Valt inlägg:
Du skriver bra Anna Skånér och du har rätt i mycket av det du påstår, men jag tror ändå att du går lite för hårt fram. Som politiker tillhör Sven Otto Littorin mitt eget motståndarläger, m a o har jag mer än en anledning att inte tala varmt om honom, men jag har valt att lägga politikern Littorin åt sidan och istället försöka se människan. Jag anar att AB:s uppgifter är sanna. Den tidigare prostituerade Anna har Littorins telefonnummer från tiden för brottet, på sin mobil, ett indicium för att hon talar sanning, förutom det finns hennes egen utsago som jag inte ifrågasätter. Vad jag förstår är även detta sanningar: 1. Brottet är preskiberat, m a o kan han inte längre fällas för sitt sexköp. 2. Din artikel handlar delvis om sex med minderåriga, så är det i rättvisans namn inte i det här fallet, även om det Littorin har gjort onekligen är moraliskt förkastligt, olagligt och straffbart. 3. Littorin hade när brottet begicks ingen ministerpost. Men det jag funderar mest över är om inte skilsmässan och den uppslitande vårdnadstvisten har bidragit till Littorins stora misstag. Det är ju inte helt ovanligt att män hamnar i kris och gör idiotiska saker som de sedan ångrar? Enligt AB försökte Littorin ofta få till snabba möten med Anna, men det ställde hon inte upp på och därför blev det inte mer än ett sexköp. Det skulle man kunna tolka som att han ångrade sig mellan kontakttillfällena vilket i sin tur kan tyda på att han själv led av beslutsvånda, m a o kan det mycket väl handla om en person i kris och kriser skapar ibland vilsna människor som utför irrationella handlingar. Det talas om Palme i både din artikel och i tråden. På den tiden skildrade media inte bara politikern utan även människan Palme och så var det även med Fälldin, Bohman och de andra. Idag råder en annan medial verklighet, idag granskar man inte längre med lupp utan snarare med mikroskop. Synd bara att, när det gäller politiker, Alemdalsveckan, popularitetssiffror o s v, så pratas det om allt, utom det det borde handla om, d v s själva politiken. Allt medans människan bakom politikernmasken decimeras till robot.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?