Det är inte synd om Littorin, Thomas Mattson

Den här tråden diskuterar artikeln Det är inte synd om Littorin, Thomas Mattson.
Showing page 1 of 3: 1  2  3
Inlägg #1: Postat: 2010-07-11 15:57:00
Fredrik Ekdahl
Helt rätt och sant! Du har även rätt i att Palme gjorde såsom du mycket riktigt påpekar. Han får dock vara den enda i mina ögon som kommer undan med mörkläggning och maktfullkomlighet. Ty "dessa satans mördare" talet är lika stort som "D day" för mig.
Bra artikel med en pungspark riktad mot en tidning som är vindflöjel så det heter duga. Fredrik Ekdahl
Inlägg #2: Postat: 2010-07-11 19:46:00
Anna Nyhm
Varför skriver du en artikel här på Sourze, när du riktar den mot Expressen och Thomas Mattsson? Han har ju en blogg på Expressen...
Inlägg #3: Postat: 2010-07-11 19:51:00
anneskaner
Ett, Fredrik, Olof Palme var en av de största statsmän vi haft i Sverige, hans utrikespolitiska engagemang saknar motstycke idagens historia där vi har utrikesministrar som kolaborerar med oljeindustrin etc.
Jag har inget emot Dessa Satans Mördare talet. Men jag vänder mig mot att Palme skyddade människor som rimligtvis borde ha fått stå för sin handling. Varför kan vi bara spekulera om.
Anna Nyhm:
Vad gäller min publicering på Sourze har jag också skickat detta brev till Thomas Mattsson, men jag räknar inte med att få svar. Media på den nivån kommunicerar inte med småbloggare eller ens skribenter på Sourze. Jag tycker mina tankar är riktiga och gärna kan delges också andra.
Inlägg #4: Postat: 2010-07-11 21:36:00
Andreas
se "man kan inte lura hela folket hela tiden" det saknande kapitlet om palme och nolltillväxtfascisterna kommer efter 17 minuter i filmen som kan ses här: Länk: larouche.se
Inlägg #5: Postat: 2010-07-11 21:37:00
Andreas
Ni underskattar båda vad Palme deltog i att utsätta världen för. Han gjorde det inte själv, men det var inga småbrott....
Inlägg #6: Postat: 2010-07-11 22:16:00
Fredrik Ekdahl
3annaskaner#
Japp, jag håller med dig till fullo. Det var ingen ironi ifrån min sida, utan Palme är och förblir den störste politikern Sverige haft. Det till trots att även han hade sin mörkläggning i ärendet med dåvarande justitieministern.
Så jag tycker du har rätt i artikeln och uppskattar den spark du riktar mot gammelmedia.
Inlägg #7: Postat: 2010-07-12 14:40:00
Nick
AS, vänsterns partiorgan Aftonbladet hör till media, som du har lågt förtroende för släpper 2 månader före valet en traditionell "sexköps" anklagelse mot minister i högerregering som för stunden leder i valkampen. Sexköpet skulle äga rum för 4 år sedan. "Anna" påstår, Sven-Otto nekar. Där är vi. Vet du något som ingen annan vet som fram med det. Det står dirty campaigning i neon bokstäver över hela denna historia, men journalisten Skåner har redan myntat begreppet "Littorin-affären".
Du bygger hela artikeln på att Mattson har fel i att påstå att det bara finns förlorare, eftersom Littorin inte är en förlorare - bara för att på slutet ge Mattson rätt att det finns bara förlorare. Bestäm dig i stället för att jävlas med dina läsare. Hur har du sedan fått in Palme, drevet mot Mona, Reinfeldts hantlangare ??? och dig själv som ett offerigen är svårt att begripa i detta svavelosande, röriga och ytterst fördumsfulla stycke text. Bedrövlig läsning och klart tecken att Sourze börja på riktigt tappa sting.
Inlägg #8: Postat: 2010-07-12 14:51:00
anneskaner
Nick: Jag har inte lågt förtroende för AB mer än för Expressen eller andra tidningar. Det är dock magstarkt att Aftonbladet skulle riskera ett förtalsåtal i den här historien. Dirty campaigning har Alliansen ägnat sig åt hela tiden genom att t.ex dra upp tobleroneaffären, etc.. Jag bygger inte på att Mattsson har fel i diskussionen om förlorare, tvärtom, de stora förlorarna är barn och fd fru, barn vars namn Littorin publicerar för att skydda sig själv. Jag jävlas möjligen med dig, eftersom din reaktion hör hemma i en gammal tid av världen. Jag är inget offer, tvärtom men du verkar vilja vara det. Du har brister i historisk mediakunskap och framför allt lyser det allians och borglig. Vad gäller Sourze står det väl dig fritt att välja lämna forumet och skriva någon annanstans. Jag är övertygad om att din debatteknik knappast tillhör den högre intellektuella skola
Inlägg #9: Postat: 2010-07-12 14:52:00
anneskaner
PS Nick du borde kanske läsa Leif GW Perssons debatt i kvällspressen som berörde samma tema.
Inlägg #10: Postat: 2010-07-12 15:05:00
Inger Olsson
Sourze red. har ju ändrat rubrik. Tack o lov.
#7 Instämmer. Märkliga slutsatser och utfall i denna artikel. Dra på "Geijer"-skandal Hur nu d e t gick till? och nu koppla det till Littorins p r i v a t a sfär. Vem fan gnällde högt när Anne Skåners alkoholkonsumtion riskerades att hängas ut i media, eller vad? Jo, hon själv!
Ang. den där prostituerade 30-åriga kvinnan som Littorin eventuellt besökte för några år sen och som visst var ovanligt lättköpt - kan inte Littorin reklamera? Visst fan, det finns ju en kundlag men inte en försäljningslag. Det är hemskt synd om kvinnor...
Inlägg #11: Postat: 2010-07-12 15:59:00
anneskaner
Inger beklagar men jag dricker inte alkohol, så det når du inte mycket med. dina utfall är märkliga, för förtal skall beivras Inger även om det gäller Littorin. Du är ganska cynisk och hatfylld, mot allt som inte passar dig. Om sourze har något att anföra får de höra av sig till mig och inte på uppmaning av dig eller Nick.
Inlägg #12: Postat: 2010-07-12 16:21:00
Inger Olsson
#11 Anne, du går själv ut nyligen i artikel
Länk: sourze.se
och anklagar SD för att bedriva förtal på nätet. Men då ska du väl SJÄLV inte syssla med sådant trams gn att diskutera, på sladdernivå, Littorin.... Vill du jobba för att fälla regeringen. Gör det åtminstone snyggt och trovärdigt.
Inlägg #13: Postat: 2010-07-12 16:32:00
Inger Olsson
tillägg: #12 jag påstår inte att du dricker, det är heller inte mitt problem, men det är du själv som gör SD: s lögner i s f stort i ovan bif. länk. Så strunta du i Littorins problem. Tror att han är fullt kapabel att reda ut sina privata problem.
Inlägg #14: Postat: 2010-07-12 16:35:00
anneskaner
Ingen bloggare skribent tror jag är ute för att fälla regeringen det görs nog bättre av dem själva eller sk pappersmedia etc. det mankan göra är att diskutera aspekter etc i det som hänt. jag tror tyvärr att svenska folket glömmer fort så din alliansregering vinner säkert i sept. dessutom borde du läsa lite bloggar kring temat Littorin o regering, ledare etc...Leif GW Persson mfl du kan väl knappast skylla dem för förtal. Hade jag haft alkoholproblem, Inger hade jag gått ut med det och diskuterat det eftersom det är en brinnande och viktig fråga. Sjukdomen i sig hindrar inte socialt liv etc..men åtskilliga drabbas.
Inlägg #15: Postat: 2010-07-12 17:34:00
Inger Olsson
#14 Anne: vilken sjukdom? Sexköplagen. Den är ju byggd på äkta könsfascism, vilken friskförklarar en 30-årig kvinna och sjukförklarar en man. /// Jag förstår inte ditt inlägg. Du menar att andra diskuterar Littorin, dömer på förhand, etc? Och? Varför skulle man själv sänka sig så lågt då? Har 2 vuxna handlat med sex är det fanimig deras problem. Inte andras. /// Jag cynisk? Är säkert möjligt. Jag stryker i a f inte någon medhårs.
Inlägg #16: Postat: 2010-07-12 19:07:00
Jocke S-43
15 Inger O, det är värre än så. När lagen gick igenom motiverade jämställdhetsgeniet Ulrika Messing detta med att "dessa kvinnor behöver vård, inte straff". Var har den vården synts till?
Sedan har det visst varit förslag på att sexköparna skall vårdas, ända fram till "laglig anpassning" förstås. 1984!
Så här tyckte nyligen, enligt newsmill, Beatrice Ask, den ständigt trötte justitieministern.
Newsmill: ”I vintras ville justitieministern skicka lila kuvert hem till sexköparnas familjer." Och Newsmill "vi skiter i männen", enl redaktören forsätter: "Nu anklagas hennes fd kollega Sven Otto Littorin för sexköp. Bör sexköpslagstiftningen skärpas?"
I en annan artikel på denn nättidning har Schyman m.fl skrivit en artikel med ung. titeln: "Tvinga sexköparna att betala skadestånd till de prostituerade." Kan det bli sjukare, även rent praktiskt!? Så vill man tydligen locka hit utländska kvinnor med saftiga skadestånd i sikte!
Inlägg #17: Postat: 2010-07-12 19:49:00
Inger Olsson
#16 Jocke: först vet jag inte vad jag ska säga men du har rätt: sådan idé lockar, med stor risk, hit utländska kvinnor. Definitivt. En sexköplag som fungerar i en "riktning" är ju d ö m d att misslyckas.
Dock kan man, i stort, se det ur en hälsosynpunkt. Förbjud prostitutionen helt eller tillåt den med rejält strikta kontroller. som i t ex Tyskland
Inlägg #18: Postat: 2010-07-12 21:42:00
anneskaner
nej inger jag talar om alkoholismen som sjukdom, o jag skrev att om jag hade haft problem hade jag diskuterat det öppet.
Inlägg #19: Postat: 2010-07-13 03:53:00
George Debaly
Du skriver bra Anna Skånér och du har rätt i mycket av det du påstår, men jag tror ändå att du går lite för hårt fram. Som politiker tillhör Sven Otto Littorin mitt eget motståndarläger, m a o har jag mer än en anledning att inte tala varmt om honom, men jag har valt att lägga politikern Littorin åt sidan och istället försöka se människan. Jag anar att AB:s uppgifter är sanna. Den tidigare prostituerade Anna har Littorins telefonnummer från tiden för brottet, på sin mobil, ett indicium för att hon talar sanning, förutom det finns hennes egen utsago som jag inte ifrågasätter. Vad jag förstår är även detta sanningar: 1. Brottet är preskiberat, m a o kan han inte längre fällas för sitt sexköp. 2. Din artikel handlar delvis om sex med minderåriga, så är det i rättvisans namn inte i det här fallet, även om det Littorin har gjort onekligen är moraliskt förkastligt, olagligt och straffbart. 3. Littorin hade när brottet begicks ingen ministerpost. Men det jag funderar mest över är om inte skilsmässan och den uppslitande vårdnadstvisten har bidragit till Littorins stora misstag. Det är ju inte helt ovanligt att män hamnar i kris och gör idiotiska saker som de sedan ångrar? Enligt AB försökte Littorin ofta få till snabba möten med Anna, men det ställde hon inte upp på och därför blev det inte mer än ett sexköp. Det skulle man kunna tolka som att han ångrade sig mellan kontakttillfällena vilket i sin tur kan tyda på att han själv led av beslutsvånda, m a o kan det mycket väl handla om en person i kris och kriser skapar ibland vilsna människor som utför irrationella handlingar. Det talas om Palme i både din artikel och i tråden. På den tiden skildrade media inte bara politikern utan även människan Palme och så var det även med Fälldin, Bohman och de andra. Idag råder en annan medial verklighet, idag granskar man inte längre med lupp utan snarare med mikroskop. Synd bara att, när det gäller politiker, Alemdalsveckan, popularitetssiffror o s v, så pratas det om allt, utom det det borde handla om, d v s själva politiken. Allt medans människan bakom politikernmasken decimeras till robot.
Inlägg #20: Postat: 2010-07-13 05:12:00
Inger Olsson
Anne Skåner: du skriver: "förtal skall beivras Inger även om det gäller Littorin"... Skäms du inte? AB kommer sannolikt att åtalas. Solklart förtalsärende.
Showing page 1 of 3: 1  2  3
Laddar...