| Inlägg #21: Postat: 2010-06-29 07:36:00 | |
|
Fredrik Ekdahl |
Replik på "ombudet" samt Inger Olsson.
Angånde artikel i ämnet, detsamma gäller även mig. Har nu senaste dagarna läst in mig på flera av dina artiklar. Har nog aldrig trott att jag och en moderat skulle ha, i princip identisk syn på samhället. /Inger# Angående Liljekvistfallet och vad du påstår "mitt generaliserande av en hel kår". Tror du bör läsa artikeln jag skrev på en annan site. Där framför jag bla den infon du sedan fick höra dagens ekot redaktionen rikta in sig på. Förhoppningsvis får jag publicerat här och då får du se att dina påståenden om civilister som är kriminella, inte gör som länsman säger, lagar osv. Det är inte ens på 10 i topplistan som faktor i det systemfel du då inte kan missa. iofs undrar jag även nu Vore bra om du även vill försöka förstå, att jag ej påstår att samtliga är beredda att följa det som jag hävdar är norm och rådande kultur inom tex polisen gbg. Tror du kan se det om du tänker efter? |
| Inlägg #22: Postat: 2010-06-29 10:11:00 | |
|
Inger Olsson |
Fredrik: Gäller det endast typ piket- och nationell styrka, eller även krimutredarna i G ö t e b o r g??? Ett förslag till dig. Om du vill, med allmänheten, debattera polisen som "yrkeskår" och deras ev. interna metoder, - - så bör du vara tydlig. Allmänheten ser o c k s å att någon har sparkat på deras bilar... Generellt kan jag redan påstå att våldet har stegvis ökat i samhället. Även m o t polisen. Men jag tror att det kan ha a n d r a orsaker än t i d i g a r e nämnts, men jag håller på det ett tag till;- PS Det beror definitivt inte på invandringen! DS
|
| Inlägg #23: Postat: 2010-06-29 23:51:00 | |
|
Fredrik Ekdahl |
Det gäller citypolisen, frölunda, kortedala, hisingspolisen sistnämnd har mkt brott att bekämpa o därmed mindre andel av deras poliser som förekommer.
Jag hoppas du får läsa om det här inom kort. Dokumenten gör att det kommer att få åtalet mot Lindberg att framstå som något helt annat än vad Sverige förföras över nu. Japp, alltifrån lägsta rang iform Pa M.Lie vilken är på 2st polistationer samtidigt kl. 17:05 och håller ett förhör med samma människa. 2mil skiljer stationerna åt. Kan du gissa vad som är svaret? Upp till Länspolismästarn I. J aka "poker ingo". |
| Inlägg #24: Postat: 2010-06-30 00:23:00 | |
|
Inger Olsson |
Fredrik: får läsa det när det kommer. Men du, har du själv tänkt på varför denna i s f utveckling inom polisen? På vad sätt är du insatt? Kriminellt förflutet? Jag frågar inte för att döma utan för att få en tydligare bild av ditt engagemang. Ombudet skrev om bruk av anabola steroider som orsak till övervåldet hos vissa poliser, men det kan väl inte alla "alltifrån lägsta rang" syssla med? Det ingår fortf. inte kvinnor i dessa piket- eller nationalstyrkor?
Fredrik: ser du övht situationer då polisen m å s t e tillgripa våld eller anser du att det i n t e får ske alls? menar ju inte dödsfall förstås! Om du tycker det sistnämnda - vad ska polisen göra i s f? Jag tror på dialogen, att förhandla, så har du/ni konkreta förslag att framföra till Göteborgspolisen? Buset kan ju heller inte gå och sparka på bilar. Eller? Kan DE också styra upp sig? |
| Inlägg #25: Postat: 2010-07-18 00:06:00 | |
|
Fredrik Ekdahl |
Ska försöka ta det kort och i den ordning du ställt frågorna. 1.Var till fram tills år 2006 28år fyllda, yrkesarbetande 7åroch helt fri ifrån konakt med polis/åklagarväsendet. 2. Gav mig ilag med en individ tjej och gjorde ett mindre jag misskalkylerade ett par faktorersmart val.mao 2 val iom min egna fria vilja 3. "Engagemanget" är inte ett medvetet val, utan en produkt av en stenhård tro på "rättssäkerhet" i någon form i något led. Hade jag lyft blicken och tagit in budskapet, så hade jag släppt kampen efter Tingsrätts dom.därifrån borde jag återgått till arbetet och de få vänner jag då hade kvar osv 4. Jag, har ingen direkt uppfattning ifråga huruvida dom brukar substanser för att bli "något större än gemene man" i piketen. 5. Det finns inget i mina texter/info som säger att just våldsanvändandet skulle vara satt i system av poliskåren som helhet. 6. Det jag däremot hävdar är att, det i polisen gbg i dess helhet är en organisation som präglas av att ha haft en internutredning som är något så långt ifrån just det. 7.Vilket i sin tur har gjorts möljlig tack vare att folket ifrån den sk "krimjouren" P01 dvs en hel drös in i ryggmärgen korrupta, maktfullkomliga med total suveränitet ifrån åtal likt det som diplomater annars är ensamma om.finns väl några till men i stora drag 8.Lösningen är att avskaffa Riksenheten för poklismål och internutredningsenheterna. Ersätt dom av oberoende, fristående jurister som ärstationerade på samma vis som åklagarna för riksenheten för polismål är idag. Jag är införstådd med att även dom får svara inför en Ask eller Bodström. Dock är det ljusår bättre och den enda realistiska åtgärden som gynnar folket såväl som polisen. Sedan har jag kanske ingen "glädje" av det, men någonstans måste man börja. |
| Inlägg #26: Postat: 2010-07-18 00:13:00 | |
|
Fredrik Ekdahl |
Slarvar med texten gör jag som vanligt ser jag. Punkt 7, var avseende kriminalinspektörer och kommissarier. 95 män utan vetenskapligt stöd, för siffran. Går helt på kontakten med alla de jag fått tilldelat mig. är så löjligt stort antal att siffran ink åklagare var 70-80st när jag tragglade igenom dom
|
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.