
|
Inlägg #56: Postat: 2010-07-19 11:30:00
|
|
Klux |
Provknullande personal - det förslaget gillar jag. RADAVSTÅND. Horkarlen Reinfeldt har vid det här laget märkt att hormentaliteten sitter bergfast hos en stor del av den svenska arbetarklassen. Han köper hororna med skattesänkningar och garvar i smyg när de klipper sönder sina egna och andras skyddsnät. RADAVSTÅND. Ideologin är den att de som står för kalaset är de som är oförskämda nog att drabbas av långvarig cancer o.s.v. Det är inte mer än rätt att dessa skall komma i kläm. De skall vara tacksamma att de inte tvingas gå omkring med ett U som i Utförsäkrad på sig som talar om för anständiga medborgare att det är helt i sin ordning att slå ned dem.
|
| |
|
Inlägg #57: Postat: 2010-07-19 12:08:00
|
|
Klux |
Jag vill att skattesänkningarna även fortsättningsvis framför allt gynnar t.ex. de stackars förståndshandikappade rikemanssönerna i Båstad. Inget gläder mig mer än när jag läser att även dessa kan få knulla om de öppnar plånboken. Alla skall med. Alla skall få knulla. Även brats. Och drinkluder är det heller inget fel på. Den som säger det är bara avundsjuk för att hon själv inte är ett luder.
|
| |
|
Inlägg #58: Postat: 2010-07-19 20:10:00
|
|
Bizon |
Klux #56 Ja det är märkligt hur olika vi bedömer vår egen prostitution mot hur vi ser på andras och hur många ljusår vi tror att det är till eventualiteten att själva bli drabbade av sjukdom.
|
| |
|
Inlägg #59: Postat: 2010-07-19 20:28:00
|
|
Fredrik Ekdahl |
57# klux.
Hahaha, jag dör av garv. Helt underbart inlägg av dig. Har själv firat midsommar o tennisvecka 8år på raken där kände folk som bor där innan jag fick ett frispel på tjejer som mitt i samtalet lägger in "varför har du inte skjorta på dig?" samt "i förra veckan dejta jag prins albert". Min replik: "nej, jag är en enkel man" och "oh fan, han den flintskallige gubben?". Slutligen satt vi i vipavd då där var ljungberg o hans groupies. Vi 8st gbgare börjar då skandera "HES BOULD, HES FRENCH, HES ALWAYS ON THE BENCH! Oh Frank Le Bouf Oh Frank Le Bouf. Det gick hem.... Hahaha
|
| |
|
Inlägg #60: Postat: 2010-07-19 22:19:00
|
|
Fredde |
#8. Du har fel, prostituerade finns inte alls i alla samhällsklasser. Det finns inga överklass horor. Däremot finns det överklass torskar. Män med välfyllda plånböcker köper fattiga tjejer.
|
| |